عفونت های قارچی در سگ ها

عفونت های قارچی در سگ ها

عفونت های قارچی در سگ ها

نوشته: دکتر رینا گوبل

ترجمه: دکتر محمودرضا اعتضادی

صاحبین حیوانات خانگی وقتی صحبت از عفونت می شود به یاد باکتری ها و ویروس ها می افتند. اما گاهی اوقات وقتی صحبت از عفونت می شود باید به یاد قارچ ها نیز افتاد. عفونت های قارچی همچون عفونت های باکتریایی و ویروسی معمول نیستند اما مشکلات جدی بوجود می آورند. سگ ها می توانند از دیگر حیوانات، فضای بیرون و یا رشد قارچ هایی که در بدن آنها از قبل وجود داشته به عفونت های قارچی مبتلا شوند. هرحیوان خانگی درمعرض خطر ابتلا به عفونتهای قارچی قرار دارد و تشخیص درست بیماری قبل از انجام درمان می تواند مفید باشد. برای آشنایی بیشتر با عفونتهای قارچی در سگ ها لطفا به مطالعه مقاله زیر بپردازید.

عفونت های قارچی پوست

اگر سگتان بیشتر از معمول بدن خود را  می خاراند، به راحتی نمی توان گفت که مشکل آلرژی، نیش حشره، عفونت یا چیز دیگری است. خارش بیش از حد نگران کننده است به خصوص اگر سگ تان لکه های خالی شده از مو و ملتهب روی پوست خود دارد.

عفونت قارچی پنچه سگ
عفونت قارچی پنچه سگ

دکتر جان داجانگ، دامپزشک کلینیک حیوانات نیوتن در ماساچوست می گوید یکی از علائم ابتلا به کک وجود مدفوع سیاه رنگ کک  بر روی پوست و موی سگ است. اگرخود کک یا مدفوع آن را دیدید، سریعا به دکتر دامپزشک مراجعه کنید و از خود درمانی و مراجعه به گوگل برای یافتن راه حل جدا خودداری کنید. بعد از انجام یک معاینه کامل، دامپزشک شما برای علاوه بر درمان کک، برای شناسایی عفونت های قارچی نیز تست های خاصی را انجام می دهد و اگر لازم باشد درمان هر دو مسئله را شروع می کند.

دو نوع عفونت قارچی مرسوم که  پوست سگ ها را درگیر می کند و نحوه برخورد با آن در ذیل شرح داده شده است.

کرم های گرد

این نوع کرم ها باعث ابتلا به عفونت قارچی در حیوانات خانگی می شوند. این نوع عفونت پوست، مو و ناخن های سگها را درگیر می کند. علائم مرتبط با این عفونت ریزش مو، خارش، پوسته پوسته شدن پوست ، بدشکلی یا شکننده بودن ناخن ها است. طبق گفته دکتر اندرو روزنبرگ، دامپزشک کلینیک پوست حیوانات در نیوجرسی می گوید، اگرچه عفونت های قارچی باید سریعا معالجه شوند اما عفونت قارچی براثر این نوع کرمها باید خیلی سریعتر از بقیه موارد برطرف شوند زیرا این نوع عفونت سریعا به تمام حیوانات خانگی دیگر و انسانها سرایت می کند.

به منظور تشخیص کرم های گرد، دامپزشک کشت قارچی از مو یا سلولهای پوستی را انجام می دهد و یا با بررسی نمونه در زیر میکروسکوپ به تسریع روند تشخیص کمک می کند. براساس شدت عفونت، این نوع کرم ها را می توان از طریق غوطه ور شدن در آب یا داروهای خوراکی از بین برد. جاروکشیدن و ضدعفونی نمودن خانه به کاهش گسترش این نوع عفونت در میان حیوانات خانگی و انسانها کمک می کند.

عفونت های مخمری

رشد بیش از حد مخمر بر روی بدن سگ به عفونت مخمری منجر شده و پوست، پنجه ها وگوش حیوان را درگیر می کند. این نوع عفونت برای سگ ها بسیار ناراحت کننده است. عفونت های مخمری نسبت به آلرژی یا دیگر عواملی که توانایی پوست را برای مقابله با مخمرهایی که همیشه در سطح پوست وجود دارند مختل می کنند جز عوامل ثانویه محسوب می شوند.

دکتر روزنبرگ می گوید: اگر من مشکوک به وجود عفونت قارچی در یک سگ شوم، یک نمونه از پوست را در زیر میکروسکوپ بررسی می کنم. بر روی لام آزمایشگاه، مخمر شبیه یک بادام زمینی بنفش به نظر می رسد.

عفونت مخمری زیر میکروسکوپ
عفونت مخمری زیر میکروسکوپ

روند معالجات در این نوع عفونت شامل ضدعفونی نمودن پوست سگ و پماد های ضد قارچ است. داروهای خوراکی نیز در موارد وخیم ترتجویز می شوند. برعکس کرم های گرد، عفونت های مخمری به دیگر حیوانات یا انسانها سرایت نمی کنند. به منظور جلوگیری از عود مجدد عفونت مخمری، باید دستورالعمل ها طبق دستور دامپزشک رعایت شوند.

اگر حیوان شما دائما در حال خارش بدن خود است به دامپزشک مراجعه نمایید. در نظر داشته باشید همه مشکلات پوستی حیوان ممکن است تنها با یک بار مراجعه به دامپزشک قابل حل نباشد. روزنبرگ می گوید: گاهی اوقات برای دانستن علت اصلی خارش پوست حیوان باید بارها به دامپزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

عفونت قارچی سیستمیک

عفونت های قارچی بر روی سطح بدن قابل تحمل نیستند چه برسد به عفونتهای سیستمیک که خون و ساختارهای داخلی بدنی را درگیر می کنند و عواقب جدی تر را به دنبال دارند. در ذیل برخی انواع عفونت های قارچی سیستمیک در سگ ها ونحوه برخورد با آنها شرح داده شده است:

بلاستومیوزیس (Blastomycosis)

بلاستومیوزیس بیشتر در میان سگ هایی دیده می شوند که در مناطق مرطوب زندگی می کنند. رطوبت خاک این مناطق به رشد بیشتر این نوع قارچ کمک می کنند. دکتر جنیفر کوتز، دامپزشک و نویسنده فرهنگ لغات دامپزشکی ” Vet-Speak Deciphered for the Non-Veterinarian” می گوید: سگ هایی که بیشتر داخل گل و لجن هستند بیشتر درگیر این نوع عفونت می شوند. سگ ها با تنفس، اسپور این قارچها را وارد شش های خود می کنند و بدین صورت، قارچ به تمام بدن سرایت می کنند.

براساس نظر کوتز، علائم معمول این نوع عفونت شامل اشتهای کم، کاهش وزن، سرفه، به سختی تنفس کردن، لنگیدن، مشکلات چشمی، ضایعه پوستی (اطراف ناخن انگشت پا)، گره های لنفاوی بزرگ و تب هستند. اگر بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود، می توان با یک داروی ضد قارچ سیستمیک مشکل را برطرف نمود.

کریپتوکوکوزیس (Cryptococcosis)

در حالیکه که گربه ها بیشتر درگیر قارچ های کریپتوکوکوسیس هستند. به گفته دکتر کوتز، سگ ها بیشتر درگیر فرم حادتری از این نوع عفونت قارچی می شوند. قارچها بیشتر در خاک دیده می شوند به خصوص خاک مناطقی که در آن کبوتر و دیگر پرندگان زندگی می کنند. همچون قارچ بلاستومیوزیس، سگ ها اسپور قارچ کریپتوکوکوزیس را وارد شش های خویش می کنند و دچار عفونت شش ها می شوند. سپس این عفونت به همه قسمتهای بدن منتشر می شود و علائمی چون بی حالی، سرفه، مشکلات بینی و چشم یا ضایعات پوستی، تشنج و دیگر مشکلات عصبی را به همراه خواهد داشت. کوتز بر این باورست که معالجه قارچ های کریپتوکوکوزیس به سختی انجام می شود. داروهای ضد قارچ خوراکی را باید به مدت یک سال یا بیشتر ادامه داد تا سگ به طور کامل بهبود یابد. البته، متاسفانه بعضی سگ ها تسلیم بیماری می شوند.

کوکسیدیوزیس (Coccidioidomycosis)

دکتر کارول هیلهاوس، دامپزشک پانهاندل، تگزاس  می گوید: با تنفس گرد وخاک حاوی اسپور کوکسیدیا، سگ ها می توانند به عفونت قارچ کوکسیدیا (تب دره) مبتلا شوند. این نوع قارچ در مناطق بیابانی و کم آب با خاک ماسه ای به خوبی رشد می کند. بادهای شدید، گرد و خاک، زلزله، ساخت و ساز و حتی برداشت محصول باعث پخش شدن اسپور قارچ در هوا و گسترش به مناطق دیگر می گردد.

هیل هاوس می گوید: با تنفس این نوع  قارچ و درگیری، قارچ باعث سرفه های مزمن می شود. در بقیه موارد، به خصوص اگر سیستم ایمنی بدن سگ ضعیف باشد، سگ دچار عفونت شدید دستگاه تنفس می شود و  یا قارچ ها به بقیه قسمتهای بدن همچون استخوان ها  و چشم ها سرایت می کنند. این نوع عفونت اغلب به راحتی قابل تشخیص نبوده و باید از طریق رادیوگرافی، تست خون و تست سلولی بیماری تشخیص داده شود. از طریق داروهای خوراکی روند معالجه این نوع قارچ طولانی مدت بوده اما اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود، می توان جلوی پیشرفت بیماری را گرفت.

هیستوپلاسموزیس (Histoplasmosis)

یکی دیگر از انواع قارچ هایی که در خاک  وجود دارد هیستوپلاسما نام دارد که بیشتر در اقلیم متوسط رشد و نمو می نماید. این قارچ ها بیشتر در خاک های سرشار از نیتروژن همچون خاک حاوی فضولات پرندگان بیشتر به چشم می خورد و از طریق تنفس حیوان داخل شش های او می شود. سگهای مبتلا دارای علائمی چون کاهش وزن، تب، سرفه، تورم چشم ها، تهوع و اسهال می باشند. اغلب، ترکیبی از تست خون و ادرار و رادیوگرافی برای انجام تشخیص مورد نیاز هستند. گاهی اوقات، نمونه برداری نیز ضروری است. روند معالجات شامل داروی خوراکی ضد قارچ به مدت طولانی می باشد اما همیشه دسترسی محدود به خاک آلوده به فضولات پرندگان بهترین راه پیشگیری است.

آسپیرژیلوسیس (Aspergillosis)

عفونت قارچ های آسپیرژیلوس معمولا مجرای تنفسی سگها را درگیر می کند. آسپیرژیلوس اغلب محل سکونت سگ ها را در هرنقطه ای از کشور تحت تاثیر قرار می دهد زیرا قارچ ها در بیشتر خاک های مرطوب به چشم می خورند. معمولا روند معالجات شامل بیهوش نمودن حیوان و تزریق داروی مایع ضد قارچ داخل مسیر بینی حیوان است. بیشتر سگها در صورت انجام معالجات به طور صحیح درمان می شوند اما در برخی موارد مرحله دوم معالجه نیز ضروری است.

جلوگیری از سرایت عفونت قارچی در سگ ها

عفونت قارچی در سگها شامل درجه خیلی کم یعنی ناراحتی حیوان و بیماری کشنده می باشد. جلوگیری از این نوع عفونت اغلب امکان پذیر نیست اما برای پیشگیری برخی اقدامات را می توان انجام داد. اگر در منطقه ای زندگی کنید که پر از قارچ و عفونت است می توانید دسترسی به محیط آلوده بیرون را برای سگ خود محدودتر کنید. حیوانات خانگی دارای کرم گرد باید ایزوله شوند تا بیماری به انسان ها و حیوانات دیگر منتقل نشود. درنهایت، سعی کنید هر مشکلی که ریسک در معرض قرار گرفتن در برابر عفونت قارچی را زیاد می کند کنترل نمایید و کوچکترین مشکل پوستی و تنفسی سگ خود را با دامپزشک تان مطرح نمایید.

منبع: PetMD

288 دیدگاه برای “عفونت های قارچی در سگ ها

  1. اوینا گفته:

    سلام خسته نباشید ببخشید من یه شیتزو ۲ ماهه دارم امروز داشتم ناخنش رو میگرفتم که دیدم فقط یک ناخنش قسمت صورتیش سیاه شده از یکی از اعضای خانوادمون پرسیدم گفت کبود شده بنظر شما چیکار کنم؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزيز سلام

      رگهاي خوني ناخن آسيب ديده كه بهتر است براي بهبود دمان بگذرد و اقدامي لازم نيست.

      دكتر مائده جودكي(اينترن دامپزشكي)

  2. سروش گفته:

    سلام یه سگ ماده سرابی بزرگ دارم جفتگیری کردم بعد از دو هفته از آبستنی سگ میگذره عفونت از سگ ماده دیدم علت چیه

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عریز سلام

      حتما باید حضورا بررسی شود…
      عفونت در آبستنی بسیار شایع است…

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  3. فریبا گفته:

    سگ من دار عفونت قارچی پوستی شده که این امر از طریق نمومنه بردلری تشخیص داده شده . دکتر شگفت این قارچ از راه خاک الوده منتقل شده و الان برایش اکتاکنازوا شروع کرده و گفته با شامپو کتاکنازول و سلنیوم یلفور بشمورمش و با کلرو هگزدین ضدعفونی کنم اما نگفته ایا باید کلرو هگزدین را رقیق کنم و یا ایا بعد از ضدعفونی انرا ابکش یکنم یا بگذارم روی پوست بماند.ممنون میشوم راهنماییم کنید .

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزيز سلام

      ٣الي ٤دقيقه روي پوستش بماند و بعد شسته شود.

      دكتر مائده جودكي(اينترن دامپزشكي)

  4. ترانه گفته:

    سلام یک گربه دارم پوستش خیلی پوسته می ده و حالت فلسی و خشکی دارد بعضیا می گن جربه بعضیا می گن قارچع ولی متاسفانه شهر ما نمی گیری نمی کنن نمی دونم چکارش کنم امکان زدن شما به گربه حیاطم ندارم می ترسم وحشی بشه از کجا بفهمم قارچه یا جرب

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      برای انجام تست نزد پزشک مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

      • لادن گفته:

        سلام وقت بخیر سگم من بینی ش سمت چپش خشک و قارچی شده چند ماهه دکتر فقط پماد داده میزنم خوب نمیشه چکارش کنم

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزیز سلام

          پیگیر درمان از پزشکشان باشید.شاید نیاز به داروی قویتر باشد.

          دکتر مائده جودکی(اینترن)

  5. فاطمه ملاکاظمی گفته:

    سلام وقت بخیر
    سگ من ی تیکه از موهاش ریخته و دون دون قرمز شده و بین پاستیلای پاشم قرمز شده،قارچ گرفته،برای درمانش از چ دارویی باید استفاده کنم؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیزسلام

      تشخیص افتراقی قارچ از سایر بیماری های دوستی فقط با نظر دامپزشک قابل تایید است.
      برای تشخیص و شروع درمان نزدامپزشک مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  6. الهه گفته:

    سلام من یه سگ تریر ۵ ساله دارم روی لبش قبلا زخم بود و وقتی ک خوب شد زخمش سفید شد و موند جاش الان بعد یسال دوباره زخمش قرمز شده و روز ب روز متورم تر میشه دلیلش چیه

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیزسلام

      زخمدر فاز التهاب و عفونت وجود دارد و‌برای مدیریت مشکل به دامپزشکی مراجعه کنید

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      معمولا در قسمت زیر شکم سگ ها،در قسمتی که رویش مو ها کمتر است،رگها مشخص هستند ولی اگر التهابی بیش از پیش مشاهده کردید حتما برای ویزیت حضوری مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  7. امیر گفته:

    سلام
    سگ من تقریبا ۳ هفته هستش که زایمان کرده و ۶ توله داره
    الان حدود ۴ روز که زخم هایی روی بدنش زده و شوره های زردی داره بعد امروز زیر شکمش کاملا قرمز شده و لک لک افتاده خواهشا دلیلشو بهم بگید ممنون میشم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیزسلام

      باید جهت بررسی دقیقتر به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  8. لعیا گفته:

    سلام من سگم کنار لبش یه چیزی مثل زخم زده صورتی رنگه انگار پوست لبش رفته اولش یکم روی لبش زخم زده بود ولی الان حس میکنم بزرگ تر شده اندازه زخمش نیازه ببرمش دکتر

  9. سعید ت گفته:

    سلام
    حدود ۲ ماه پیش بعد از بررسی آلت سگ نر متوجه شدم داخل قلاف انتهای آلت نزدیک به محل پیاز یک زائده قرمز سایز عدس هست بعد از دو هفته مجدد چک کردم بزرگتر شده بود سایز نخود الان هم حدودا به اندازه یک گیلاس بزرگ شده .زایده یک عدد و صورتی رنگ و شبیه گل کلم هست.و یک روز هست که خونریزی دارد.بیماری چیست علت و درمانش هم اگر راهنمایی کنید ممنون میشوم چون نگهبان آموزش دادم به هیچ دکتری اجازه نزدیک شدن نداده طی سه باری که بردمش دامپزشکی.

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      حتما باید با معاینه حضوری بررسی شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  10. صبا گفته:

    سلام دکتر
    شیتزو ۵ ساله دارم روی دمش دوتا چیز مشکی برجسته زده که دور موهای اون قیمت دمش پر تیکه های ریز ریز مشکی هست خب زخمارو اصلا نمیزاره دست بزنم موهای روشو چیدم انگار چیزای ریز ریز بهن چسبیده هستند چیکار کنم مشکلش چیه؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      حتما باید حضوری بررسی شود،احتمال وجود انگل هست ولی حتما حضوری چکاپ شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزيز سلام

      احتمال عفونت انگلي وجود دارد،بهتر است در اولين فرصت براي ويزيت حضوري به دامپزشكي مراجعه كنيد.

      دكتر مائده جودكي(اينترن دامپزشكي)

  11. محمد گفته:

    سلام سگم پوست قسمت ارنج دستشو میخارونه و اون قسمت انگار پوستش خشک شده وقسمت های ارنج تمام دستو پاهاش انگار به اندازه چند سانت مو نداره دلیلش چیه؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      احتمال قارچ وجود دارد و برای بررسی بیشتر و شروع درمان به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  12. نگار گفته:

    سلام من یک پامر اشپیتز ماده سه ساله دارم که در اطراف مجرای اداریش یک نقطه ی قرمز کوچک ایجاد شده که نه شبیه نیش کنه است نه شبیه کرم حلقوی میشه لطفاً بگید چی هست

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیزسلام

      نگار عزیزم این موارد را حتما حتما باید از نزدیک بررسی کرد.
      حتما باید دامپزشک مربوطه از نزدیک ویزیتشون کنند.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیزسلام

      درد و خارش هم در این ناحیه حس شده؟

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  13. Elina گفته:

    سلام من توله سگ میکس گلدن دارم که در باغ نگهداری میکنم
    در بغل مجرای ادرایش رو کرم خورده و سوراخ شده و الان تقریبا حالش خوب نیست
    علتش چی می‌تونه باشه

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      در این فصل میاز بسیار زیاد است،
      قبل از تشدید میاز و عفونت حتما برای شروع درمان به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  14. سعید گفته:

    سلام من یک ژرمن دارم نوک گوشهاش زخم شده و سیاه شده و چون توی فضای بازه مدام مگس در اون ناحیه موجود هستش. برای رفعش از چه چیزی میتونم استفاده کنم؟؟باتشکر از محبتتپن

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      باید به دامپزشکی مراجعه کنید ،درمان و‌مدیریت زخم بصورت آنلاین امکان پذیر نیست.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  15. الهه گفته:

    سلام وقت بخیر من ی سگ شیتزو دارم از بسکه ناحیه تناسلی شو لیس میزنه هم قرمز شده هم ی مایع سبز رنگی ازش بیرون میاد چیکار کنم خوب شه؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      احتمالا دچار عفونت شده است.برای شروع درمان به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  16. محمد جواد گفته:

    سلام من یه سگ پا کوتاه دارم داخل کمرش یه حالت جوش زده ک گفتی فشارش دادم چرک اومد بیرون اما اگ هنوز هست میخاستم ببینم چیه و راه درمانش چجوریه

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      برای ویزیت و درمان عفونت ختما به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  17. فاطیما گفته:

    سلام خسته نباشید من سگ مالتیز یک ساله دارم که کنار بینی است خالی از مو شده و قرمز هست و حالت ابکی دارد میشه لطفا بهم کمک کنین که ایا ممکن است چی باشه و چکار باید کنم و و بعضی مواقع هم احساس خارش دارد

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      این قسمت بدلیل رطوبت حاصل از ترشحات بینی مستعد عارضه های پوستیست که باید حضوری بررسی شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  18. Sajedeh گفته:

    سلام من یه شیتزو کراس ۷ ماهه دارم که چند روز بود آلت تناسلی شو میخ آروند که نگاه کردم دیدم سرش قرمز شده و وقتی بهش دست میزنی ناله میکنه میخواستم ببینم قارچ یا نه

  19. Bagher گفته:

    سلام من یک سگ دارم حدود ۶ ماهشه
    روی دمش یک لکه ی سیاه بود اول فکر میکردم خورده به جایی بعد دو هفته همینجوری لکه های سیاه بیشتر شد و امروز دیدم مویرگ های داخل یکی از ناخن های دستش کاملا سیاه شده و خارش زیادی هم ممکنه عفونت قارچی باشه ؟
    البته بهداشتی از کودکیش کاملا رعایت میشه از نظر استحمام و کوتاهی مو و ناخن

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      احتمالش کم است ولی برای نمونه برداری دقیقتر از ضایعه به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

    • مسلم نظری گفته:

      س من یه توله سگ ۵ ماهه دارم روی پلک چشماش وروی بینی و انگشت پاهاش دونه داره اوایلش مثل دانه بود هرچی میگذره بزگ تر میشه وانگشت پاهاشم هی میخوره مخواستم بدونم چه مشکلی داره راه حل چیزی ندارا

      • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

        دوست عزیز سلام

        علائم بیماری پوستی را دارد ولی نوع و مشکلش را دقیقتر نزد دامپزشک با ویزیت حضوری جویا شوید.

        دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  20. امین گفته:

    سلام من یک سگ سرابی قدرجان دارم تقریبا پنج شیش ماهه متوجه شدم زیر شکمش و داخل ران پاها و دستاش ریزش مو داشته جوره که الان تقریبا زیر بدنش بی مو شده و خیلی خودشا میخارونه جوری که از شدت خارش زخم میشه و سه چهار تاییم جوش مانند اندازه نصف بند انگشت زیر شکمش هست دسترسی به دامپزشکم ندارم خواستم بدونم کنه داره یا انگل یا قارچ گرفته سم کنه تهیه کردم قرص انگلم هفته پیش بهش دادم ولی نمیدونم مشکلش چیه

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      این علائم از علامت های خیلی از بیماری های پوستی است.
      حتما باید حضوری و با نورهای مخصوص معاینه شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  21. عارفه گفته:

    سلام وقت ب خیر من یکی از دوستام ی سگ داشت
    منم سگمو اورده بودم بازی کنن
    ب سگ دوستم ک دست زدم دیدم موهاش خیلی ضبره جای ریشش چک کردم دیدم بعضی قسمت پوستش زخمه الان میترسم ک ب سگ خودمم انتقال پیدا کنه میشه راهنمایی کنید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      انتقال بیماری های پوستی به این سرعت واگیردار نیست ولی حتما شما پوست و موی پت خودتان را هر چند وقت بررسی کنید و در صورت مشاهده مورد غیر طبیعی به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  22. فائزه جعفری گفته:

    سلام دکتر من ۱شیتزو تریر دوماهه دارم که سه روزه به سرپرستی گرفتمش روز اول چکاپ شد گفتن سالمه ولی الان رو پوستش قسمت کمر چند تا لکه کوچیک خالی از مو داره به رنگ صورتی و روش پوسته پوسته شده و یه مقدار قلمبه شده
    آیا این علامت قارچه؟

  23. shima گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    من یه سگ ماده شیتزو تریر ۱ ساله دارم که تازه به سرپرستی گرفتمش…بخاطر موهای نامرتب و گره خوردش تازه اصلاحش کردم و متوجه شدم قارچ پوستی داره…موهاش سفیده ولی قسمتهایی که قارچ داره تیره شده و توش موهای سیاه رشد کرده دامپزشکش گفتن هفته ای یکبار شستشوش رو انجام بدم فعلا…میخواستم بدونم بنظر شما کار دیگه ای لازم نیست انجام بدم؟ و اینکه آیا قارچ بچه به خانواده هم سرایت میکنه؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزيز سلام

      دستور العمل درماني كه دامپزشك اس گفته را اجرا كنيد و از بقيه حيوانات و اعضاي خانواده جدا باشد ،چون احتمال انتقال قارچ وجود دارد.

      دكتر مائده جودكي(اينترن دامپزشكي)

      • آرمیتا گفته:

        سلام خوب هستین دکتر من یه توله شتزو ۳ ماهه دارم که رو پنجه ها و پاهاش زخم های قرمز ایجاد شده و پوسته پوسته میشن و پوستش خشک شده و میخاره خیلی زیاد هر چی پماد استفاده میکنیم اثری نداره و باز هم از این زخم ها ایجاد میشه رو بدنش علاوه بر اینا توی خونه خودمون هم خارش گرفتیم و یه سگ دیگه هم داریم اونم این جوری شده هر چی هم میریم دامپزشک فقط پماد میده

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزیزسلام

          احتمال قارچ وجود دارد که مسری هم هست.
          با شامپو کتوکنازول دو روز یکبار بشورید و بذارید کف ۵دقیقه روی ضایعات بماند.

          دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  24. ااااا گفته:

    سلام سگ من شیواوا هست و نر هست همش ناحیه تناسلی اش رو لیس میزنه بعد من تازه خریدمش صاحب قبلیش یک اسپری به نام مایکوسیدین باریج همراهش فرستاد ولی نگفت که برای چه کاری هست

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزيز سلام

      احتمال وجود عارضه پوستي وجود دارد كه بايد بررسي شود و اسپري جهت كنترل ريزش مو است.

      دكتر مائده جودكي (اينترن دامپزشكي)

  25. نادیا والی گفته:

    سلام ببخشید من سگم پنجه‌هاشو زیاد لیس میزنه و باعث ایجاد رنگ قهوه‌ای در پنجش میشه، ۲ تا از بچه‌هاش هم خط اشک چشم قهوه‌ای دارن و هیچ دکتری بیماری تشخیص نداده که دارو داده باشه میخواستم ببینم چیکار کنم که بزاق و اشک اینا باعث رنگ دادن نشه

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزيز سلام

      تست جرب (انگل دمودكس)داده است؟
      علائم خيلي شبيه به جرب است.

      دكتر مائده جودكي(اينترن دامپزشكي)

  26. هومن گفته:

    سلام آقای دکتر من یک روتویلر ۱ساله نر دارم یه چند مدتی است که موهای سرش با کوچکترین نوازش میریزد و شوره هم دارد دلیلش چیست ؟
    و چه دارو های باید مصرف کند

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزيز سلام

      حتما در چكاپ هايه دوره اي ،وضعيت املاح و مواد معدنيه ضروريه بدنش بررسي شود .
      ميتوانيد از قرص هاي مولتي ويتامين تاپ تن برايش استفاده كنيد.

      دكتر مائده جودكي(اينترن دامپزشكي)

  27. فربد گفته:

    سلام ببخشید من یک روت ۷ ماهه دارم که روی لبش یک زخم شبیه قارچ که از گلوله های کوچکی سفید تشکیل شده. میشه بگید مشکلش چیه؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      ضایعه های پوستی بسیار زیاد است و علل مختلفی دارد که باید حضورا بررسی شود و یا نمونه برداری شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  28. پیمان گفته:

    سلام من یه پت۴ ساله دارم که از دو سال پیش خارش های خیلی زیادی داشت خارشش قدری زیاد بود بخشی از بدنش موهاش می‌ریخت و کچل میشد که بعد از مراجعه مکرر به پزشکان زیاد و تغییرات در رژیم غذایی و دارو های مختلف درمان نشد که یکی از دوستان دکتری را معرفی کرد و پتم رو بردم پیش این دامپزشک که قارچ پوستی تشخیص داد که پماد و محلول آمپول و داروهای زیادی تجویز کرد تا درمان شد ولی الان در حال حاظر مجددا خارش زیاد دوباره همون نواحی را دارد که چهل روز پیش دوباره بردم پیش همون دامپزشک که این سری تشخیصش کبد چرب بود و باز هم دارو های مربوط به کبد چرب داد ولی بعد از چهل روز مصرف داروهای رژیم شدید غذایی از قبیل کدو و سینه مرغ و …… هنوز همان طور هست پتم(سگ) هیچ تغییری نکرده

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزيز سلام

      در همچين مواردي بصورت آنلاين نميشود تشخيص گذاشت.
      از غذاهاي مخصوص حيوانات حساسيت زا استفاده كنيد و مجددا با دامپزشكش مشورت كنيد.

      دكتر مائده جودكي(اينترن دامپزشكي)

  29. Abol گفته:

    سلام یک سگ مالتیز دارم تازگی متوجه شدم یک توده زیر فکش پیدا کرده الان خودش رو هی میخارونه و میکشه به دیوار و باعث شده یکم خونریزی کنه دائم هم خودش رو لیس میزنه تا مراجعه کنم به دامپزشک خواستم بدونم نظر شما چی هست

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیزسلام

      توده هایی که باعث خارش میشود ،میتواند از حساسیت باشد که باید دقیتر و حضوری بررسی شود.

      دکترمائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

      • اویس گفته:

        سلام ببخشید سگ من یک پماد ضد قارچ رو اندازه نخود لیس زده و خورده و حالا چهار روزه هر چی میخوره بالا میاره چیکار کنم؟

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزیر سلام

          خواهشا در چنین مواردی بعد از یک روز اگر بهبودی حاصل نشد به دامپزشکی مراجعه کنید.

          دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  30. سمانه گفته:

    سلام دکتر من یک سگ فرنچ بولداگ دارم چند وقته ای هست موهاش داره میریزه وزخم شده ‌من دریکجا خیلی تمیزی ازش نگه داری میکردم میشه بگین این عوارض چی بیماری هست

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      بيماري هاي پوستي انگلي و درماتوفيت ها همچين علائمي را دارند ،ولي بايد براي تشخيص بهتر ويزيت حضوري انجام شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  31. سپیده صمیمی گفته:

    سلام دکتر جان سگ من شیتزو ۲ سالشه بدنش بوی بدی میده حتی حمام میبرم بوش نمیره چیکار باید کنم هیچ زخمی روبدنش نداره

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزيز سلام

      اگر بوي بدنش با قبل تغيير كرده،احتمالا از غذايي است كه مصرف ميكند .دقت كنيد كه چه تشويقي و يا غذايي به
      وعده هايش اضافه شده.

      دكتر مائده جودكي(اينترن دامپزشكي)

  32. مرضیه گفته:

    سلام
    من یک هفتست سرپرستی دوتا توله ۱۰ روزه شیتزو رو به عهده گرفتم الان ۱۷ روزشونه دوروز شیر خشک ک تموم شد من بهشون شیر گاو دادم حالا توی مدفوعشون دونه اای سفید هست اول فک کردم انگله و بردم دامپزشکی بک سوم یرص انگل رو تجویز کرد و وقتی بهشون دادم بالا اوردن اما ن تو بالا اوردنشون ن تو مدفوعشون هیچ کرمی نبود و به دکتر گفتم گفت احتمالا از شیر گاو باشه چون بچه کوچیگ دارم خیلی نگرانم احتمال داره از شیر باشه یا همون انگله؟؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اگر قرص ضد انگل دریافت کردن و دکتر دامپزشک چکاپشان کرده مشکلی پیش نخواهد آمد.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  33. روژان گفته:

    سلام خسته نباشید، یه سگ ژرمن شپرد ۸ ماه داریم اما یه مدت هست که دستش درد داره و همش بالا میگیره و لنگون لنگون راه میره بردیمش دکتر گفت التهاب مغز و استخوان هست و بخاطر پروتئین زیاد هست و جسش بزرگ شده آیا امکان داره بخاطر پروتئین‌ زیاد باشه؟؟! درسته؟؟!

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیزسلام

      بله ،قطعا که تشخیص همکاران عزیز ما با توجه به معاینه و بررسی های حضوری صحیح است.

      دکترمائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیزسلام

      بله یک سری از قارچها زئونوز و مشترک بین انسان و حیوان است.

      دکترمائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزيز سلام

          احتمال ميدهم غدد پستاني را مشاهده كرده ايد.
          چون اكثر صاحبان حيوانات با بزرگ شدن حيوان و رشد غدد پستاني اش اين تصور را دارند.

          دكتر مائده جودكي(اينترن دامپزشكي)

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزیز سلام

          اگر خارش و ازدیاد هم وجود دارد ،امکان قارچ هم هست ولی باید دقیقتر بررسی شود.

          دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  34. خرسند گفته:

    سلام! چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟
    سگ ژرمن شپرد ۱۱ ماهه پدرم بدون ضربه یا اتفاقی از حدود ۲ ماه پيش یه دست و یه پاش رو بالا ميگيره البته تا پدرمو ميبينه ميدوه و دنبالش ميره و وقتي مي ايسته دست و پاش رو بالا ميگيره ولي وقتي مياد تو خونه يه گوشه ميخوابه و مثل قبل سرحال نيست و به تازگي غذا هم نمیخوره، قبلا اسكلت مرع ميداديم بهش بعد از چند روز كه ديدم بي اشتها شده غداهايي مثل شير و كالباس رو امتحان كرديم و ديديم كه ميخوره دامپزشک هنوز نتونسته تشخیص بده مشکل لنگيدنش چیه عکس رادیو گرافی و آزمایش خونش هم موجوده، البته دامپزشكي كه مدارك رو ديده گفته كبدش يك كم بزرگ شده ولي عكس دست و پاش هيچ مشكلي رو نشون نميده اگه بتونید کمک کنید بی نهایت ممنون شما خواهم بود. پدرم خيلي ناراحته.

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزيز سلام

      سوسيس و كالباس رو از وعده هايش حذف كنيد و براي بهبود اشتهايش از كنسروهاي با كيفيت موجود استفاده كنيد.با مشورت دامپزشك از مكمل هاي تقويتي براي بهبود گوارش و سيستم حركتي استفاده كنيد.

      دكتر مائده جودكي(اينترن دامپزشكي)

      • یاسمن گفته:

        سلام من یه پامر سه ماهه دارم دیروز حموم کردم سشوار کشیدم روز بعد مجاری اشکی موش ریخته وپوستش سفیدیش مشخصه یه کم خارش داره خیلی کم ولی قرمز یا پوسته پوسته نشده ریزش مو هم داره کنار گوش هایش در واقع ریزش اشک داره همون مجاری اشکی باعث ریزش مو اطراف پوزش شده چیکار کنم

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزیزسلام

          برای تشخیص دقیق مشکل پوستی باید به دامپزشکی مراجعه کنید تا حضوری و دقیق بررسی شود.

          دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  35. Telepathically گفته:

    وقت بخیر،
    واقعا لذت بردم و این مطلب باعث شد آگاهی بیشتری در این حوضه پیدا کنم.
    سگ من شیتزوتریر هستش، پایین پله های خونه بهلو خوابیده بود، نتونست پاشه فلج کامل، ازش مراقبت کردم بعداز ۵روز بزور پاشد الان ۴۰روز میگذره ولی دست راست روی بالا میگیره و پشت پنجه یا حتی مچ رو زمین میزاره، همین سمت پای عقب رو میکشه، موقع نشستن پاش رو نمیتونه جمع کنه، موقع دفع مزاج نمیتونه پاشو بالا بگیره، دمش رو نمیتونه بالا بگیره بعضی اوقات ده ثانیه، توانایی جسمی اومده پایین.
    یدوره انتی بیونیک و ویتامین ب ۱ و قرص استروییدی خورده ولی خوب نشده، من دانشجو هستم فقط این گل پسرو دارم ممنون میشم راهنماییم کنید، راهی هم باشه من فیلمش رو برات میفرستم

  36. محمد گفته:

    سلام، یه توله پامر ۳ماهه دارم که جرب گرفته، بهترین راه حل چیه؟ و اینکه موهای ریخته شده دوباره درمیاد؟ ممنون از وبسایت خوبتون

  37. پریسا گفته:

    سلام مت یک توی پودل یکسالو نیمه دارم گوشش سمت راستش قارچ داره قبلا که این اتفاق افتاد دکتر انتی بیوتیک داد جون عفونت هم داشت ولی دوباره گوشش یک مقدل بو میده با اینکه یک روز درمیان با قطره گوش بیفار شستشو میدم دکتر میگه ترشحات گوشش زیاده برای این بلر دکتر قرص بیتافین ۲۵ داده با توجه به وزنش که ۶ کیلو است گفت تا بیست روز کم تر از یک چهارم بعش بدید ولی گفت ممکنه اسهال بشه واینکه بی اشتها بشه ومن ترسیدم وبهش ندادم چون همینطوریش کم غذا هست ترسیدم کلا از اشتها بره الان چی کار کنم بهش بدم ؟ هیچ راه دیگه ای برلی این قارچ نیست البته گوششو خیلی کم میخارونه شاید به خاطر شساشویی که میدم باشه دفعه قبل انقدر خارونده بود که گوش زخم شده بود البته امروز چند تا دونه صورتی رنگ باللی گوشش سمت داخل دیدم لطفا میشه راهنمایی کنید ؟ ممنونم

  38. معصومه گفته:

    سلام.وعرض ادب.من یک سگ اشپیتز۱ساله ماده دارم.مدتیه بینیش میخاره ومرتب به فرش میکشه.دامپزشک بردم پماد آد تجویز کردن.به نظرشما همین پماد کافیه؟۱هفته هست استفاده میکنم هنوز خوب نشده.درضمن به محض زدن پماد.پماد رو میلیسه.براش مشکلی پیش نمیاد.باتشکر ازپاسخگویی

  39. Telepathically گفته:

    سلام خانم دکتر،
    وقت بخیر،
    واقعا لذت بردم و این مطلب باعث شد آگاهی بیشتری در این حوضه پیدا کنم.
    سگ من شیتزوتریر هستش، پایین پله های خونه بهلو خوابیده بود، نتونست پاشه فلج کامل، ازش مراقبت کردم بعداز ۵روز بزور پاشد الان ۴۰روز میگذره ولی دست راست روی بالا میگیره و پشت پنجه یا حتی مچ رو زمین میزاره، همین سمت پای عقب رو میکشه، موقع نشستن پاش رو نمیتونه جمع کنه، موقع دفع مزاج نمیتونه پاشو بالا بگیره، دمش رو نمیتونه بالا بگیره بعضی اوقات ده ثانیه، توانایی جسمی اومده پایین.
    یدوره انتی بیونیک و ویتامین ب ۱ و قرص استروییدی خورده ولی خوب نشده، من دانشجو هستم فقط این گل پسرو دارم ممنون میشم راهنماییم کنید، راهی هم باشه من فیلمش رو برات میفرستم.
    ۰۹۳۹۱۵۸۰۳۹۵

  40. لیلی گفته:

    سلام من ی ک ۳ ساله نژاد مورکی دارم خیلی وقتا پاها و دستاشو لیس میزنه نمیدونم چیکارش کنم وقتی میگم نکن انجام نمیده اما حواسم ک نیست باز تکرار میکنه دلیلش چی‌ میتونه باشه

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزيز سلام

      احتمال دارد بدليل خارش باشد .
      اگر تغيير حالت و رنگ هم در آن ناحيه پيداست به دامپزشكي مراجعه كنيد چون اگراحتمال قارچ باشد به شما هم منتقل ميشود.

      دكتر مائده جودكي(اينترن دامپزشكي)

  41. پروین گفته:

    سلام من سگم سه سالشه، شش ماه پیش یه دفعه موهاش خیلی ریخت، بردمش دامپزشک گفت قارچ داره از طریق غذا گرفته تا الان تحت درمان بود وهمه چیز خوب پیش میرفت ولی دو سری اخر که با شامپو ضدقارچ شستمش دوباره شد مثل اول، موهاش دسته دسته ریخت، دوباره بردمش دامپزشک یه بسته مکمل داد و الان داره میخوره و تقریبا بهتر شده ولی یکم موهاش دسته ای ریخت، به نظرتون قارچ درمان شده یا خیر؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اگر قارچ درمان شده باشد با مصرف مکمل ها با صبر و حوصله بهتر خواهد شد ،نگران نباشید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  42. باران گفته:

    سلام ببخشید یه سوال داشتم
    سگ من ۴۵ روزشه و روی شکمش ۵ تا جوش زرد رنگه یکی از جوشان روش خون خشک شده است میتونید راهنمایی کنید که چه بیماری پوستی گرفته و راه درمانش چیه

  43. sogand گفته:

    سلام خسته نباشید سگ من ۲ سالو ۵ ماهشه روی دستگاه تنایلیش یه تیکه خونمردگی بوجود اومده بعد اون قسمت یکم ورم کرده

  44. رضا گفته:

    سلام، سگ من نژادش اشپیتز نزدیک چهار سالشه، دو ساله که نوک غلاف آلت تناسلیش عفونت جمع میشه،کم اشتها و خیلی لاغر شده موهاشم کم پشت شده، نشون یه دامپزشک دادم معاینه کرد گفت عفونت نمی بینم،یه دامپزشک دیگه تشخیص عفونت داد و گفتن باید چند دوره پنی سیلین و آنتی بیوتیک مصرف کنه تا خوب بشه

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزيز سلام

      پروتکل درمانی که پزشکش تجویز کرده را انجام دهید.

      دكتر مائده جودكي(اينترن دامپزشکی)

  45. باربد گفته:

    سلام من یه سگ گلدن اشپیتز دارم ۲ساله وقتی رفتیم باغ برگشتیم پاس رو پالا می‌گرفت بعد به دامپزشکی مراجعه کردیم گفت رگ به رگ شده الان بعد یک هفته به جوش عفونی بزرگ زده با دامپزشکی تماس گرفتم گفت احتمالا تیغ رفته تو پاش عفونت کرده ولی هیچ کجای بدنش موهاش نریخته

  46. عمران گفته:

    سلام خسته نباشید
    من یه پوینتر ۲ماهه دارم ۳ای بدنش موش ریخته یکم زخم شده چه دارو یا پمادی استفاده کنم؟
    و اینکه تو این سن میشه از قرص انگل و واکسن استفاده کرد؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      لطفا برای چکاپ و دریافت اولین واکسن و شروع انگل تراپی به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  47. امیرحسین گفته:

    سلام اقای دکتر من یه توله سگ دوماهه اشپیتز پامر دارم
    چندروز متوجا شدم که از ناحیه واژن چرکی بیرون میاد
    چیکار کنم
    درخانه میشه درمان کرد
    دسترسی به دامپزشکی ندارم

  48. احمد گفته:

    سلام
    سگ من دستش چند ماهی هست که ورم کرده و هرچه میگذرد بیشتر ورم میکند و بعد از ورم عفونت کرده و کرم افتاده مقداری سام رویش ریختم دوباره زخم بسته شده و دوباره ورم زیاد کرده

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      باید حتما جهت تخلیه زخم و کرمها و تخم هایشان به دامپزشکی مراجعه کنید .
      لطفا جدی بگیرید چون تا زخم عفونی و پر از تخم کرم هست
      عواقب خطرناکی در پی دارد.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

      • محمد یحیایی گفته:

        سلام . تریر من ۴ سالشه . متوجه کک تو بدنش شدم . علائم: تکان سر ، کشیدن صورت رو زمین ، مالیدن بدنش به مبل ، لیس زدن مدام انتهای کمرش .
        بردمش دکتر واکسن زد ولی انگار واس کک یادش رفت دارو بده . بهم گفت ۱۱ روز بعد بیا دوباره .
        ولی امروز ورم کوچکی تو همون قسمتی که لیس میزد دیدم ، بی اشتها شده یبارم بالا اورده
        خیلی نگرانشم . لطفا راهنمایی کنید

  49. فاطمه گفته:

    قراره یه توله شیتزو بخرم صاحبش گفته قارچ گرفته وداره درمان میشه به نظرتون اگه بخرم ممکنه خودمون هم ازش بگیریم بعد اینکه خوب شدنش طول میکشه؟ واینکه توله شیتزو ۵ ماهه برا خرید تو آپارتمان مناسبه ودرآخر اینکه کدوم نژاد سگ راحت‌تر وبدون دردسرتر قابل نگهداری تو آپارتمانه وکمتر سروصدا داره وزودتر یاد می گیره

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      شیتزو برای نگهداری در آپارتمان نژاد خوبی است.
      در ارتباط با قارچها ،انتقال به انسان وجود دارد پس درمان را ادامه دهید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      در چنین زائده های پوستی علاوه بر رنگ زائده ، محل ،شدت التهاب و یا عفونت،درد و…نیز مهم است.
      ممنون میشم اطلاعات بیشتری در اختیارم بگذارید و یا به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

      • دنا گفته:

        باسلام
        محل قرار گیری این جوش های سیاه روی کمر و روی سینه هاش هست و هیچ التهابی هم در این نواحی وجود نداره و بنظر نمیاد دردی هم ایجاد کرده باشه براش ولی خوب ظاهر قشنگی نداره اصلا
        ممنونم از راهنماییتون

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزیز سلام

          برای بررسی بیشتر ضایعه ها باید حضورا به دامپزشکی مراجعه کنید.

          دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  50. فرزانه گفته:

    سلام من یه سگ شیتزو تریر دارم دور التشو زیاد لیس میزنه و سر دستاشم خیلی میخوره و گهگاهیم پهلوشو ناخناشم بلند شده و من میترسم کوتاه کنم موهاشم کوتاه کردم بدنشم گشتم چیزی رو بدنش نبود این حالتاش طبیعیه یا ممکنه انگل یا کک داشته باشه؟همشم تو خونس گهگاهی برای هواخوری میبریمش محوطه مجتمع

  51. ابوالفضل گفته:

    سلام دکتر وقت بخیر ببخشید من یه پیتبول دارم که روی کمرش اول اندازه یه بند انگشت رخم شد شبیه به سابیدگی به یک جایی بعد موهای اون قسمت ریخت کم کم این زخم بزرگ تر شد و خشک شد و خوب شد طی یک هفته ولی بعد از چند وقت فهمیدم که اطراف همون زخمای قدیمی هر روز قرمز میشه و انگار خراش داده شده احساس میکنم قارچ باشه میخوام ببرمش پیش پرشک
    میخواستم بدونم چیکار میتونم بکنم که دیگه همچین اتفاقی واسش نیوفته؟

  52. هادی گفته:

    سلام وقت بخیر.من یه ژرمن موبلند سه ماهو نیم دارم زیر چشمش اندازه یه بند انگشت موهاش ریخته بردم دامپزشک یه تزریق آیور برام زد یه پماد جی بی سی داد .بنظرتون مفید واقع میشه؟من توی حیاط چندتا مرغو خروس هم دارم و با تور جداشون کردم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیزسلام

      بله،قطعا نظر دامپزشکش با توجه به ویزیت حضوری،درست است.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  53. مینا گفته:

    سلام،توله من روتوایلر۵ماهست،بعد از اینکه پاروا گرفت بردمش دکتر و درمان شد،الان ی چیزی اندازه سکه زیر آخرین دندشه، بهش دست زدم،با دست میشه گرفتش،باید ببرم پیش دامپزشک؟

  54. آروین گفته:

    سلام من یه سگ کوکر اسپانیل ماده ۸ ماهه دارم
    سگم قارچ گرفته الان توشط دکتر داره با دوا درمون معالجه میشه
    آیا بعدا قسمتایی از دستش که موهایش ریخته
    دوباره مو رشد میکنه؟
    و‌اینکه خودم رو چجوری از اینکه از سگم قارچ نگیرم محافظت کنم؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیزسلام

      بله بعد از اینکه درمان کامل شد ،موها مجددا رشد میکنند.
      کمتر بغلش کنید و ببوسیدش تا درمان کامل شود.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیزسلام

      احتمالا مشکل پوستی دارد که با مراجعه به دامپزشکی باید درمان را آغاز کنید.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  55. ابوالفضل گفته:

    ی سگ دارم ۲ماهشه جفت چشمش ی جور عدس مانند یا سنگ بگم خب انگار گوشته نرمه دس میزنم بهش کاری نداره میشه بگید چی هست؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      باید بررسی شود و در چنین مواردی گاهی به جراحی نیاز است.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  56. یاس گفته:

    سلام دکتر جان من ۳ روز قبل از شروع سال جدید سگ تریر ۱۳ ام را بیمارستان دامپزشکی بردم و موهایش بخاطر بلندی زیاد کلا با موزر دادم زدن و کچلش کردم دکتر هم معاینه کرد و قرص انگل را بهش داد از ان روز تا امروز که ۱۵ روز میگذره اول شروع به لرزش کرد که من فکر کردم بخاطر کوتاهی مو ممکن است سرما خورده باشد اما لرزش بدنش قطع نشده و چند باری در این روزها بوی بد از مقعدش شنیدیم که گفتم شاید تخلیه باد معده اش بوده از دیروز تا حالا بعد از پاک کردن مقعدش پس از رفتن به حیاط و دستشویی متوجه شدم دور کیسه مقعد به سمت دم متورم و یک حالت جوش ابسه مانند صورتی است و داخل مقعد کمی احساس کردم چرک و خون رقیق قرمز دیدم که دمش و قسمت مقعد را زیاد بو میکرد در این مدت و شروع به لیسیدن کرده در حیاط ما پرندگان برای ریختن گندم زیاد هستن گربه ها رفت امد دارند و یک سگ دیگر هم هست که تا به حال هیچ وقت با هم مواجه نشدند و اینکه کسی که کیسه مقعد سگم رو در کلینیک خالی کرد چند بار این کار را کرد و بسیار محکم که باعث دردش شد این مشکل را چگونه برطرف کنم و چه مشکلی براش بوجود امده ؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      حتما حتما باید توسط دامپزشکش ویزیت شود .
      عفونت میتواند بسیار خطرناک باشد.حتما پیگیری انجام شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  57. امید گفته:

    سلام من یک سگ پودل نر دارم ۳ سالش هست دو روز هست جوش هایی در ناحیه پایینشکم و نزدیک به دم دیده میشه ولی چرکی نیستن میخواستم بدونم این فقط یک حساسیت ساده هست یا باید ویزیت بشه ؟

  58. امید گفته:

    سلام من یک سگ پودل ۳ سالش هست دو روز هست جوش هایی در ناحیه پایینشکم و نزدیک به دم جوش هایی دیده میشه ولی چرکی نیستن میخواستم بدونم این فقط یک حساسیت ساده هست یا باید ویزیت بشه ؟

  59. ليسا گفته:

    سلام وقت بخير
    سگ من شيهوا هستش مدتيه روي بدنش جوش زده و پوسته شده خودشو مي خارونه
    شهرستان هستم دكتراي اينجا فقط شامپو و پماد ان ان دادن كه تاثيري نداشت
    ممكنه راهنمايي كنيد الان امكان انتقالش به تهران رو ندارم
    ايا ممكنه به انسان واگير داشته باشه؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اگر بیماری پوستی مشترکی باشه احتمال سرایت وجود دارد.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  60. Negar گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    من یه ژرمن شیپرد دارم ک پشت گوشش یه چیزی مثل لوبیا زده(قبلا هم روی سرش زده بود ک به مرور خودش افتاد)
    اما جلوه خیلی بدی داره و نگرانم ک مشکل حادی نباشه ! واسه برطرف کردن این مشکل راهی هست!؟
    اگه جواب بدین خیلی ممنون میشم

  61. ایسان گفته:

    سلام وقت بخیر من یه خرگشوش انگورا دارم الان دوهفته اس که پوست بدنش پوسته پوسته میده و به راحتی حدا میشه از سرش موهای اون قسمت ها سست شده و ریخته دکتر بردم گفتن با کتوکونازول شستشو بدم و پماد کلوتریمازول با تربینافین و مخلوط کنم بزنم اگه خوب نشد قرص کتوکونازول هم بدم در حال حاظر بدون قرص هیچ تغییری نکرده بیشترم شده ریزش موهاش ولی پوسته های سرش یکم کمتر شده

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اگر زیر نظر دامپزشکش این درمان را شروع کردید،برای ادامه روند درمان باید نزد خودشان مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  62. پیمانه گفته:

    سلام من مدتهاست درگیر مریضی پوستی سگم هستم ، اما زمان کوداهی با دوا و قرص خوب میشه بعد از چند وقت همین اشو همین کاسه است اگر ممکنه راهنماییم کنید ، سگ من نژاد فرنچ بولداگه هر چند وقت یکبار زیر گردن یا گوشهاش زخم میشه و میخارونه بعضی وقتها استفراغ هم میکنه ، کم کم این زخم ها که کاملا بازم هست روشون اب جمع میشه ، در حالت عادی بدنش خیسه ، خیلی نگرانشم خیلی دکتر بردمش اما واقعا احساس میکنم نمیفهمن چیه و خیلی در گیر این داستان شدم میشه لطف کمک کنید ، اکثرا دکترها سرم دادن ، شامپو کتو کنازول ، کرم کتو کنازول و قرص سفکسیمو قرص کتو کنازول ،بعضی وقتها هم روی پوستشو تراشیدن ، اما یک مدت کوتاهی تاثیر داشته و من احساس میکنم حیوون زبون بستم خیلی داره اذیت میشه اگر ممکنه منو راهنمایی کنید ، ممنون

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      در رابطه با چنین مواردی بسیار مشتاق به کمک هستم ولی چنین ضایعه هایی را فقط و فقط باید در ویزیت حضوری و آزمایش های مختلف تشخیص داد .
      س لطفا حضوری به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  63. فری گفته:

    سلام روز بخیر. ده روزه یه توله ۳ ماه شیتزو مالیتز خریدم از زمانی که خونه اوردمش خارش داره جوری که پاشو زخم کرده و روی شکمش هم جوش های ریز زده و قرمز شده . ۳ بار تا الان دکتر بردمش . دکتر اولی پماد داروی شستشو و دیفن هیدروامین و انتی هییستامین بهش داد و همچنان می خاره دفعه بعد که دکتر بردمش گفت فقط با شامپو کتوکونازول یه روز در میون بشورش چون وزنش کمه و جون نداره داروی خوراکی نخوره سیستم ایمنیش میاد پایین ، چون به شدت خودشو همچنان می خاروند بازم دکتر بردمش و دکتر بعدی قرص کتوکونازول هم براش تجویز کرده توی اینترنت سرچ کردم گفتن خطرناک و کشنده است با توجه به اینکه حیوون زبون بسته جون نداره به نظرتون چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟ موندم چرا خوب نمیشه ممکنه منو راهنمایی کنید.

    • ارین گفته:

      سلام مطمئنا پِت شما کک داره ،کک خیلی ریز هست و سرعت بالایی داره که بیشتر اوقات دیده نمیشه .اون جوشهای زیر شکم اغلب برای کک هست و یا خوابیدن روی ادرار یا پد ادراریه خودش

  64. Yasaman گفته:

    سلام گربه پرشین من دوساله هست و چندین ماه هست که گردنش خارش. داره و زخم می‌کنه باراول بردیم دکترش پماد و بتادین و پیشنهاد دادن مدتی خوب شد بعد دوباره برگشت خارش یک دوره هم قرص دادن دکتر که اونم اثرگذار نبود الان دیگه پمادهم تاثیر گذار نیست جای خاکش هم تمیز و شامپو هم مناسب پوست حساس هست ویتامین سانال هم مصرف میکنه و در ضمن بعد حمام خوب هم خشک میکنیم باسشوار. الان یقسمت از گردنش دچار شده که بستم که دست نزنه شما چی پیشنهاد میکنید اسپری یا محلول درمان کننده هست برای قارچ که مفید باشه و قطعی وبرای درمان خارش؟؟ اسپری میکرودرم چطور ؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      ناخن سیاه در سگ ها طبیعیست .اگر علائم دیگری چون پوسته پوسته شدن ناخن و با خارش دارد ،از طریق دامپزشکش پیگیر باشید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  65. یکتا گفته:

    سلام وقت به خیر سگ من نژادش شیتزو و ۳ ماهش بدنش عفونت داشت دور پوزش زخم شد دکتر دارو داد زخم ها تقریبا خوب شده اما با تیکه های خسک زخم که کنده میشن موهای اون قسمت هم ریخته الان نگران اینم که دوباره موهای پوزش در میاد یا نه ؟؟؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      بله،
      بعد از درمان کامل موها به حالت قبلی برخواهند گشت.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  66. یکتا گفته:

    سلام وقت به خیر سگ من نژادش شیتزو و ۳ ماهش بدنش عفونت داشت دور پوزش زخم شد دکتر دارو داد زخم ها تقریبا خوب شده اما با تیکه های خسک زخم که کنده میشن موهای اون قسمت هم ریخته الان نگران اینم که دوباره موهای پوزش در میاد یا نه ؟؟؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اگر داروها را درست مصرف کرده باشد و پروتکل درمان رعایت شده باشد،مشکلی پیش نخواهد آمد.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  67. علی گفته:

    سلام
    ی توله ۶ماهه سرابی دارم واکسیناسیون و انگل تراپی انجام دادم چند هفته ای هست پشتش بالای باسنش خارش داشت چندروز پیش نگاه کردم قرمز شده بود شستشو دادم و اسپری ضدقارچ زدم دیروز دوباره نگاه کردم انگار که چرکی شده.
    خیلی اذیته طفلی.
    مشکلش چیه؟ درمانش چیه؟
    من شهر کوچیکم دامپزشک سگ دسترسی ندارم

  68. لیلا گفته:

    سلام سگ من پاش یه کوچلو آلوده شده وخارش داره از بس لیس زده موهایه قسمت کم ریخته الان بردم دکتر بهتر شده وگفت لیسش نزنه به نظرتون لیسش بزنه یا نه چون میگن آب دهانش براش خوبه میشه نظرتون رو بگید چون با باند براش میبندم ممنون میشم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      خیر سعی کنید لیسش نزند چون ضایعه بدتر میشود .

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  69. رحیم گفته:

    سلام من یه سگ بالغ محلی دارم یه ماه پیش پشت دستش و پاهایش حالت خراشیدگی شد موهای اون قسمت ریخت الان دوسه روزه بی حال شده ولی غذا میخوره واز بینیش آبریزش پیدا کرده بیشتر هم با خون همراه هست،دور چشمش هم خشکی شده،اگر عفونت قارچی داخلی باشه ممکنه مداوا نشه ?

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      این علائم از علائمه قارچیست و باید برای شروع درمان به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  70. محمد مطلق گفته:

    سلام من یه سگ دارم الان چند وقته بدنش پوست پوست شده و ابرو هاش موهاش ریخته و لباش چروک شده و ریزش مو داره و یکی از گوشتش بجور زخم شدت بود و کلا حالت گوشش رو عوض کرده دامپزشک دوبار بردم گفت بیماری قارچی و یه پماد داد و شربت ویتامین‌های ب الان می‌خوام بشورمش از چه شوینده ای برای شستنش استفاده کنم چه دارو بدم بهش

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      از شامپو کتوکنازول استفاده کنید و اجازه دهید چند دقیقه کف شامپو روی ضایعه ها بماند.و بعد از حمام حسابی خشکش کنید و نگذارید رطوبتی روی بدنش بماند.
      و از پماد تجویز شده هم استفاده کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  71. هدیه گفته:

    سلام ، یه سگ پودل تریر دارم حدودا یک ماهه یه سره بدنشو میخارونه و انقدر این کارو کرده جاهای مختلف بدنشو زخم کرده ، هر جا بردم میگن حساسیته اما‌ نمیدونن به چی یه مدت کربوهیدراتشو قطع کردیم اتفاقی نیافتاد ، چیکار باید کرد 🙁

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اگر هیچ مشکلی نداشته و دامپزشکش تایید کردن ،احتمال حساسیت به ادویه در غذایش است که سعی کنید مدتی از غذای خشک با کیفیت استفادا کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

      • احسان گفته:

        سلام بنده یه هاسکی ۱ساله دارم که مدتی هست تعدادی برجستگی خفیف قرمز رنگ زیر و بالای پوزه و اطراف لب داره وزیر یکی از چشمهاش هم چروک و قرمز حالت زخم شده، دکتر تشخیص آلرژی داد و تزریق داشت وچشم هم پماد چشمی گرفت. اما اصلا تغییری نکرده

  72. abbasaziziii گفته:

    سلام وقتتون بخیر سگ من از یک طرف بینیش آب قرمز می یاد و خشک شده باید چی کار کنم ممنون می شم اگه کمک کنید

  73. علی مهاجر گفته:

    سلام ..
    من یه سگ گرگی دارم روی سرش اندازه یه سکه مو ریخته و حالت صورتی و خشک هستش .. الان بعد دو هفته یه کوچولو روی گوشش مو ریخته ..

    یه مدت بهش هر وعده اشغال گوشت گاو دادم و از قبل هم پوستش خارش داشت ..

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      احتمال وجود قارچ است که باید از نزدیک توسط دامپزشک بررسی شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  74. Hiva گفته:

    سلام خداقوت.
    تعدادی شیتزو ۳ ساله دارم، که چند هفته ای هست نزدیک نواحی چشم‌ها بینی و گوش‌ها زخم هایی به وجود امده ظاهر زخم ها مانند زخمی است که بر اثر دعوا بین سگ ها رخ میدهد اما اینطور نیست چون دعوا نکردند.
    به نظر شما چه بیماری میتونه باشه؟
    سپاسگذارم.

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیزسلام

      بسیاری بیماری های پوستی وجود دارد که با پیشرفت بیشتر باعث زخم و تظاهرات پوستی شدید میشود که باید حتما از نزدیک بررسی شود.حتما به دامپزشک مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  75. ماهان ر گفته:

    سلام
    من یک سگ اشپیتز نر دارم که در ۳ سالگی عقیم شده و الان ۴ ساله هست.
    اخیرا دو سه بار شبها که دراز کشیده بوده دیدم که در ناحیه پایین آلت تناسلی اش که اصطلاحا پیاز تناسلی نامیده میشود بسیار متورم و سفت شده بود که به محض دست زدن من بعد چند ثانیه به حالت اول برگشت.
    خواستم بدونم این مشکل جدی هست یا طبیعی است و چیز مهمی نیست.سپاسگذارم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اگر دردناک باشد و ترشحات
      و تغییر سایز و رنگ داشت باشد هم باید بررسی شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  76. یاسمن گفته:

    سلام من یه شیتزو یک سالو نیمه دارم یک قسمت از سرش ی چیزی مثل جوش زده و موهای اون قسمت ریخته باید چیکار کنم؟

  77. Tiyam گفته:

    با سلام من یک سگ شیتزوتریر دارم که ۸ ماهشه و جدیدا روی موهاش دونه های سیاهی وجود داره و کمی ام رنگ پوستش تغییر کرده مشکلش چیه ممنونم از کمک شما

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اگر همراه با خارش و التهاب باشد و تظاهرات پوستی شدیدتر شود باید جهت درمان به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  78. گلسا گفته:

    سلام، من یک سگ ژرمن شپرد ۲ ساله دارم
    نزدیک خونه اش برای کبوترها گندم میریزم برای همین تعداد زیادی کبوتر میان و میرن و‌ مدفوع میکنن.
    میخواستم ببینم ممکنه مشکلی برای سگم از لحاظ عفونتی یا قارچی چون کبوترها نزدیک خونه اش هستن پیش بیاد؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      بهتر محل زندگیشو تغییر دهید .برای زندگی مشکلی ندارد ولی اگر مدفوع پرنده ها قاطی غذایش شوند مشکلساز است.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  79. محمد گفته:

    سلام سگ من ۹ ماهشه ژرمن مو بلند.سمت شکمش رو همش میخاروند و الان موهاش اون قسمتش ریخته و پوستش سیاه و چروک شده.میخواستم بدونم مشکلش چیه ممنون میشم ک جواب بدین

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      احتمال دارد به بیماری پوستی انگلی مبتلا شده باشد که باید از نزدیک توسط دامپزشک ویزیت شود و دارو تجویز شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  80. احمد گفته:

    سلام یه سگ سراب دارم ۵ ماهش دو سه روز یکی از دستاش باد کرده و تقریبن دوبرابر دست دیگش شده و دست دیگشم انگار زخم شده دون دونه ازش خون میاد مشکلش چیه؟ممنون میشم کمکم کنید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      در چنین مواردی نمیشود ویزیت نکرده تشخیص گذاشت .
      التهاب وخونریزی نشانه عفونت است که برای شروع درمان باید نزد دامپزشک چکاپ شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  81. Zohreee گفته:

    سلام وقتتون بخیر من یه پودل دارم ۲سالشه دیشب متوجه شدم بیقراره و خارش داره قسمت دمش نزدیک مقعدش .یه حالت جوشه کوچیکیه ولی ظاهرا خیلی خارش داره .پماد تتراسایکلین زدم ولی بیقراره چی پیشنهاد میدین؟؟ لازمه ویزیت بشه؟؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      بله حتما باید حضورا توسط دامپزشک ویزیت و بررسی شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      سگ شما به عارضه میازیس مبتلا شده که عاملش ورود تخم مگس در زخم و تبدیل شدن به کرم و در نهایت عفونت شدید است.
      خواهشا سریعا برای شروع درمان به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

      • نیلوفر گفته:

        سلام من یه هاسکی چهارماهه دارم که خیلی پاهاشو میخارونه الان بتازگی آلتش رو هم میخارونه و خیلی ورم کرده و چندوقته گاز میگیره قرص انگل هم خورد ولی فایده نداشت مشکلش چیه؟ چه اسپری مناسب هست؟

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزیز سلام

          احتمال بروز آلرژی و مشکلات پوستی است.سریعا با دامپزشکش مشورت کنید.

          دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  82. ابوالفضل گفته:

    سلام.
    من یه سگ شیتزو پودل دارم دوساله هست. دو روزه از قسمت آلتش یکم ترشح زرد رنگ داره.دردی هم نداره. عقیم شده هم نیست. میخاستم بدونم طبیعیه یا عفونت داره

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      احتمال عفونت وجود دارد .برای بررسی بیشتر به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  83. مجید گفته:

    سلام من یه پیکنیز ۱۰ماهه نردارم الان ۲۰روزه عقیمش کردم ولی ازاون روز نمیدونم بچی حساسیست داده زیرشکمش داغونه همه داروی استفاده کردیم بهترشده ولی کامل نه کمکم کنیدچکارکنم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      این حساسیت میتونه از عوارض بعد از عمل باشد
      بهتر است با دامپزشک مربوطه مشورت کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  84. Ali گفته:

    سلام
    من یه سگ سراب دارم که خیلی خودش و می خارونه مخصوصا دم وکناره های گردن من کل بدنشم نگاه کردم هیچی نبود نه کک داشت نه چیز دیگه ولی خودش و می خارونه یه دارو می گید براش بگیرم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      این علائم میتونه علامت خیلی از بیماری های پوستی باشد که باید از نزدیک ویزیت و تشخیص داده شود.
      جهت تشخیص دقیقتر و شروع درمان به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  85. Zeynb گفته:

    سلام وقتتون بخیر من سگم ۳ جای بدنش موش ریخته ولی خارش و بی حالی نداره هیچ واکنشیم نسبت به اون ناحیه ها نشون نمیده دوتاشو مطمئنم جای زخمشه ک دیگه مو رشد نکرده ولی سومیو تازه دیدم یکی از دوران تولگیش بوده و تو این یک سالو نیمی همون قدر مونده اون قسمتایی هم ک مو نداره پوستش مشخص نیست انگار رو زخم پوشیده شده و تک و توک توش مو در اومده این خطرناکه؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اگر این نواحی افزایش پیدا نکرده و خارش و تغییر رنگ نداشتن مشکلی بوجود نمی آید .

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  86. jesy گفته:

    سلام دکتر.. من یه سگ تریر دارم حدودهشت سالشه یه چشمش دیدش رو از دست داده.بردم دکتر گفت اب مرواریده. الان یه مدتی هست که موهای زیر بدنش رنگش به قهوه ایی میزنه همش خودش رو لیسمیزنه یل خارش میده. دلیلش ممکنه چی باشه ممنون میشم راهنماییم کنید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      این علائم نشانه ای از بیماری انگلی پوستی است که باید برای شروع درمان و تجویز دارو به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  87. Maedeh گفته:

    سلام خسته نباشید.من یه سگ ۱ ساله تریر پودل ماده دارم.چند زور پیش هنگام شونه کردن متوجه شدم کنار آرنج دو دستش چند برامدگی صورتی هست مثل جوش کمی بزرگتر که سفت هستن و وقتی دست میزنم دردی حس نمیکنه چه مشکلی هست؟ممنون از راهنمایتون

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      ضایعات پوستی دسته های مختلفی دارند که باید از نزدیک ویزیت شوند.
      ولی با توجه به اینکه تغییر رنگ تیره و خارش ندارد نگران کننده نیست.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  88. مریم گفته:

    سلام.. کنار دریا چند تا توله با مادرشون زندگی میکنن که همشون فک میکنم بیماری پگستی دارنو خودشونو میخارونن.. چی کار کنم تا بتونم کمکشون کنم؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      کمپین هایی تحت عنوان حامی حیوانات وجود دارند که با جستجو در اینستاگرام میتونید جهت کمک رسانی به آنها اطلاع دهید.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  89. میثم عسگری گفته:

    با سلام
    سگ من روی پشتش یه سوراخ ایجاد شده تمیز تمیزم هست ردی از خون ریزی نداره و زیر پوست کاملا دیده میشه یعنی بدنش امروز هم دیدم یعنی ظرف ۱ روز ایجاد شده دیروز نبودش . هی اونجا رو لیس میزنه در حالی که اصلا ردی از خون ریزی یا درگیری نداره .
    اطرفا زخم هم تمیزه فقط پوست باز شده و بدنش دیده میشه اندازه ی یک سکه ی ۱۰۰ تومانی باید خودم بتادین بزنم و پانسمانش کنم تا خوب بشه یا باید ببرمش معاینه ؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      احتمال وجود بیماری های انگلی و یا قارچی وجود دارد .
      برای اطمینان بیشتر و شروع درمان به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  90. میثم عسگری گفته:

    با سلام
    سگ من روی پشتش یه سوراخ ایجاد شده تمیز تمیزم هست ردی از خون ریزی نداره و زیر پوست کاملا دیده میشه یعنی بدنش امروز هم دیدم یعنی ظرف ۱ روز ایجاد شده دیروز نبودش . هی اونجا رو لیس میزنه در حالی که اصلا ردی از خون ریزی یا درگیری نداره .
    اطرفا زخم هم تمیزه فقط پوست باز شده و بدنش دیده میشه اندازه ی یک سکه ی ۱۰۰ تومانی باید خودم بتادین بزنم و پانسمانش کنم تا خوب بشه یا باید ببرمش معاینه ؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      میتونه عامل انگل یا قارچ باشد.باید جهت معاینه حضوری به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی( اینترن دامپزشکی)

  91. پریا برخوردار گفته:

    سلام من یه شیتزو یک ساله دارم که الان شیش ماه واکسنشو نزدم بخاطر کرونا میترسم ببرمش بیرون
    و یه مدت هستش که اطراف آلت تناسلیش لکه های ریز قهوه‌ای داره زیر شکمش یه کم هست لطفاً منو راهنمایی کنین که واکسنشو چیکار کنم خطرناکه هستش که نزدم ؟؟؟؟با تشکر

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      بله،نزدن واکسن هایش بسیار برایش خطرناک است.
      سریعا برای این امر اقدام کنید.
      لکه های قهوه ای اگر خارش و ناهمواری داشته باشند میتواند عامل بیماری های پوستی مختلفی باشند که باید نزد دامپزشک تشخیص داده شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  92. ماری گفته:

    درود و خسته نباشید من یه سگ تریر ۵ساله دارم به تازگی عقیمش کردم و تابحال جفتگیری نکرده .دکتر حدود یکماه پیش یه زخم برجسته عفونی در ابتدای دم ش پیدا کردم فکر کردم ضربه خورد ه با این حال ضد عفونیش کردم دیروز مجدد چکش کردم و دیدم زخمها به تعداد زیادی رسیده حالت سالک مانند همراه با خونریری و چرک مانده و سیاه شده و عفونت تازه مجددا تمیز کردم تتراساکلین زدم و شستشوی با بتادین دارم .بنظر شما چی میتونه باشه ؟چه انتی بایوتیکی بهش بدم؟اسپری چشک کننده چرک فایده داره ؟ممنون میشم راهنماییم کنید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام
      وجود جراحت باز و دردناک، با ترشحات چرکی، روی پوست را زخم پوستی می‌نامند. این زخم‌ها، معمولا، از آسیب، عفونت یا بیماری دیگری است و دامپزشک باید آن را معاینه کند تا علت اصلی زخم‌های پوستی سگ را بفهمد و برای درمان آن اقدام کند. هر زخمی، اگر تمیز باشد و تحت فشار نباشد، باید ظرف مدت چند هفته جمع و بسته شود.
      زخم پوستی میتواند دلایل گوناگونی داشته باشد، از نیش حشرات گرفته تا ….
      باید دامپزشک زخم را ببیند و معاینه بکند. چون زخم‌ها معمولا نشانه‌ای از یک بیماری یا عفونت دیگر هستند. آن علت حتما باید درمان شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      تغییر رنگ و میزان درگیری نواحی مختلف پوست دلایل مختلفی چون قارچ ، جرب،… را دارا است . جهت تشخیص دقیقتر و درمان به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  93. مهرناز گفته:

    سلام من یه گربه ۲ ماه دارم که الان یه هفتس پیشمه اولا وقتی من رو می‌دهد قیام می شد ولی الان نه ولی وقتی می خواهم بهش دست بزنم خودش رو عقب می کشه
    چیکار کنم که بهم نزدیک شه و بزازه بهش دست بزنم؟؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      این رفتار در این سن طبیعیست.
      سعی کنید کم کم با بازی و تشویقی اعتمادش را جلب کنید.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  94. niki گفته:

    سلام، من یه سگ هاسکی ژرمن دارم ی سالشه، تازگیا قسمت گوش و بالای سرش انگار یه قارچ یا گوشت اضافه کوچیک همچن چیزی زده، دلیلش چیه؟ ممکنه ب گوشت خام حساسه ک اینطور شده؟؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      در این مواقع احتمال ابتلا به چند نوع بیماری پوستی وجود دارد . جهت بررسی بیشتر به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  95. Nasim گفته:

    سلام جناب دكتر
    سگ من نزديك سه ماهش هس، نر هم هس
    خون ريزي از الت تناسلي داشت بعد از اينكه خودارضايي كرد
    دليلش چيه؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      باید از نظر ابتلا به تومورهای آلت تناسلی بررسی شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  96. سانا گفته:

    سلام من سگم حدود ۱ سال هست بین پنجه هاش تورم داره و خیلی دکتر در تهران بردم و الان بین انگشتاش هم همین طور شده رشت زندگی میکنم میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم خیلی داره اذیت میشه

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      تورم و خارش و گاهاتغییر رنگ در بین انگشتان دلایل گوناگونی دارد جهت مشاوره بیشتر به پیچ dr-moki در اینستاگرام دایرکت دهید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  97. سحر گفته:

    سلام آقای دکتر خسته نباشین،ایا میشه یه سگ بیهوده و فقط از سر عادت دستاشو لیس بزنه؟ سگ من هیچ مشکلی نداره ولی چند وقت یکبار چند روز پشت هم فقط دستاشو لیس میزنه

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اگر درد یا تغییر رنگ یا خارش در اون ناحیه نداشته باشه مشکلی نیست.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  98. parsa گفته:

    سلام
    سگ من اشپیتزه و شش ماهشه از دیروز سه چهار بار استفراغ کرده امروز دور چشم هاشو لب وپوزش ورم داره ولی حالش خوبه راه میره اب هم میخوره
    البته تو این دوروز تغذیش خیلی مناسب نبوده

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      این علائم میتواند از حساسیت باشد. در صورت مشاهده مجدد این علائم و تشدیدش سریعا به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

      • Ghazalehtrn گفته:

        سلام من يه مالتيز ترير ٢ساله دارم يه ماه پيش بخاطر تورم بالاي چشمش بردمش دكتر و حتي براي كك و كنه هم درخواست معاينه دادم گفتن هيچ مشكلي نداره ممكنه حساسيت باشه و ي امپول زدن روز بعد هنگام شستنش يه كنه ديدم بردمش دكتر سم ضعيف و شستن و امپول زدن براي بچه گربم هم فقط شستشو با شامپوي ضد كك و كنه اما الان چشماي سگم خيلي ميخاره داخلش قرمز اطرافش هم قرمز و هم ملتهب شده از چشماش هم يه چيزاي تيره رنك و سفت بيرون مياد هيچ دكتري هم متوجه نميشه ممكنه راهنمايي كنيد چيكار كنم يا كجا ببرمش كه بتونه درست تشخيص بده نميدونم ربطي داره مشكل دررفتگي زانو پنجه و ران هم داره كه دوهفته ست زانوش بدترم شده يا بخاطر فعاليت و بازي بيش از حدشه

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزیز سلام

          احتمال عفونت جدی در چشمانش وجود دارد که بهتر است برای چکاپ دقیقتر به بیمارستان دامپزشکی مراجعه کنید.

          دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  99. ایسان گفته:

    سلام سگ من از نژاد اشپیتز هس قبلا توی خونه ازش نگهداری میکردم تقریبا دو هفته هس که اوردمش باغ و پنجه راستشو لیس میزنه و میخارونه قرمز شده کمی و روی اون پا میلنگه ایا مشکلش حاده؟!؟!ممنونم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      تغییر رنگ و خارش پوست میتونه عوامل مختلفی داشته باشد .
      جهت معاینه حضوری حتما به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  100. امیرحسین مهرابی گفته:

    سلام خسته نباشید
    شیتزو ماده دارم چند روزی هستش که پنجه هاشو لیس میزنه و گاز گاز میکنه
    علتش و راه درمانش چی میتونه باشه ممنون میشم پاسخ بدید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      این علائم میتونه علامت درد یا بیماری پوستی در اون ناحیه باشد که باید دامپزشک حضورا معاینه شون کنند.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  101. مریم گفته:

    سلام وقت بخیر
    زیر شکم توله سگم نزدیک محل ادار و بالاتر دونه های قهوهای ریز دیده میشه علتش چی میتونه باشه .

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      لکه های قهوه ای در قسمت تناسلی حیوانات میتواند دلایل مختلفی داشته باشد.
      باید جهت معاینه حضوری به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  102. نیکی افشار گفته:

    باسلام سگ بنده در ناخن‌های دستش( هر دست یک ناخن) دچار تغییر رنگ و سیاه شدن ناخن شده و دستانش رو میلیسه یا گاز میگیره میخواستم بدونم که چه کاری باید کنم؟! ممنون از شما

  103. درسا گفته:

    سلام آقای دکتر سگ من ۳ ماهشه و جدیدا روی پاهاش بعضی قسمت های موهاش قهوه ای رنگ شده و روی شکمش هم به دونه تقریبا سر سفید زده علت چیه ؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام
      لکه هایی با تغییررنگ در نواحی چون بین انگشتها و پوزه …میتواند عامل های مختلفی داشته باشد.
      لطفا جهت معاینه حضوری به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  104. شادی گفته:

    سلام دکتر جان سگ من حدودا ۴ ماه پیش که عقیمش کردیم متوجه شدیم که ی زخم سیاه رو بدنشه ما اینو بردیم دکتر روی زخم رو تراشید بعد با عینک نگاه کرد گفت قارچ نیست ی پماد داد ب اسم بینافین ما اینو زدیم اما زخم ها بیشتر شر هر هفته میبردیم دکتر چک میکرد اما با دستگاه نه چشمی بعد سری اخر ی امپول زد و چرک خشک کن داد الان بهتره زخمی نزده.اما دیروز رو دست پسر خودم دوتا دایره عین اون زخم ها دیدم.پسرم با سگم اصلا ارتباط نداره یعنی امگانش هست فرش الوده باشه؟چیکار کنم راهنماییم کنید لطفا

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      پماد بینافین برای درمان بیماری قارچیست و اگر هنوز زخم ها درمان نشده مجددا به دامپزشک دیگری مراجعه کنید .احتمال دارد مبتلا به بیماری انگلی شده باشد.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  105. هما گفته:

    سلام
    سگ من دو روز بود مه به شدت دست راست و پنجه دست راست اشو لیس میزد. من دیروز متوجه شدم زیر بغلش دست راست قرمز شده ، مثل اگزما و یا عرق سوز، من پماد مخصوص اگزما داشتم دیشب برای اینکه کمی راحت بشه بر روی قسمتی که ملتهب بود استفاده کردم ، امروز صبح متوجه شدم یک قسمتی به اندازه سه میلیمتر مثل زخمی که روش میخواد بسته بشه ، به رنگ کرم تیره ، در وسط اون قسمت تشکیل شده . نگران هستم ، قارچ پوستی و یا آلرژی میتونه باشه؟ میشه لطفا راهنمایی کنید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      میتونه بیماری انگلی یا قارچی باشه.
      برای معاینه حضوری به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  106. سیما گفته:

    سلام ممنون از سعه صبر شما دکتر سگ مان را چند روز پیش موزر کردیم بعد از آوردنش اطراف گوشش را زیاد می خارند چک کردم دیدم چند جای زخم ریز ریز اطراف گوشش هست .و خاطر نشان کنم هفته قبلش شمال رفتیم چون مو هاش بلند حشرات ریزی گیر کرده بودن توی موهاش که البته خارش نداشت و بعد از حمام حشرها را از بدنش جدا کردم شبیه کک و کنه نبود ممنون میشم راهنمایی کنید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      مشکلات و تظاهرات پوستی دلایل مختلفی دارد که باید حضورا بررسی شود.
      لطفا به دامپزشکی برای تشخیص دقیقتر مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  107. Maral گفته:

    سلام، سگه من کنار لب‌ش ۲تا جوش نمیشه گفت برآمدگیه گرد صورتی کمرنگ زده، تازه اینجوری شده یکیش کوچیک اون یکی اندازه نخودشده، خواهش میکنم بگین چیکارکنم خوب بشه؟ نژادش شیتزو تریر نرهست و۲سالشه، ممنون

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      تظاهرات پوستی مثل جوش ،تغییر رنگ پوست،ریزش مو و ….میتونه عواملی مثل حساسیت به مواد غذایی،تغییر فصل یا… داشته باشد.
      اگر تعداد یا اندازه اشان تغییر کرد و یا همراه با علائم پوستی دیگر بود به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  108. رضاکیانپور گفته:

    با سلام
    من در من در منطقه مهرشهر زندگی می‌کند و به حیوانات خیابانی سگها غذا می دهند امروز متوجه شدم بیشتر سگ های نر از قسمت تناسلی بدن شون عفونت میکند ،ترشح چرک زرد رنگ دارن و اکثرا از ناحیه دست و پا هم میلنگن ، خواهشا منو راهنمایی کنید
    خیلی بی حال هستن ، خدا خیرتون بده .

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام
      این علائم نشان دهنده بیماری حادی در سگها میباشد.اگر در آن منطقه گروه حمایتی دامپزشکی است،آنها را از این وضعیت مطلع سازید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  109. صدرا تاجیک گفته:

    سلام دکتر خسته نباشید واقعا به کمک شما احتیاج دارم سگم بین دوتا چشماش یه قسمت بیزی شکل کوچیک موهاش کامل ریخته
    چند روزه اینطوریه بدنش رو گشتم کک انگل هیچی نداره فکر نکنم قترچ باشه چون باید شدید تر می شد خواهش می کنم جواب بدید گناه داره بتید زودتر پیشگیری کنم ممنون آقای دکتر عزیز

  110. امید گفته:

    با سلام جک راسل دارم ماده دو ماهه تازه گرفتم ولی جایی که نگهداری میکردن کثیف بوده و بدن سگ پر از کم بود که با شستن بر طرف شد الان مشکل قارچ داره یعنی مریضی پوستی دکتر گفت فعلا کوچک هست بعد از چند ماه دوا بهش میدم الان مشکل من این است که در خانه بچه دارم میترسم سرایت کنه بیماری کرم ضد قارچ معمولی میشه استفاده کنم مثل لامیفین ممنون

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام
      میتونید تا شروع درمان از شامپوهای ضد قارچ استفاده کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  111. پانته آ گفته:

    سلام خسته نباشید.
    سگ من چند وقت بود مدام زوزه میکشید. بعد از این که کلی بدنش رو گشتم متوجه شدم یه تیغ برگ مانند رفته وسط پنجه اش (دقیقا همون جایی که تو اولین عکس تو همین مطلب گذاشتید) با موچین تیغ را درآوردم،ولی یک سوراخ ایجاد شده بود. الان هم متورم و قرمز شده و هنوز هم زوزه می کشه!
    بنظر شما عفونت کرده یا اینکه بخاطر
    تیغ اینجوری شده و چند روز دیگه خوب میشه؟! (قبل از اینکه متوجه تیغ بشم پیش دامپزشک بردمش و اونجا با یک دستگاه دستش را چک کردن و گفتن عفونت قارچی نداره)

    • محمودرضا اعتضادی گفته:

      با سلام،

      چند احتمال وجود دارد، یا هنوز قسمتی از جسم خارجی داخل پنجه باقی مانده است با عفونت کرده و حیوان درد دارذ. در هر دو صورت نیاز است که دکتر دامپزشک او را معاینه کند. می توانید تا قبل از مراجعه به دامپزشک با یک پنبه تمیز و بتادین محل زخم را ضد عفونی کنید و تا حل نشدن مشکل او را به پیاده روی نبرید.

      دکتر اعتضادی

      • نقوي گفته:

        سلام خسته نباشيد پنجه سگم ديدم زخم شده بردم دكتر گفت حساسيت پماد ان ان رو داد با انتي بيوتيك خوب شد داروهاش كه تموم شد باز همون شكلي يه جاي ديگش زخم شد از پماد. زدم خوب شد الان دوباره پنجش زخم شده موهاشم يكم ريخته همون قسمت ورم هم كرده بردمش پيش يه دكتر ديگه بهم شامپو زد قارچ داد بهم و فقط گفت روزي يكبار كافيه بنظر شما همين درمان و جواب ميده؟

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزیز سلام
          با توجه به تشخیص و معاینه حضوری و دستور عملهایه درمانی همکار محترم نیاز به توصیه ی بیشتری نیست.
          درمان را ادامه دهید .

          دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

    • محمودرضا اعتضادی گفته:

      با سلام،

      اگر عفونت قارچی باشد. بتادین موثر نخواهد بود. برای درمان عفونت های قارچی با توجه به نوع و شدت آن درمان متفاوت است. بسیاری از قارچ های منتشر درمان دارویی احتیاج دارند. اگر اصلا به دامپزشک دسترسی ندارید می توانید بعد دو روز ضد عفونی با بتادین، از یک داروخانه دامپزشکی پماد ضد قارچ تهیه بفرمایید. برای تهیه پماد بهتر است یک عکس واضح از محل عفونت را به دکتر داروخانه نشان دهید.

      دکتر اعتضادی

  112. نگار گفته:

    سلام آقای دکتر مرسی از مقاله مفیدتان.
    سگ من یه سگ خیابونی و من دیدم خیلی کوچیکه و قادر به بزرگ کردنش شدم خلاصه بعدش یه سگ پویینتر به دستم رسید و این سگ رو رد کردم و دادم به یک شخص و اون باسیم به عنوان قلاده بست و حالا کلا دور گردنش زخم شده و عفونت کرده با چی میتونم ضد عفونی کنم خیلی درد داره و هیچ دامپزشکی اطرافمون نیست میشه لطفا جواب بدید واقعا داره اذیت میشه حیوونی

    • محمودرضا اعتضادی گفته:

      با سلام،

      لطفا از قلاده کتفی و یا تنی تا خوب شدن کامل گردن او استفاده نمایید. بسته به حراجت و عفونت درمان متغییر است. اگر دسترسی به دامپزشک ندارید تنها کاری که می توان انجام داد ضد عفونی محل جراحات با بتادین می باشد. با یک پنبه تمیز آغشته به بتادین دو باز در روز روی جراحات را کاملا ضد عفونی نمایید در این مدت به هیچ وجه از قلاده گردنی استفاده نفرمایید.

      دکتر اعتضادی

  113. سپیده رحیمی گفته:

    سلام جناب دکتر .سگ من لای انگشت پاش موهاش ریخته و ملتهب شده و موهاش ریخته .برای صد عفونی از بتادین میشه استفاده کرد و. اینکه برای اینکه مرطوب نمونه چیکار کنم

    • محمودرضا اعتضادی گفته:

      با سلام،

      احتمال عفونت پنجه در سگ شما وجود دارد. بله می توان استفاده کرد ولی بدون تشخیص علل آن توسط دامپزشک، ضد عفونی می تواند نتیجه ای در بهبودی نداشته باشد. وجود اجسام خارجی، عفونت های عمیق و یا عفونت های قارچی با بتادین درمان نمی شوند.

      دکتر اعتضادی

  114. ژاله گفته:

    باسلام و سپاس از اشتراک گذاری این مقاله مفید. آقای دکتر سگ من ماده و عقیم شده است. از زمان تولگی که هنوز عقیم نشده بود تا حالا خیلی دوست داره که توی مدفوع تازه و کمی شل سگ دیگر غلط بزنه. میخواستم بدونم چرا این کار انجام میده؟ و آیا میتونه موجب عفونت برای او بشه؟

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزیز سلام

          میتونه از غذایی باشد که مصرف میکند.بهتر است مدتی خودتان برایش غذا تهیه کنید .مرغ آبپز با هویج و سیب زمینی بدون ادویه و نمک گزینه خوبیست.

          دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  115. ژاله گفته:

    آقای دکتر اعتضادی باسلام
    متشکرم از اشتراک گذاری این مقاله ی مفید. با توجه به مطالب مقاله یک سوال پیش آمد: سگ من از غلطیدن توی علفهایی که بوی بسیار تندی دارن خیلی لذت میبره و حتما این کار انجام میده. آیا این کار میتونه موجب ابتلای اون به یکی از انواع قارچهای مذکور منجر بشه؟

  116. Roua گفته:

    من یه سگ دارم توسط سگ های دیگر زخمی شده دست او آسیب جدیدی دیده و جای نیش آنها کرم زده وعفونت کرده به قدری که دست او ورم کرده وقادر به حرکت روی دستش نیست چه داروی برای درمان او استفاده کنم

      • غزل گفته:

        سلام وقتتون بخیر من یه سگ پودل تریر ۱۱ ساله دارم روی سرش تقریبا بالای گوشش یه چیزی شبیه به زگیل که دورش هم قرمز هست دیدم
        خیلی نگرانم ممنون میشم راهنماییم کنید

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزیز سلام

          ضایعه های پوستی حتما باید از نزدیک معاینه شود.
          لطفا به دامپزشکی مراجعه کنید.

          دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

          • Mahsa گفته:

            سلام سگم یکی دو روزه لته هاش قرمز شده و باد کرده مسواک میزنم خون میاد چ دارویی میتونم بهش بدم یک سالو هشت ماهشه

          • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

            دوست عزیز سلام

            دچار عفونت و التهاب شده و باید حتما جهت درمان،حضوری مراجعه کنید.عفونت لثه خطرناک خواهد بود.

            دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوروزتان خجسته باد!
از چهاردهم فروردین ماه، آماده خدمت رسانی به شما همراهان گرامی هستیم.
 
خرید کنید!
close-image