چگونه مشکلات معده گربه ام را برطرف کنم؟

چگونه مشکلات معده گربه ام را برطرف کنم

چگونه مشکلات معده گربه ام را برطرف کنم؟

نوشته: کتی بلومنستاک

ترجمه: دکتر محمودرضا اعتضادی

شاید اگر یک روز دل درد بگیرید گربه تان شما را نوازش کند و شما نیز به داخل کابینت داروهایتان سرک بکشید. اما مسئله دل درد در گربه ها متفاوت است. اگر گربه تان دچار اسهال شده باشد بیشتر وابسته به شماست تا ببیند شما چه کار خواهید کرد که حال او بهتر شود.

علائم مشکلات معده در گربه ها

طبق نظر دکتر الیزابت ارگولز، مدیر دامپزشکی و موسس کلینیک گربه های جاست در ویرجینیا، علائم مرتبط با مشکلات معده در گربه ها را شامل لیس زدن لبها، که می تواند نشانه استفراغ و تهوع باشد، اسهال و امتناع از غذا خوردن می داند.

احتمالا گربه چیزی خورده است که نباید می خورد مثل یک حشره یا برگ درخت. اگر این مشکل بخش پایین دستگاه گوارش را درگیر نماید گربه دچاراسهال خواهد شد.

دکتر راندو، دامپزشک در پنوت در فیلادلفیا، بر این باورست که تهوع مهمترین نشانه دل درد در گربه ها است، همچنین تغییرات رفتاری همچون فعالیت کمتر یا مخفی شدن و عدم تمایل به تعامل با شما در گربه هایی که دل درد دارند شایع است.

همچنین گلوله های مویی که بر روی قالی اتاق نشیمن ظاهر می شوند دیگر شبیه گلوله های مویی همیشگی نیست که گربه آن را بالا می آورد. دکتر ارگولا بر این باورست که بین گلوله های مویی و تهوع حاصل از مشکلات معده گربه که همراه با موی، غذای هضم نشده و صفرا است تفاوت زیادی وجود دارد.

دکتر راندو بر این باورست که اگر یک گربه گلوله مویی بالا آورد، مسئله نگران کننده ای نیست. اما دلایل مشکلات معده و تهوع  در گربه ها شامل لیست بلند بالایی است.

دلایل احتمالی مشکلات معده در گربه ها

دکتر اگولا به دلایل مشکلات معده در گربه ها شامل تغییر مداوم غذای گربه و انگل روده ای اشاره می کند. دکتر راندو بر این باورست که انگل ها بیشتر در گربه های جوانتر و بچه گربه ها دیده می شوند.

دکتر ارگولا و دکتر راندو هردو بر این باورند که عدم تحمل غذا، آلرژی و بیماری IBD (بیماری التهابی روده) به دل درد و اسهال منجر می شوند. دلایل جدی تری همچون سرطان معده یا روده، بیماری های کلیه و پرکاری تیروئید بیشتر به تهوع و استفراغ منجر می شوند.

اگر نگران این هستید که گربه شما بیمار است فورا به دامپزشک مراجعه نمایید.

سیستم گوارش گربه
سیستم گوارش گربه

روش معالجه مشکلات معده در گربه

تشخیص علت تهوع در گربه از اهمیت بالایی برخوردار است و به معنای رفتن به دامپزشک است. گربه ای که چندین بار در روز استفراغ می کند و یا ۴۸ ساعت غذا نخورده است باید فورا به دامپزشک مراجعه کند.

طبق نظر دکتر ارگولا، دامپزشکان برای معالجه استفراغ گربه به او ضد تهوع تجویز می کنند، همچنین داروهایی برای درمان بی اشتهایی و اسهال  به او می دهند تا معالجه شود. بهتر است در طول درمان و تا زمانی که علائم تهوع و اسهال گربه کاهش نیافته است از غذای ساده استفاده کنید.

در برخی موارد، دامپزشک داروی ضد انگل نیز برای از بین بردن انگل های معده و روده تجویز می نماید. گربه ای که یک بار بیشتر در ماه تهوع می نماید باید توسط یک دامپزشک مورد معاینه قرار گیرد، دامپزشک ضد انگل تجویز می کند و رژیم غذایی او را تغییر می دهد و همچنین دارویی برای از بین بردن کرم قلب می دهد. طبق نظر دکتر ارگولا، بیشتر داروهای ضد انگل قلب برای گربه، برخی از انگل های روده ای که باعث دل درد می شوند را نیز از بین می برند.

او بر این باورست که یک دامپزشک به منظور بررسی هرگونه انسداد، جسم خارجی یا دیگر مشکلات می تواند درخواست رادیوگرافی اشعه ایکس نماید یا آزمایشات لازم را انجام دهد تا دلایل اصلی تهوع همچون بیماری کلیه و یا پرکاری تیروئید را مورد بررسی قرار دهد.

در مواردی که جواب رادیوگرافی و آزمایشات طبیعی است، دامپزشک در مرحله بعد سونوگرافی شکمی را به منظور بررسی لایه ها و ضخامت معده و روده ها تجویز می نماید.

برخی اوقات، وجود جسم خارجی از طریق رادیوگرافی قابل مشاهده نیست. همچنین، در برخی موارد ضخیم شدن دیواره روده و بزرگ شدن گره های لنفاوی مشاهده می شوند.

در برخی اوقات نیز بیماری التهابی روده یا لنفوم شکمی مشکل آفرین است که تنها روش برای تشخیص این بیمارها از طریق بیوپسی (نمونه برداری) روده صورت می گیرد. 

دکتر راندو بر این باورست که اگر گربه شما شروع به تهوع نماید یا ناگهان بیحال و سست شود، غذا نخورد یا مخفی شود حتما او را به دامپزشک نشان دهید.

اما برخی اوقات ما با گربه هایی مواجه هستیم که به طور مزمن دچار تهوع هستند. در این موارد، ممکن است که گربه بی حال نباشد اما صاحبین گربه ها تهوع آنها را مشاهده کرده و شاهد کاهش وزن تدریجی آنان هستند، در این موارد حتما او را به دامپزشک نشان دهید.

جلوگیری از مشکلات معده در گربه

با اطمینان از عدم وجود مشکلات جدی می توانید به سادگی به جلوگیری از مشکلات معده گربه خود بپردازید.

سه مسئله برای جلوگیری از مشکلات معده در گربه ها استفاده از داروهای ضد انگل روده به صورت ماهانه و استفاده از رژیم متعادل با کیفیت (نه خام و نه غذای خانگی) و چک آپ سالیانه توسط دامپزشک می باشد. زمانی که گربه شما سالم است، یک رژیم غذایی با کیفیت می تواند سلامت دستگاه گوارش گربه شما را تضمین کند.

رژیم غذایی با کیفیت برای گربه ها

دکتر راندو بر این باورست که یک رژیم با کیفیت و نه هله هوله یک عامل مهم به شمار می رود. در این کار باید انسجام رعایت شود. اگر گربه شما از خوردن غذای یکنواخت خوشحال است و به دنبال رژیم متوازن است، طعم یا نوع غذا را تغییر ندهید. می توان غذا را به خاطر خسته شدن گربه از غذای یکنواخت تغییر داد اما تغییرات سریع رژیم مشکل ساز خواهد بود.

اگر گربه اسهال داشته باشد یک تغییر رژیم غذایی ساده در بیشتر کیس ها مشکل را حل می کند. البته اسهال حتی در صورت درمان برای بهبود کامل نیاز به دو سه روز زمان دارد.

در صورت عدم واکنش مناسب به تغییر رژیم غذایی یا ادامه تهوع گربه، سستی و بی حالی یا دیگر علائم نگران کننده به دامپزشک مراجعه نمایید.

تجویز غذای گربه

بعضی گربه های مبتلا به اسهال به افزودن فیبر به رژیم غذایی واکنش مثبت نشان می دهند. غذای خشک گربه با گوارش حساس رویال کنین که شامل فیبر بالایی است وهمچنین افزودن ماالشعیر، ویتامین ب و پسیلیم، سبوس و در کنار دیگر ترکیبات دارای فیبر به رژیم غذایی برای رفع این مشکل مفید می باشد.

کدوی ارگانیک توم توم نام یک کدوی ۱۰۰ درصد ارگانیک است که می توان با غذای گربه جامد یا کنسروی مخلوط نمود تا مشکلات گوارشی گربه تان بهبود یابد.

دکتر راندو بر این باورست که اضافه کردن یک قاشق غذاخوری کدو حلوایی به غذای گربه اغلب برای رفع یبوست در گربه ها مناسب است. کدو حلوایی ملین طبیعی است.

پروبیوتیک برای گربه ها

همچنین می توان از پروبیوتیک برای درمان مشکلات معده و دل درد در گربه ها استفاده کرد و طبق نظر دکتر راندو، گروهی از باکتری های خوب در معده و روده گربه شما زندگی و تکثیر می کنند که برای سلامت سیستم گوارش بسیار مفید هستند.

دکتر ارگولا بر این باورست که اگر باکتری خوب بیشتر شود، باکتری های بد کمتر می شود. همه مکمل های پروبیوتیکی یکسان نیستند. پروبیوتیکی که من پیشنهاد می کنم شامل Purina’s FortiFlora  و  Nutramax’s Proviable است.

هردو کپسول های پروبیوتیک حاوی میکروارگانیسم های زنده هستند و FortiFlora حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین E و C و بتاکاروتن نیز هست. هردو مکمل را می توان بر روی غذای گربه پاشید یا با آن مخلوط نمود.

بررسی فعالیت گربه و نظارت در تغییرات درعادت غذایی گربه و همکاری نزدیک با دامپزشک بهترین روش برای برطرف کردن مشکلات معده در گربه ها است.

منبع: PetMD

530 دیدگاه برای “چگونه مشکلات معده گربه ام را برطرف کنم؟

  1. Matin گفته:

    سلام ..من گربم حدودا یک ساله و نیمشه،،،

    امروز متوجه شدم یکم شکمش( بیشتر پهلو هاش) ورم داره…اشتهاش و غذا خوردنش همه چیش اوکیه…ولی احساس میکنم ورم داره شکمش و یکمی هم سفت شده ،، حقیقتا الان از نظر مالی اوکی نیستم ببرمش دامپزشکی ،، احتمالات رو میشه بهم بگید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      احتمالا در قسمت روده ها باشد و در دفع کمی مشکل داشته باشد.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  2. یاسمینا گفته:

    سلام من یه گربه ماده که تازه داره به سن بلوغ میرسه دارم تایه هفته پیش غذاشو کامل میخورد اما کم کم غذاش کم شد تا الان که دیگه اصلا غذا نمیخوره فقط شیر میخوره اونم زیاد بیشتر خوابه بازی گوشیش کم شده غذاشم برنج و دل مرغ بود لطفا راهنمایی کنید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      بی اشتهایی گربه هزاران دلیل دارد،از دلایل روحی تا جسمی که باید توسط دامپزشک و حضوری بررسی شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  3. Delaram گفته:

    سلام
    گربه حدود یه هفته پیش غذای شب قبلشو صبح روز بعدش بالا آورد بیحال بود بدنش مچاله میشد و یه گوشه میرفت
    به دامپزشک مراجعه کردیم با تجویز شیش تا سرم و آمپول بعد از چند روز کاملا خوب شد
    بعد از دو روز بازم خودشو مچاله میکنه انگار که دل درد داشته باشه
    یعنی کاملا خوب نشده؟ علتش چیه؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیزم سلام

      احتمالا حساسیت لوله گوارش است که بهتر است مجددا مراجعه کنید و وضعیتش را بررسی کنند.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  4. مژگان دست مردی گفته:

    سلام.من یه گربه نر ۹ ماهه دارم که بخاطر التهاب روده رویال کنین گاسترو میخوره.یه مقداری سرچ کردم و دیدم که مارک جوسرا هم گاسترو داره.ایا میتونم کم کم عوض کنم مارک غذای گربه مو یا باید حتما با دامپزشک ش مشورت کنم.ممنون میشم از پاسخ گویی تون

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیزم سلام

      بله کم کم عوض کنید ،اگر مشکلی نداشت،استفاده کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  5. راحله گفته:

    سلام وقت بخیر من یک هفته ای میشه بچه گربه آوردم خونه بهش شیر گاو و گوشت میدیم میخوره چیزی دیگه ای نمیخوره ولی چند روزه خیلی باد معده بد بویی میده بیرون غیر قابل تحمله فعلا شرایط بردن به دامپزشک و ندارم بنظر شما چیکار کنم؟
    یکی هم هی میره بیرون اشکال نداره هفته یبار با شامپو بشورمش؟
    چون کثیف میشه زیاد درمورد گربه ها نمیدونم دوستام میگن نباید بشورمش الانم بخاطر باد معده اش نگرانم لطفا اگه میشه راهنمایی کنین

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      شیر گاو را قطع کنید چون باعث نفخ شدیدس شده است و برای حمام ماهی یکبار کافی است.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  6. Ava گفته:

    سلام وقت بخیر
    گربه من خمیر مالتش رو با پلاستیکش پیدا کرده و همراه با پلاستیکش خورده و الان چند روزی هستش که بالا میاره و مقداری کم حاله میخواستم بپرسماین که بالا میاره اوکیه؟ و اینکه چه چیزی بهش بدم خوب بشه

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      حتما به مراکز دامپزشکی ببرید تا درصورت نیاز عکسبرداری شود چون احتمال انسداد وجود دارد.

      دکتر مائده جودکی(اینترن)

  7. سارا گفته:

    سلام وقت بخير
    داشتم جاي خواب گربمو تميز ميكردم كه متوجه شدم يه سري دونه هاي ريز مثل كنجد ريخته
    سرچ زدم متوجه شدم انگله درسته؟
    نصف قرص ضدانگل بدم بهش خوبه؟
    دوره درمانش چطوريه ؟ چقد بايد ادامه بدم؟
    ايا به انسان هم منتقل ميشه؟
    ممنون ميشم اگرامكانش هست به ايمليم پاسخ بفرستين تا سريع اقدام كنم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزيز سلام

      درمان ضدانگل حتما بايد توسط پزشك انجام شود.
      بله امكان انتقال به انسان هم در برخي انگل ها وجود دارد.

      دكتر مائده جودكي (اينترن دامپزشكي)

  8. سونیا گفته:

    سلام وقت بخیر
    من گربم ۵ماهش الان نزدیک ۲روزه غذاش کم شده قبلا حالا زیاد نمیخورد ولی بازم کم شده سیب زمینی آب‌پز یا غذا خشک نمیتونه بخوره بیشتر ماست شیر میتونه بخوره که خوردنش راحت باشه نفساشم تند تند شده به نظرتون مشکل از چی میتونه باشه یا چ کاری از دستم برمیاد ؟لطفا بگید ممنون میشم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      مشکلات تنفسی در گربه ها بسیار شایع است .
      اکر بهتر نشد،حتما به پزشک مراجعه کنید

      دکتر مائده جودکی(اینترن)

  9. Fatemeh گفته:

    سلام وقتتون بخیر گربه ی من تقریبا یکسال سه ماهشه من هفته پیش رفتم غذا ی خارجی مدل رفلکس خریدم بار اولش بود غذا خارجی مدل رفلکس رو میخورد و چون هر جا حالت پارچه هم داشت ادرار میکرد یه اسپرای به هم دادن برای رفعش
    من صبح بهش غذا خارجی رو دادم اسپریشم توی خاکش ریختم
    شبش دیدم زیر بغلش جای دستش زحم شده فکردم مال اینکه پشه ای چیزی باشه همینطور بی حالم بود امروز توی اینترنت سرچ کردم دیدم زخمش شبیه به قارچ هسته احتمال داره مربوط به اسپرش یا غذاش داشته باشه؟؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      خیر،لطفا برای نشخیص دقیق ضایعات پوستی نزد دامپزشک حضور پیدا کنیذ.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  10. فرشته گفته:

    سلام وقتتون بخیر باشه من یه بچه گربه ی دوماهه دارم از دیروز اسهال شده ولی اصلا بی حال نیست و بنظرم غذاش بیشتر شده نسبت به قبل
    بهش برنج و مرغ با غذا خشک میدم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      در غذایش کمی ماست پروبیوتیک اضافه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  11. ارام گفته:

    سلام وقتتون بخیر باشه
    من یک گربه حمایتی تو حیاط دارم ، بیمار شد هیچی نمیتونست بخوره حالت تهوع گرفت بدنش زرد شد بردمش دکتر آزمایشش و سونوگرافی ازش گرفتن هر روزم بهش سرم و تزریق و آمپول دادن بعد سه هفته اما الان که مجدد دارو ها را قطع کردن باز حالش مثل قبل ، بنظرتون چیکار کنم ؟ میشه مال انگل باشه چون مادرش انگل شدید داشت ؟ با دارو انگل میشه این مشکل حل کرد

  12. Shbnm گفته:

    سلام من چند روزه گربمو گرفتم رو دستش جای آنژیو و شکمش موهاش زده بود از فرد قبلی رسیدم گفت مشکلی نداره الان فقط اموکسیکلاو مصرف می‌کنه من ۲ روز شربتو دادم بعد قطع کردم ولی گاهی تنفسش سخت میشه و خس خس داره نگرانم البته چون جدیده جاهایی رفت ک گردو خاک بود امکانش هست دلیلش این هم باشه؟

  13. Ma.k گفته:

    سلام وخسته نباشید گربه من نزدیک پنج روز اجابت مزاج نداشته و امروز پیش دامپزشک بردم آمپول متو کلو پرامید وتنقیه با پارافين براش انجام دادن ولی متاسفانه چند ساعتی میگذره وهنوز بیرون روی نداشته گربه ام غذای خشک میخوره ولی در کنارش سینه مرغ ابپز بهش میدم‌ خیلی نگرانشم اگه میشه لطفاراهنماییم کنید

    • ... گفته:

      سلام وقتتون بخیر
      من یه بچه گربه ی ۳ ماهه دارم که دو سه روزه غذای خشکشو نمیخوره. برای همین بهش گوشت و مرغ پخته دادم ولی خیلیی کم میخوره
      و الان داشت میخوابید یهو هرچی خورده بود درسته بالا اورد … خیلی سرحاله اسهال نیست اما حالت تهوع داره و کم اشتهاست
      طبیعیه این اتفاق بنظرتون؟

  14. حسین گفته:

    سلام،بچه گربه من حدود ۱۵روزشه و فکر کنم دچار نفخ یا یبوست شده،کلا بی حاله شکمشم سفت شده و هیچی نمیخوره،بردم دامپزشکی شربت گرایپ میکسچر براش تجویز کرد،بهش دادم یکمی دفع داشته ولی هنوز شکمش سفته و هیچی نمیخوره خیلی بیحاله لطفا اگه میشه راهنمایی کنید

  15. Marjan Alizade گفته:

    سلام وقت بخیر…گربه ی من یک روزه که از پانسیون برگشته،خیلی بی حاله و به محرک وصدا واکنش نشون نمیده و همش خوابه! خانومی ک ازش مراقبت میکرد تو پانسیون گفت که دو روزه مالتش رو بهش نداده چون بعلت تغییر غذا اسهال بوده!وقتی تحویلش گرفتم بشدت سرفه میکرد انگار ک میخواست چیزی رو تف کنه !سریع مالت دادم بهش دیگ اونجوری سرفه نکرده ولی همش دور دهنشو لیس میزنه و آب دهنشو با شدت قورت میده!!مرغ آبپز گذاشتم براش یکم خورد ولی دیگ اصلا نمیخوره،کمی اسهال هست ولی نه شدید،استفراغ هم نداشته،صداش هم یکم گرفته و صدای میو ش خش دار شده!!علتش چی میتونه باشه؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      احتمال داره روحی و عصبی باشه و یا مشکل تنفسی حاصل از حساسیت محیطی داشته باشه.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  16. کسری برنا گفته:

    با سلام
    من گربه ام ماده هستش واکسن سه گانه اش زده شده و به تازگی عقیم شده حدود یک ماه
    بعد از عقیمش به صورت مکرر اسهال هستش دفعه ی اول بردمش دامپزشک دارو تزریق کردن خوب شد ولی بعد از یک هفته دوباره همونطور شده
    اشتها کاملا داره غذا میخوره اب هم همینطور بیحال نیستش و بازیگوشی رو هنوز داره

  17. zynb گفته:

    وقت بخیر گربم ۹ماهشه و نزدیک یک هفته ست کم اشتها شده و غذایی که میخوره رو پس میده استفراغشم به شکل زرد رنگ و حز غذا چیز دیگه یی بالا نمیاره راه درمانش چیه؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیزسلام

      حتما به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  18. میلاد گفته:

    سلام دکتر من گربه پرشین نر یکساله دارم و از فقط براش خونگی غذا درست میکنم که ۵۰ درصدش گوشت مرغ و ۵۰ درصدش هم هویچ و لوبیا سبز و جو پرک هست ولی مسیول پت شاپ بهم گفت که گربه حتما باید غذا خشک بخوره چون همه پرتئین ها داخل اون غذای خونگی نیست بعد من براش غذا خشک گرفتم یه وعده در میون غذا خشک بهش دادم ولی دفع مدفوع براش مشگل شد و مدفوعش بوی بدی داشت و من غذا خشکش رو حذف کردم حالا نمیدونم غذا خشک دیگری امتحان کنم یا کلا نیازی نیست غذا خشک بخوره ممنون میشم راهنمایی کنید
    با سپاس

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیزسلام

      مارک غذای خشکش را تغییر دهید
      چون غذای خشک هم با توجه به مواد‌ مفیدی که دارد لازم است.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

      • مریم گفته:

        خسته نباشید گربه من یه هفتس عقیم شده ای چندروز همش اسهاله البته روز‌ اول دسشویش سفت بود از موقعی ک بهش پنیر میدم مدفوهش این شکلی شده امروز مدفوعشو نگاه کردم یکم خونم همراش بود انگار ولی اصلا ن تب داره ن چیزی تازه خیلیم فوضول شده غذاشم میخوره فقط نمیدونم چرا مدفوهش اینجوریه

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزیز سلام

          بدلیل یبوست رکتوم دچار التهاب و زخم شده و منجر به خونریزی های رکتوم میشود.

          دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  19. پرستو گفته:

    سلام ببخشید گربه من دوسالشه و تو حیاط نگش میدارم چند وقته اطراف مقعد گربم کرم سفید رنگ میبینم خطر داره؟چیکار کنم!

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیزسلام

      جهت انگل تراپی به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  20. مهسا گفته:

    سلام وقت بخیر ، من ۳ تا بچه گربه رو غذارسانی میکنم ، حدودا ۶ ماهه، یکیشون چند روزه شکمش بزرگ شده از بالا که نگاش میکنم از دو طرف بزرگ شده ، میشه لطفا راهنمایی کنید مشکل چیه و چطوری میتونم درمان کنم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اگر درد و ناراحتی ندارد،مشکل خاصی نیست.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

      • Zahra r گفته:

        گربه ما تقریبا ۹.۵ ماهش هست که چند روز هست غذا نمیخوره و همیشه میخواد یه جا بخوابه و قسمت روده آش احساس ناراحتی داره، اسهال و استفراغ (زرد رنگ) داره چکار کنم؟

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزیزسلام

          این علائم از نشانه های بسیاری از بیماری هاست و برای بررسی دقیقتر به دامپزشکی مراجعه کنید.

          دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

      • ..... گفته:

        سلام ببخشید من یه بچه گربه ای رو پیدا کردم و چند روزی هست ازش نگه داری میکنم این چند روز کاملا حالش خوب بوده ولی امروز بعداز ظهر شکمش باد کرده و هنوزم همینجوری هستش و وقتی لمسش میکنم یکمی سفته از بعد از ظهرم همش آب میخوره و غذا رو که میزارم جلوش یکم میخوره و بعد همش آب میخوره
        فعالیتش فقط کمی کم شده و وقتی سر جاش میزارمش تا بخوابه هم پا میشه و راه میره
        میتونه برای پرخوری باشه؟
        لطفا راهنماییم کنید

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزیز سلام

          احتمالا دچار یبوست شده است.
          در وعده هایش از یک قاشق روغن زیتون استفاده کنید .

          دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

    • زهرا گفته:

      به جای مراجعه سریع به دامپزشک
      چرا تو اینترنت سوال میپرسید
      شاید درست جواب بدن ولی بعضی مواقع دیر میشه یا گربه ممکن تلف بشه نکنید

  21. S گفته:

    سلام وقت بخیر .یه بچه گربه داخل حیاط پیدا کردم الان نزدیک ۱ ماهشه بهش شیر خشک نوزاد گربه میدم فقط دو سه روز سه دفع نداره و شکمش کمی باد کرده و دو سه روز قبل اسهال بود و بعد دیگه دفع نداشت ولی خوب غذا میخوره انگاری سیری نداره و زیادم میخوابه طوری که شاید دو بار در شبانه روز غذا بخوره الان مشکلش رو چجوری میشه برطرف کرد؟ممنون

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      مرغ آبپز پوره شده را با روغن زیتون برایش تهیه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  22. Shadi گفته:

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما خانم جودکی
    بیشتر دیدگاه ها و نظرات کاربران و پاسخ های شمارو خواندم بسیار کاربردی وعالی بودن ممنون ازتون
    سوالی داشتم
    بچه گربه ای دارم که از همان ابتدا خیلی میخوابید ، دو روزی هست که میل به غذا دارد ولی چیزی نمیخورد و بیشتر مواقع دور دهانش بعد از بو کردن غذا لیس میزند ، اسهال می‌رود و بوی بدی دارد و اسهال به شکل آب و بخش دیگر خمیردندانی است شب قبل از این اتفاق به دلایلی در حیاط و در معرض سرما قرار داشته است و بعد از متوجه شدن به سرعت آن را گرم کردم و به تازگی داروی عفونت کرم حلقوی را به اتمام رسانده و واکسینه نشده است
    بیماریش چی هست و چطور درمان میشه؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      با توجه به علائم گفته شده درگیر انگل شده است و باید حتما انگل تراپی شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  23. ایدا گفته:

    سلام وقت بخیر . ما گربمون ۴ ماهس دیروز غذای خشکشو عوض کردیم خارجی کردیم که بهتر بخوره و با دوسش داشته ولی از دیروز یکم بی حاله زیاد میخوابه مدفوعش هم خیلی شل شده مثل اسهال.
    قبلا غذای خانگی میدادیم با غذای خشک ایرانی که غذای خشک رو زیاد دوست نداشت
    میخواستم ببینم به نظرتون دامپزشک ببریم؟
    ممنون میشم اگه جواب بدید ❤️

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیزسلام

      کمی ماست پروبیوتیک با غذایش ترکیب کنید،اگر بهتر نشد حتما مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  24. هدا مقدم گفته:

    سلام یک گربه ۴ هفته ای دارم که شیر بدون لاکتوز بهش میدم، چند روزه که مدفوع نکرده و شکمش یک مقدار ورم کرده و هر بار بعد از دفع ادرار شکمش رو ماساژ میدم ولی دفع نداره.
    نگرانشم چی بهش بدم یبوستش خوب بشه؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      کمی روغن زیتون با مرغ آپ پز پوره شده برایش تهیه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  25. ارشیا ف گفته:

    سلام و عرض ادب
    گربم پرشین هست و پس از مدفوع از انتهای روده خون به شکل لخته میاد بیرون به مقدار قابل توجه ، اندازه ده قطره
    کیت انگل گرفتم منفی بود
    بازم قرص دادم بهش
    از مکمل استفاده میکنم فقط غذا خشک میخوره و بهش رفلکس میدم
    خودم حس میکنم بعد از غذا خوردن شکمش بزرگ میشه و غذا خوردنش رو نظم نیست و مدفکعش حجم زیاد و بیشتر به شکل اسهال هست. واقعا هزینهاش کاری کرده که جرعت نکنم برم دنبال آزمایش های سنگین به خصوص وقتی دکترش گفت ممکنه سرطان معده باشه . ۷ ۸ ماهی گذشته و هر از گهگایی این اتفاق باز میوفته ، خودم دائم شکمش رو چک میکنم اما هیچ چیز خاصی مثل کوچیک ترین سفتی حس نمیکنم.

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      با توجه به آگاه بودن دامپزشک اش به وضعیتش و نظریه احتمالی سرطان بهتر است پیگیری درمان را جدی بگیرید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  26. شهلا گفته:

    سلام
    ببخشید گربه من نر هست ۲ ساله و عقیم شده ددو روزی هست که یبوست گرفته و اصلا نمیتونه دستشویی کنه و شکمش یکمی ورم کرده و کمی بیحاله همش زیر مبل قایم میشه و مشخصه درد داره گاهی ناله میکنه مالت هم براش گرفتم
    میشه لطفا کمک کنید خیلی نگرانش هستم نميدونم چطوری کمکش کنم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیزسلام

      از روغن زیتون بدون بو در وعده هایش استفاده کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  27. تارا گفته:

    سلام . بچه گربه ی من ۱ ماهشه
    سر شیشه شیرش رو با دندون کنده و خورده
    پلاستیکی بود خیلی نگرانم
    باید به دامپزشک مراجعه کنم حتما؟ چون تا یکی دو روز امکانش رو ندارم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیزسلام

      اگر علائمی از انسداد لوله گوارشی اش نمیبینید ،نگران نباشید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  28. زهرا گفته:

    سلام ،من یه گربه خیابانی دارم حدود دو ماه نیم
    خانم من افغانستان زندگی میکنم ،دکتری وجود نداره من گربه ام روز ببرم پیشش ، گربه من دو ماه نیم داره شیر مخصوص گربه پیدا نکردم،غذای خشک مخصوص بچه گربه پیدا نکردم ،غذای خشکی که بهش میدم تو پاکت های پلاستیکی شیشه ی هست که معلوم نیست چی محتویاتی داره،من چی کار کنم امروز هم دو بار گربه ام استفراغ کرده ولی بی حال نیست هر چی خوده ره درست بیرون میاره لطفا بهم کمک کنید .

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      میتوانید خودتون برایش با سینه مرغ پخته و کمی برنج بدون ادویه و سیر و خپیاز غذا آماده کنید و برای بهبود التهابات احتمال گوارشش از ماست پروبیوتیک هم استفاده کنید.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  29. سارا گفته:

    سلام گربه من ۳ هفتشه فقط بهش شیر میدم و خوب هست ولی امروز دو بار بالا آورد
    استفراغش همراه با کف بود
    بهش خواستم عرق نعنا بدم خوشش نمیاد نمیزاره
    چیکارش کنم همشم می‌خوابه کم اشتها هم هست
    شیر رو ک بو میکنه ی کم میخوره باز میره

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      برای کمی ماست پروبیوتیک آماده کنید .
      و سعی کنید ارام ارام بخورد.
      بهتر خواهد شد.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  30. امیرحسین حسنی گفته:

    سلام خسته نباشبد.گربه من نر هستش و ۱/۵سالش هست.تنها مشکلی که داره یکی بوی بد دهانش هست که با مسواک هم حل نمیشه و دندونش هم جرم نداره،ولی دندون هاش به جز اون دوتای اصلی(یعنی دندون های پایین وسطیا)همشون نامنظم و کوچبک و بزرگ هستن.این مشکل رو درشهرستان دامپزشکا فقط میگن پروبیوتیک و دندون هاش روهم میگن موردی نداره.میشه لطفا راهنمایی کنید بوی بد دهان از چیه؟خیلی وقته شاید از بچگی هم داشته و من متوجه نشدم.مرسی

      • وصال گفته:

        سلام گریه ی من ی ورم گنده روی شکمش هستش و اینکه چند روزی میشه که غذا ن ورده از تستفراق و اینا ندیدم ولی یه ورم گنده رو شکمش داره اون احتمالا نر هستش ولی الن که میبینم چند روزی میشه که نیموده پیشمون و حدودا یکساله که تاریمش من اومدم بپرسم که ایا گربم بیماری ای داره که کشنده باشه با نه طبیعیه

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزیز سلام

          باید از نزدیک معاینه و بررسی شودو به هیچ وجه به این صورت قابل تشخیص نیست.

          دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

    • Asal گفته:

      دهان شویه سگ و گربه کلینزی از دیجی کالا میخرم به پیشنهاد دکترش هفته‌ای یکبار توی خودِ دَرِ دهانشویه یکم ازش میریزم و توی ظرف آبش قاطی میکنم میخوره چند ساله هفتگی این کارو میکنم دیگه دهن پسرم مکث بو نداده تا حالا

  31. مهسا گفته:

    سلام من دیروز یه بچه گربه آوردم خونه خیلی وضعش خراب بود و خیلی ضعیفه فک کنم ۵،۶ رو شه اندازه کف دسته، بهش شیر دلگرم گاو دادم، صبح متوجه شدم اسهاله، کاری هست انجام بدم ک اسهالش قطع بشه؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      باید از شیر خشک مخصوص و یا شیر بدون لاکتوز برایش استفاده کنید.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  32. ارتیمیس گفته:

    سلام ببخشید گربه من حدودا ۱۶ روزشه و من بعد شیر دادن ننیدونستم باید شکمشو ماساژ بدم الان خیلی صدا میده شکمش ورم کرده درد داره دو روزه دستشویی نکرده تروخدا بگید چیکار کنم خیلی نگرانشم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      چه شیری برایش تهیه کردید.؟
      کمی مقعدش را با حوله گرم،بمالید تا راحت تر دفع را انجام دهد.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  33. نازی گفته:

    سلام گربه من حدودا ۴ ماهشه صبح دو کاسه شیر و نون خورده بعدش کلا زیاد میخوابه و اسهال داره و سه بار هم استفراغ داشته در یک ساعت . نمیتونه اسهالشو کنترل کنه و رو زمین اسهال میکنه و رنگ اسهالش زرده . میشه کمکم کنید خیلی نگرانشم تروخدا

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزيز سلام

      برايش وعده غذايي سينه مرغ با كته و ماست تهيه كنيد.

      دكتر مائده جودكي(اينترن دامپزشكي)

  34. فاطمه گفته:

    سلام خانم دکتر
    گربه من بعد از کشته شدن بچه هاش و نزدیکی با یک گربه نر، مدتی است که باسن و لگن خودشو بالا نگه میداره و راه میره و گاها صدا هم میده. آیا علائم بارداری را دارا است یا مشکل روده ای؟ ممنون از پاسخگویی شما

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزيزم سلام

      احتمالش وجود دارد،بهتر است با دامپزشك حضورا مشورت كنيد.

      دكتر مائده جودكي(اينترن دامپزشكي)

      • ارتیمیس گفته:

        سلام ببخشید گربه من حدودا ۱۶ روزشه و من بعد شیر دادن ننیدونستم باید شکمشو ماساژ بدم الان خیلی صدا میده شکمش ورم کرده درد داره دو روزه دستشویی نکرده تروخدا بگید چیکار کنم خیلی نگرانشم

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزیز سلام

          حتما از شیر خشک مخصوص استفاده کنید و با سرنگ کمی روغن زیتون بهش بدهید،خیلی زود بهتر میشود.

          دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  35. Sara گفته:

    سلام خسته نباشید گربه مت دو ماه و نیمشه و دندون درد داره برا همین نمیتونه غذای خشک بخوره و بیشتر مرغ و کدو و هویجی که براش درست میکنم میخوره به جز مرغ چی میتونم بهش بدم چون شنیدم نباید زیاد گربه ها پروتوئین مصرف کنن

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      بله پروتئین زیاد باعث‌مشکلات کلیوی میشود
      برای درمان دندانهایش سریعا اقدام کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  36. الین گفته:

    سلام گربه من کمتر از یک ماهشه چون غذای مخصوص در دسترس نبود شیر پرچرب گرفتم براش ..بعد نمیدونستم شیر تلخه بهش دادم خورد الان بی تابه دفعی هم نداره و همش ناله میکنه و اینطرف و اونطرف میره چکارش کنم؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      حتما دچار دل درد شده است و در ادامه اسهال هم خواهد داشت.
      برایش ماست پروبیوتیک استفاده کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  37. مریم گفته:

    سلام. گربه حیاط ما حدود ۲۰ روزه که زایمان کرده.الان دوروزه نمیذاره بچه هاش شیر بخورن و پایین شکمشم سفته..چش شده؟ چیکارش کنم؟بچه هاش خیلی صدا میکنند به اونا چی بدم؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      حتما باید به دامپزشکی مراجعه کنید.
      مشاوره و دستور درمان در چنین مواردی امکان پذیر نخواهد بود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزيز سلام

          در چنين مواردي ويزيت و درمان آنلاين امكان پذير نيست به دامپزشكي مراجعه كنيد.

          دكتر مائده جودكي(اينترن دامپزشكي)

          • اریک گفته:

            سلام، برای رف مشکل هضم غذای گربم بهش ماست پروبیوتیک دادم و الان چند روزه ک دهان و مدفوع و ادرارش بوی بدی دارند و بدنش هم بو گرفته و با پاک کرد و شستنش هم این بو نرفته ، ایا مشکل از ماستی بوده ک بهش دادم؟ یا مشکل انگل گرفته؟

          • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

            دوست عزیز سلام

            سعی کنید از اسپره های خوشبو کنند ه دهان و دندان برایش استفاده کنید.

            دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  38. A گفته:

    سلام من گربم چند ماهه که فحل میشه و تقریبا یک سالشه ما هم بردیم پیش یه گربه نر و دیروز آوردیم خونه دیدیم خیلی بی حال و لاغر بود
    امروز هم که صبح پاشده بود حالش خوب بود ولی یدور صبح استفراغ کرد یبار هم چند لحظه پیش ولی خیلی زیاد کرد من خوندم نوشته بود بعد از ۲۷ تا ۲۶ روز بعد از جفت گیری دچار تهوع میشه ولی گربم یه هفته هست که پیش جفتش بوده و دیروز آوردیم میشه بگید این استفراغ چی میتونه باشه میترسم که مریض شده باشه و ما هم هر ماه می‌بریم پیش دامپزشک و انگل تراپیش و میگه خوبه و سالمه

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزيز سلام

      اگر تا ٤٨ساعت روند رو به بهبود نبود،به دامپزشكي مراجعه كنيد.

      دكتر مائده جودكي(اينترن دامپزشكي)

  39. M گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    یه گربه ی حدودا ۶ ماهه دارم ک از ۳ ماهگیش ازش نگهداری کردم
    دو روزه هیچی نمیخوره
    روز اول بی حال بود و فقط میخوابید.بعد دقت کردم دیدم اسهالم داره
    دلشو ماساژ دادم استفراغ کرد
    کلا یکی دوبار استفراغ کرد
    امروز خوبه داره بازی میکنه ولی بازم هیچی نمیخوره
    چیکارش میتونم بکنم تا اشتهاش برگرده؟بیشتر از ۴۸ ساعته ک هیچی نخورده.هرچی ام میارم براش نمیخوره.فقط آب میخوره

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزيز سلام

      اگر بي حال نيست و فقط بي اشتهاست بدليل شرايطه بعد از بيماري اش است كه بهتر است از غذاهاي كنسروي و لذيذي كه دوست دارد برايش استفاده كنيد تا اشتهايش درست شود.

      دكتر مائده جودكي(اينترن دامپزشكي)

  40. متینه گفته:

    سلام گربه ‌ی من یه تیکه از یه ربانی که باهاش بازی میکرد رو خوردخ و یبار هم بالا آورد چیکارش کنم؟ ماده هست حدودا ۵ ۶ ماهه

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزيز سلام

      در چنين مواردي برايش مالت استفاده كنيد تا راحت دفع شود.

      دكتر مائده جودكي(اينترن دامپزشكي)

  41. اوینا گفته:

    سلام خسته نباشید گربه ی من خیلی میو میکنه و ماده هست تازه همش دلش روی زمین فشار میده به نظرتون حامله است یا دل درد داره

  42. سمانه گفته:

    سلام گربه ای دارم که ۵ماهه پیشمه نر هم هست ادرار و مدفوعشو همیشه تو خاک میکنه و خاک هم میریزه سرش…امروز یکم پفک خورد خیلی دوست داره الان دیدم مدفوع کرده از خاک اومد بیرون اومدم با دستمال پاکش کنم دیدم باز مدفوع ازش خارج شد رو موکت و خیلی هم سفت و تیکه کوچیک بود همین دید فرار کرد اتاقشو دیدم باز چن تا تیکه های سفت کوچیک مدفوع چند جای اتاق بود…علتش چیه؟نگرانم کرده خودشم اونجاهارو هی بود میکرد…خاکشو زود عوض کردم…مدفوعش همیشه حالت طبیعی داشت

    • میلاد گفته:

      سلام
      من یه بچه گربه سه ماهه دارم که بهش جیگر خاک مرغ میدادم که یه دفعه یبوست گرفت بردمش دامپزشک آمپول زدن خوب شد الان زیاد می‌خوابه ولی بی حال نیست وقتی هم نازش میکنم خیلی صدای غار و غور میاد از گلو شکمش

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      دستور مصرف مالت ها روی جعبه اش نوشته شده و مصرف بیش
      از حددچار اختلالات گوارشی مثل اسهال میشود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  43. محمد مهدی مهاجری گفته:

    سلام دو روز پیش مقداری گوشت مرغ فریز شده خریدم و بعد زمانی که بیرون گذاشتم که یخش باز بشه ، گربه م یه مقدار خیلی کم از خونابه مرغ رو لیسید که سریعا خارجش کردم و خونابه رو پاک کردم و بردمش تو اتاق که غذاشو آماده کنم .
    سوالم اینه که با لیسیدن این مقدار خیلی کم خونابه ، ممکنه انگل بگیره ؟
    کلا خونگیه و سه ماهشه و ماده س و واکسن نده و نژاد دی اس اچ

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      احتمالش بسیار کم است ولی سریعا نسبت به دریافت واکسن و ضدانگلش اقدام کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  44. Marilla گفته:

    سلام گربه من چند دقیقه پیش بالا اورده و توی استفراغش کرم های شبیه برنج بود و اسهال هم داره واکسن نزده هم هست گربه خیابونی هم هست مشکاش چیه؟ بهش جگر مرغ داده بودم قبلش قبلا خورده بود اما بالا نیورد

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      حتما ضرورت واکسن و ضدانگل را جدی بگیرید تا همچین اتفاقهایی مجددا تکرار نشود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  45. محمد مهدی مهاجری گفته:

    سلام بچه گربه من دی اس اچ سه ماهه س
    و از دو روز پیش خیلی عطسه میکنه
    عطسه هاشم بدون ترشح از بینی هستند و سینه ش هم خدا رو شکر سالمه و خرخر طبیعی بدون خس خس هست و اشتهاشم خوبه و خوابش و بازیگوشیشم زیاد
    چیکار کنم ؟
    میتونم در دستگاه بخور سرد ، آب تصفیه و عرق نعنا بریزم و دستگاه رو روشن کنم که مجاری تنفسیش باز بشن و نعناع به رفع عطسه هاش کمک کنه ؟
    همچنین ماست پروبیوتیک از سوپر مارکت میتونم براش بگیرم بخوره ؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      نعناع را از بخور حذف کنید و استفاده کنید و در رابطه با ماست پروبیوتیک هم ،بله از سوپرمارکت ها تهیه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  46. شمیمه گفته:

    سلام . یکی از گربه های خیابونی که غذا میدادم بعد از دو هفته دوباره اومده ولی شکمش متورم هست. غذا میخوره ولی انگار میخواد استفراغ کنه. میذاره به شکمش دست یزنم و نوازشش کنم. لطفا راهنمایی کنید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزيز سلام

      تورم ناحيه شكم هزاران دليل دارد،از اختلالات گوارشي تا بارداري و…
      براي بررسي چنين موضوعاتي بايد به دامپزشك مراجعه كنيد.

      دكتر مائده جودكي(اينترن دامپزشكي)

      • نسرین گفته:

        سلام گربه من یکروز رفت بیرون بعد اومد از دهانش بزاق میاد و خیلی ۶م بی حاله میشه بگین دلیلش چیه خواهش میکنم زود جواب بدین

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزيز سلام

          ترشح بزاق دلايل متعددي دارد كه بايد حضورا بررسي شود.

          دكتر مائده جودكي(اينترن دامپزشكي)

  47. H گفته:

    سلام یه گربه پرشین ۵ ماهه دارم که چند روزه‌ خودشو میکشه رو زمین و ناله میکنه دامپزشکی هم بردمش گفت چیزی نیست ولی خیلی ناله میکنه تغذیه اش هم سالمه چیکار کنم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزيز سلام

      اگر ماده باشد احتمال دارد كه در حال گذراندن فحلي اش باشد .

      دكتر مائده جودكي(اينترن دامپزشكي)

  48. STEVE گفته:

    سلام خسته نباشید.ما یه گربه داریم که حدود سه ماهشه.خلاصه خیلی غذا میخورد و سالمه سالم بود.یه بار فرار کرد و پیداش کردیم دوباره اوردیمش خونه ولی متاسفانه دیدیم غذا نمیخوره دیگه و بعد از یکی دو روز دیدیم استفراغ و اسهال خونی میکنه.بردیمش دامپزشکی گفت ویروس خطرناک پنلوکوپنی گرفته و خلاصه چند روز پشت سر هم رفتیم همونجا و سرم و امپول و آنتی بادی و این چیزا زد و خلاصه بعد از چند روز گفت خطر مرگش رفع شده.اسهال خونیش قطع شده بود و فقط کمی مدفوع شل میکرد ولی استفراغ نمیکرد و اشتهاش زیاد شده و غذا میخوره الان.ولی از دیروز دوباره دیدیم اسهال خونی میکنه.بردیمش پیش همون دکتر گفت نگران نباشید ممکنه تا اخر عمرش همینجوری باشه و مثل قبل نمیشه و ممکنه خوب بشه.داروی ضد اسهال داد گفت ماست و گوشت و مرغ بهش بدید بخوره.میخوام بدونم چه غذایی بعد از درمان پنلوکوپنی بهش بدیم؟ بعدا اسهال خونیشو چیکار کنیم؟ ایا زخم معده یا روده درمانی گرفته و درمانی داره؟ قرص انتی بیوتیک و ویتامین و این چیزا داده بود و تموم شده تقریبا.ولی اسهالش کامل خوب نشد و الانم که اسهال خونی گرفته تازه.باید چیکار کنیم به نظرتون؟ اشتهای خوبی الان داره و غذا به راحتی میخوره.فقط الان اسهال خونی داره.الان از دوره شروع پنلوکوپنی نزدیک دو هفته ای میگذره.ممنون میشم راهنماییم کنید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزيز سلام

      بهتر است ادامه درمان را با دامپزشكي كه در طول درمان زير نظرشان بودند ادامه دهيد.
      من از روند درمان اطلاع دقيق ندارم و نميتوانم تشخيص و درماني را اضافه كنم.

      دكتر مائده جودكي(اينترن دامپزشكي)

  49. منقار گفته:

    با سلام
    من ی گربه دارم ک از چن هفتگیش پیداش کردم و بزرگش کردم الان حدود ۴_۵ماهشه و چنروزه بیحال شده ،خیلی ب صدا کردنم واکنش نمیده و اشتهاش هم کمتر شده و بیشتر میخوابه البته هنوز غذاش میخوره ولی خیلی کمتر و اسهال شده .وقتی ب شیکمش دس میزنم و یکم مساژ میدم شیکمشو اذیت میشه و خودش کنار میکشه و حتی یکمم حالت تهاجمی میگیره .

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      حتما باید به دامپزشکی مراجعه کنید،چنین علائمی میتونه از بسیاری از بیماری ها باشد که باید حتما حضورا چکاپ شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

      • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

        دوست عزیز سلام

        در چنین مواردی تا ۲۴ساعت مراقبت کنید و علائم تنفس و گوارشی اش را چک کنید،اگر خونی بود و حاصل از آسیب استخوان به لوله گوارشی بود برای عکس برداری و چکاپ به دامپزشکی مراجعه کنید.

        دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

      • پریسا گفته:

        سلام.
        من یه یکی از گربه‌های خیابونی محله غذا دادم و بعدش اون روی پشت بوم خونه بچه دنیا آورد و اومد توی حیاط ما. منم چون چهارتا بچه داشت بهشون غذا میدادم. بعد از مدتی که دیگه نمیذاشت بچه‌ها شیر بخورن خودش از خونه رفت و حالا یه گاهی میاد سر میزنه همون ماه اول یکی از بچه‌ها هم رفت و دیگه نیومد.
        اما سه تا بچه دیگه الان حدود ۴ ماهشونه اصلا از حیاط بیرون نمیرن. چند بار با خودم بردمشون تو کوچه که محیط بیرون رو هم ببینند. اما سریع از دیوار برمیگردن تو حیاط.
        من به خاطر بیماری خودم نمیتونم بهشون رسیدگی کنم، یا واکسینه کنم. غذا هم هر چی تو خونه هست براشون میذارم. حتی برای کلاغ‌ها نون خشک میذارم اینا بیشتر دوست دارن میخورن.
        من واقعا نمی‌دونم چیکار کنم. میتونن در آینده بعد از زمستون بیرون برا خودشون زندگی کنن و زنده بمونن؟!
        چون واقعا توانایی رسیدگی به سه تاشون رو ندارم و نگرانم این کارم و غذا دادنم بیشتر بهشون ضرر بزنه 🙁
        لطفا راهنماییم کنین.

  50. نسترن گفته:

    سلام یه گربه ۸ ماهه دارم دو روزه استفراغ میکنه
    شیر با لاکتوز خورده
    اشتها نداره اصلا
    چیکار کنم؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      با مصرف شیر لاکتوزدار حتما دچار اسهال هم شده است که بهتر است قفل از هر اقدامی برای جلوگیری از کم آب شدن بیشتر بدنش به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اسهال و استفراغ و بی حالی از علائم اورژانسی در توله ها است که باید سریعا به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  51. محمود گفته:

    یه بچه گربه رو چند روزی هست به سرپرستی گرفتیم.تقریبا دو ماهه اس.موقعی که دستشویی میکنه نمیتونه خودش رو خوب تمیز کنه.و دور مقعد و موهای اون قسمت بدنش کثیفه.مدفوعش هم یکم شل و خیلی بدبوست.مشکل این بچه چیه؟؟؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      الان خیلی کم سن هست و رفته رفته یاد میگیرد .
      دفع نامطبوعش هم میتواند از غذای مصرفی اش باشد.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  52. نیکا گفته:

    سلام من یه گربه پنج ماه دارم الان سه روز اسهال گرفت من ۲۴ ساعت بهش غذا ندادم
    بعد اون مرغ بدون استخوان رو آب پز کردم با آب اش بهش دادم خورد بعد اون چه غذا های می دونه بخور و پشت گردن اش رو کشیدم بالا نیومد یعنی مشکل کم آبی داره ممنون می شم جواب بدین و بگین چی بخور

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      ماست پروبیوتیک به همراه سینه مرغ پخته برایش تهیه کنید.
      رفته رفته گوارشش بهتر میشود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  53. امیرحسین گفته:

    سلام ما یه دوتا بچه گربه چند هفته پیش اومده تو حیاطمون ولی الان یکیشون شکمش باد کرده و غذا هم نمیخوره اصلا راه هم نمیره مشکل از چی هست ممنون میشم جواب بدید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزيز سلام

      اگر از تغذيه يك هفته گذشته اشان مطلع هستيد
      ممنون ميشم بدونم غذاهايي مصرف كرده.چون در وهله اول اين علائم ميتواند از تغذيه باشد.

      دكتر مائده جودكي (اينترن دامپزشكي)

    • افسون گفته:

      اون گربه مبتلا به hip خطرناک ترین و نادرترین بیماری عفونی هست و متاسفانه هیچ درمانی نداره و طی چند روز یا هفته به طور قطع از بین خواهد رفت

  54. ابولفضل گفته:

    سلام گربه ی من از پریشب انگار یکم بی حوصله بود شبش بالا اورد، فرداش تا ظهر خواب بود و چیزی نمیخورد بعدش هم که یسره بالا میورد. تا الان هم نه چیزی میخوره نه میو میو میکنه نه از جاش پا میشه، فقط خوابه و بالا میاره
    استفراغش هم رنگ زرد دارر فقط دو دفعش یکم غذا بین استفراغش بود، هیچ خونی هم تو استفراغش نیست

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزيز سلام

      در چنين مواردي كه بعد از چند درمان خانگي روند بهبود را مشاهده نميكنيد و پت شما در علائم بيماري پيش رونده است،سريعا به دامپزشكي مراجعه كنيد.

      دكتر مائده جودكي (اينترن دامپزشكي)

  55. نیلوفر گفته:

    گربه ماده ای حدود ۸ ماهه، رو پیدا کردم.صداش گرفتست نمیتونه میو کنه،سرفه میکنه،اوغ میزنه،شکمش صدا میده،خودشم صداهای عجیبی داره،خوب غذا میخوره شرایط جسمیش خوبه
    امکانش هست راهنماییم کنین برای درمانش چه کاری میتونم انجام بدم؟

  56. لووکی گفته:

    سلام، من یه گربه کوچیک دارم، خیلی سرحال و شیطونه امروز که من یه کاری داشتم،داداشم(چهارسالشه) اونو گرفت و تکون تکونش داد، بعد که من متوجه شدم سریع ازش گرفتم، بعد حدودا نیم ساعت استفراغ کرد و بی حال شد و از اون موقع تا الان سه بار استفراغ کرده. علتش چی میتونه باشه؟ حالش خوب میشه؟ واقعا خیلی خیلی نگرانشم….

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      بعد از ۲۴ ساعت اگر علائم از بین نرفت به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  57. عاطفه گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    گربه من ۵ ماهشه
    همیشه شیطون بود الان ی روزه ساکته
    چیزی نمیخوره
    همش دراز میکشه
    احساس میکنم درد داره چون شکمشون ماساژ میدم آروم میشه فکر میکنم معده درد داره
    باید چی کار کنم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اگر بی حالی بیشتر از ۴۸ساعت ادامه پیدا کرد و اسهال پ استفراغ و یا یبوست هم به علائمش اضافه شد به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  58. مهسا گفته:

    سلام وقتتون بخیر چند وقتی هست یه بچه گربه به حیاطمون پناه آورده دو روز اول خیلی سرحال و پرانرژی بود اما روز سوم بهش مرغ سرخ شده دادم تاش‌بش خوب بود صبح دیدم چندبار بالا آورده که یه کف سبز رنگ هست والان تقریبا دو روز لب به غذا نزده آبم که می خوره فوری بالا میاره خیلی بی حاله یه گوشه میشینه اصلا راه نمیره بای چیکار کنم دامپزشکی هم بردم چندتا شربت داد ولی اونم به زور بهش میدم غذا هم که اصلا نمی خوره

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیزسلام

      تجویز داروها و دستورالعمل پزشکی که از نزذیک چکاپ و معاینه اش کردند اولویت دارد و بهتر است همان درمان را ادامه دهید.

      دکترمائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

    • امیری گفته:

      بچه گربه کوچک هست احتمال بیماری ویروسی هم هست که البته به شما قابل انتقال نیست اما برای خودش خدایی نکرده ممکنه کشنده باشه (پن لو کو پنی )
      پیش دامپزشک خوب ببرید
      ضمنا این بیماری البته اگر باشه قابل انتقال به گربه اای دیگه هست و تنها ضد عفونی موثر بر آن وایتکس هست
      البته شایدم مورد دیگری باشه

  59. میوو گفته:

    سلام ببخشید ما دیروز یه گربه تقریبا ۳ هفته ای آوردیم خونه کسایی که قبل از ما نگهش داشتن شیر گاو بدون لاکتوز دادن ما ام دیروز براش شیر خشک گرفتیم ولی متاسفانه شیر خشک انسانه نه مخصوص گربه این گربه از دیروز تا الان اسهال شدیدی داره و نمیدونیم مشکل از شیر خشک بوده یا شیر بدون لاکتوز چون وقتی آوردیمش هم اسهال داشت و اینکه دسترسی به دامپزشک نداریم امکان داره راهنمایی کنید چجوری میشه اسهالشو رفع کرد ؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیزسلام

      بله از شیر است.حتما از شیرخشک مخصوص و یا شیر بدون لاکتوز استفاده کنید.

      دکترمائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اگر قرص رو بطور کامل بالا آورده ،توصیه میشود مجدد به دامپزشکی مراجعه کنید تا قرص مصرف شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  60. سایه گفته:

    سلام من گربه م مقدار زیادی شیر گاو خورده دیروز و سالاد الویه! دیشب محتیوات رو یالا اورد ولی بعد از اون انگار معده ش عادت کرده همش کف بالا میاره. نمیدونم چی بهش بدم؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزيز سلام

      اين وعده هاي غذايي به هيچ وجه براي گربه درست نيست.
      گربه ها ميتوانند در كنار پروتئين كه بهتر است مرغ و بعد گوشت قرمز باشد،مقداري كمي كربوهيدرات و دريافت كنند.
      در غير اينصورت دستگاه گوارششان دچار مشكل خواهد شد.
      اگر دسترسي به دامپزشك جهت معاينه و بررسي سيستم گوارشي اش نداريد،مقداري سينه مرغ بدون سير و پياز و ادويه جات بعلاوه ماست پروبيوتيك در وعده هايش تهيه كنيد تا رفته رفته بهتر شود.

      دكترمائده جودكي(اينترن دامپزشكي)

      • امیرحسین گفته:

        سلام گربه من یک سال خورده ایشه بردیمش عقیمش کردیم بعد از این که اشتهاشو به دست آورد غذا خشک یا هر چیزی که به اندازه غذای خشک باشه و خشک باشه رو میخوره اما بعدش انگاری یه جایی گیر میکنه سخت قورت میده و بعد بالا میارتش دکتر قرص فاموتیدین داد اونم دادیم مشکل حل نشد بعد از هر بار بالا اوردن هم سرحاله و بازم اشتها داره

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزیز سلام

          بهتر است برای بررسی انسداد در لوله گوارشی به بیمارستان دامپزشکی مجهز به سیستم رادیولوژی مراجعه کنید وضعیت انسداد بررسی شود.

          دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  61. سارا گفته:

    سلام و وقتتون به خیر.
    من یه گربه ی میکس دی اس اچ بریتیش دارم. دو ماه و ۱۷ روزشه‌. دو روز پیش اسهال شد. البته مدفوعش آبکی نبود. حالت خمیر دندانی داشت. اون شب حدود ۸ بار مدفوع کرد. و یکبار بالا آورد. دیگه بالا نیاورد. الان دو روزه که روزی ۴ بار مدفوع می کنه اما هنوز مدفوعش خمیر دندانی و رنگش قهوه ای روشنه‌. بازیگوشی می کنه. اشتهاش هم خیلی خوبه. دیروز ۵۲ گرم غدا خشک خورد. غدا خشک هپی کت کیتن. لازمه که به دامپزشک مراجعه کنم ؟ ممنون می شم پاسخ بدید.

  62. مهدی گفته:

    چه خبره همش میگه دامپزشک دامپزشک اینجوری طبابت کردن به درد نمیخوره این که منم میتونم یه سایت بزنم بگم دکترم هرکی هم مراجعه کرد میگم ببر پیش دامپزشک خخخخ

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزيز سلام

      از پارامترهاي تشخيص در طب ،چك كردن علائم حياتي،مشاهده و بررسي ضايعه،چك كردن دماي بدن و…
      آيا اين موارد با ويزيت آنلاين قابل اجراست؟؟؟؟؟

      دكتر مائده جودكي(اينترن دامپزشكي)

  63. سهیلا گفته:

    سلام وقت بخیر من یه گربهdsh یک ساله و دو سه ماهه دارم که تقریبا هرماه یکبار بالا میاره و کلا وعده غذایی که خورده رو بالا میاره معمولا هم بلافاصله بعدش شروع می کنه استفراغش رو بخوره به توصیه دامپزشک حجم وعده غذایش رو کم کردم بهتر شد اما باز هم تقریبا هر ماه این اتفاق میفته توی استفراغش هم اکثرا غذاست و من گلوله مو یا خون ندیدم، و غذاش هم مرغ و سیب زمینی آبپز هست البته من یکمی ادویه میزنم و گاهی غذا خشک رفلکس بهش میدم معمولا اشتها داره و مایل به غذا خوردنه تحرک کافیم داره و بازی میکنه و نسبت به غذا خشک ایرانیم البته حساسه و اسهال میشه شدید که من کلا قطع کردم نوع ایرانش رو با رفلکس هم مدفوعش شل هست اما اسهال نمیشه و تعداد دفعاتی که مدفوع می کنه بیشتر از زمانیه که غذا خونگی می خوره، می خوام بدونم این بالا آوردن چقدر طبیعی هست؟ و کلا چکار می تونم بکنم استفراغش قطع بشه یا کمتر بشه؟استفراغ توی گربه هر چند وقت یکبار طبیعی هست؟

  64. الهام گفته:

    سلام ما چند روزیه یه گربه حدودا ۲۰ روزه رو که مادرش رو از دست داده بود از کسی گرفتیم و ازش نگهداری میکنیم از شیر خشک بیفار برای تغذیه بچه گربه استفاد میکنیم ولی مدفوع سفت نداره و بصورت نیمه سفت و کشداره و بعد از دفع چون مدفوع سفت نیست پشت گربه کثیف میشه لطفا راهنمایی کنین آیا مشکلی داره و بیماره؟

  65. فاطمه گفته:

    سلام و خسته نباشید
    یه گربه خیابونی نر بالغ چند ماهه توی حیاطمون هست
    جز سنگدان – گردن مرغ – جگر مرغ (هفته ای ۲ یا ۱ بار) چیزی نمیتونم بهش بدم
    که ۹۰ درصد غذاش هم سنگدانه
    گاها نفخ میکنه که ۲ یا ۳ روزه درست میشه علتش اینا ممکنه باشه؟

    • محمد گفته:

      با سلام. با توحه به آنچه در استفراغش مشاهده شده استخوان گردن براش قابل هضم نیست مگر اینکه چرخش کنی یا بکوبی که استخوان را درسته نخورد. در غیر اینصورت فقط گوشت گردن پخته را ازش جدا کن بده بخوره.
      در مورد سنگدان هم بخاطر سفتی آن و احتمالت عدم هضم بهتره چرخ یا پخته بدید. جگر هم هضمش براش آسانه. فقط اگر خام میدید حتما قرص ضد انگل هم ماهی یکبار بهش بدید.اگر نمیخوره تو آبش حل کنید.

  66. پانیذ اسکندری گفته:

    سلام خسته نباشید
    گربه من ۱ سالشه ماده است و عقیم هم نشده و اخیرا مالت میدم بهش و چند روزیه که حیاط هم میره و گاها مگس شکار میکنه و میخوره
    دو روز پیش هنگام صبح استفراغ کرد که استفراغش یه حالت خمیری داشت و زرد رنگ بود
    دیروز صبح بهش گردن مرغ پخته دادم و با اشتها خورد
    شبش مجدد استفراغ کرد این سری استخوان گردن بود و دوباره کمی مایع زرد رنگ
    امروز صبح هم برای بار سوم استخوان استفراغ کرد به همراه مایع زرد رنگ
    آیا دلیل استفراغ های دیشب و امروش ناراحتی معده و نتوستن تو هضم گردن استخوان بوده یا مشکل جدی تری وجود داره؟ اشتهاشم خوبه و دفع ادرار و مدفوعش هم نرمال و مثل همیشه است
    و با توجه به فشاری که به معده ش اومده بهتره که غذا چی بدم بهش؟(غذا هم فقط خونگی میخوره غذای خشک نمیخوره)
    مالت رو هم قطع کردم فعلا
    بازمم ممنونم خسته نباشید

  67. الهام گفته:

    سلام و خسته نباشید.من یه بچه گربه حدودا ۲ ماهه رو تو پارکینگ پیدا کردم و بردمش دامپزشکی.دکتر گفتن مسمومیت غذایی گرفته و کارهای لازم رو براش انجام دادن.از دیروز تا حالا فقط یک وعده دستشویی کرده و بی حاله و نمیتونه حتی روی پاش وایسته.میخواستم بدونم چقدر زمان میبره تا سرحال شه.البته دکتر بهش دیازپام یا لورازپام(یادم نیست کدومش)هم زده مثل اینکه.من با سرنگ تغذیش میکنم‌چون اشتهاشو از دست داده.فقط میخوام بدونم این اثرات مسمومیت چقدر میمونه توش؟

  68. Kh گفته:

    سلام وقت بخیز
    گربه ما يک هفته است غذا نمیخوره و اوایل استفراغ می‌کرد ولی الان بالا نمیاره. خیلی بیحاله و جون نداره راه بره پیش دامپزشک هم بردیم ولی فایده ای نداشت
    سه تا آمپول به دوتا پاهای عقبیش زد ولی نتیجه ای نداشت
    روز به روز بی‌حال تر میشه و اصلا لب به غذا نمیزنه باید چیکار کنیم؟ لطفا راهنمایی کنید

  69. امیر گفته:

    سلام خسته نباشید ببخشیدمن بچه گربه دارم ۳یا ۴ روز بی حال شده غذا نمی خوره اسهال استفراغ میکنه خیلی حالش خوب بود نمی دونم اینجوری شده فقط هم می‌خوابه و یه جوری می شینه.پیام منو بخونید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزيز سلام

      در چنین مواردی ویزیت آنلاین اصلا عاقلانه نیست.
      هزار و یک علت برای تهوع و بیحالی،استفراغ حیوانات وجود دارد که حتما باید بصورت حضوری چکاپ شود و تمام پارامترهای سلامتی اش چک شود.

      دكتر مائده جودكي(اينترن دامپزشکی)

  70. علی صیادی گفته:

    سلام
    گربه من پرشین هست و تقریبا یک ماه هست گاهی اوقات بعد از دستشویی استفراغ میکنه به گیاههای خونه هم خیلی علاقه مند شده، این موارد طبیعی هست؟
    غذا فقط سینه مرغ خالی یل با هویج و سیب زمینی ميخوره.

  71. الناز گفته:

    سلام خسته نباشید من یه گربه پرشین چهار ساله دارم غذا خشک میخوره غذاشو عوض کردم غذای جدیدوبا اشتها می‌خورد دو روز بعد یه مقدار غذای هضم نشده استفراغ کرد بعددیگ غذا نخورد ولی خودش میره اب میخوره ادرار هم دیدم ک میکنه ولی مدفوع ندیدم بکنه بعد ۲۴ ساعت یکم مرغ با بی میلی خورد بعد ک باز خواستن بهش بدم نخورد ولی ابشو میره میخوره احساس میکنم یکم شکمش ورم داره خواستم ببینم مشکل جدی داره؟؟؟؟

  72. fati گفته:

    سلام بچه گربه م ی مدت اسهال گرفت بردمش دامپزشکی شربت بهش داد بهتر شده
    ولی الان چن روز حس میکنم شکمش بزرگ شده نفخ معده داره
    درست مدفوع نمیکنه
    قبلا شیربدون لاکتوز بهش میدادم الان بیشتر سینه مرغ و پنیر میدم
    ی دوبار بهش گوشت پخته شده دادم همش رو اورد بالا دیگ ندادم
    همیشه تند سریع غذاش میخوره
    چ کنم یکمم شکمش ماساژ دادم
    با پنبه اب ولرم مقعدش ماساژ دادم
    ولی خوب نشد

  73. نیلوفر گفته:

    سلام.یه گربه خانگی داشتم و در حیاط ازش نگهداری میکردم.یه هفته مسافرت رفتم و کسی واسش غذا میاورده ولی ظاهرا گربه های دیگه محل هم اومدند و دعوا میکردند.الان برگشتم بی حاله و همش خوابه و چیزی نمیخوره زیاد.ممنون میشم راهنمایی کنید

  74. R گفته:

    سلام
    من چند روزه که ی گربه پیدا کردم الان انگار ک مریضه بازی نمیکنه همش خوابه دستشویی هم نمیره چی بهش بدم خوب بشه یا چیکارش کنم؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      برای فعالیت روده هایش از کمی روغن زیتون در وعده هایش استفاده کنید.
      ولی اگر بی اشتهایی هم دارد باید برای چکاپ به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

    • محمد گفته:

      اول همه بهش کمی آب با سرنگ بده و بعد از نیم ساعت کمی غذای سبک ونرم بسته به ذائقش سیب زمینی پخته اگر دوست ندهره کمی گوشت چرخ کرده قاطیش کن. اگر نخورد کمی گوشت چرخ کرده یا تکه های کوجک جگر مرغ باندازه نخود چند تا بهش بده اگر تمایل داشت بیشتر ازدو سه تا باندازه نخود. بعد چکش کن کی میره دستشویی. چون اگر دستشویی نرود یا بشدت از خوردن غذا امتناع کند مشکل جدی دارد. احتمال خوبش یبوست. بدش انسداده روده ست.
      بازم چکش کن اگر دهانش بو بده عفونت دهره و باید آنتی بیوتیک بدی.

  75. مهتا گفته:

    سلام وقتتون بخیر ، ببخشید من چند روز پیش یه بچه گربه به نظر یک ماهه رو تو خیابون دیدم مادر نداشت آوردمش تو حیاط خونمون ، بهش شیر کم چرب میدم ، روز اول غذای یه گربه دیگه رو که برنج و ماست بود خورد انگار نتونست هضمش کنه فردا استفراغ کرد اونو ، الان هم شکمش خیلی گنده شده خیلی کم شکمش کار می‌کنه ولی گشنشه ، با اینکه شکمش پره بازم بهش شیر بدم ؟میشه بگید چیکار کنم ؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزيز سلام

      برایش مرغ پخته با مقدار کمی برنج تهیه کنید و در آخر کمی روغن زیتون اضافه کنید تا سیستم گوارشی اش به حالت نرمال دفع برگردد.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

      • سحرناز گفته:

        سلام وقتتون بخیر، ببخشید گربه من ۴ ماهشه، یک مرتبه بالا اورد و بعد ازون مشکلی نداشت ولی حدود یک هفته بعد از بالا اوردنش الان آب که میخوره شروع میکنه به عق زدن یا سرفه کردن، غذاشو میخوره آبم مثه قبلا میخوره ولی تعداد دفعات دستشویی رفتنش کم شده دکتر براش اسپری تنفسی تجویز کرده ولی من فکر میکنم سوهاضمه داره

  76. سهام گفته:

    سلام. خسته نباشید. گربه من دوتا مرغ اب‌پز رو خورده. در قابلمه باز بوده، ناخن پاها کنده نشده بوده. یه تیکه‌های استخون اطراف افتاده. احتمالا مقداری از استخون‌ها و ناخن‌ها رو خورده. خیلی می تونه مضر باشه؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      تا ۴۸ساعت مراقبش باشید.اگر خونریزی گوارشی نداشت و یا خفگی و استفراغ،نگران نباشید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  77. مهدیه گفته:

    سلام تو خونه من ی گربه خیابانی ۳ تا بچه آورده الان ۳ ماه شونه ولی یکی از بچه ها هر غذایی میخوره بلافاصله بالا میاره و برای خوردن ی تیکه گوشت چندین و چندبار باید بخوره و برگردون . حیوان خیلی اذیت میشه . همیشه بگید مشکلش چیه و من چطوری میتونم کمکش کنم؟؟

  78. امین گفته:

    سلام، من یه بچه گربه دی اس اچ به صورت حمایتی گرفتم که به خاطر حمله گربه های دیگه زخمی شده بوده و یه مدت بیمارستان بستری بوده.جای تزریق سرم روی دستش و پاش هنوز هست اطلاع دقیقی ندارم که مشکلش دقیقا چی بوده و چه داروهایی براش استفاده شده.ولی مشکل الانش اینه که نفسش بوی بدی میده و زبونش همیشه بیرونه.مدفوعش طبیعیه و رفتارش یه مقدار خشنه و بشدت میترسه.البته وقتی ماساژش میدم و بغلش میکنم آروم میشه.

    • امین گفته:

      اینو یادم رفت توضیح بدم که به هیچ عنوان غذای خشک نمیخوره همه مدلا رو امتحان کردم ولی گوشت قرمز و گوشت مرغی که در حد خیلی زیاد ریز ریز شده باشه یا چرخ شده باشه رو خیلی دوس داره و زیاد میخوره.شیر پاستوریزه هم خوب میخوره اما به هیچ وجه تمایلی به خوردن آب نداره.

  79. helix گفته:

    سلام
    یه گربه تصادف کرده بود
    بردیم دکتر
    دستش گفتن له شده
    و گفتند احتمالا کمی از بدنش هم زیر چرخ رفته
    متاسفانه اینجا رادیولوژی نداره
    الان بیحاله و به زور جابجا میشه و چیزی نمیخوره و مدفوعش خونی بود کمی از هم دماغش خونابه میومد
    دستش رو خودمان آتلیه بستیم
    انتی بیوتیک و ویتامین کا و بکمپلکس و ب ۱۲ و گاباپنتین بهش داد
    الان مدفوعش به صورت اسهال شده و فقط شیر میخوره و یکجا خوابیده و توان تکون خوردن نداره
    میشه راهنمایی کنید که چه غذایی بهش بدیم؟
    شیره گوشت،جیگر و… درست کردیم هیچ کدوم رو نخورد

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      در چنین مورد اورژانسی حتما باید بستری و تحت نظر باشد.
      خونریزی در مدفوع نشان از عفونت داخلی دارد که باید پیگیری شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  80. Elena.sh.razavi گفته:

    سلام گربه من دو ماهش هست و چند روزه خیلی هم میو میو میکنه، واسه غذا هم مرغ ابپز و غذا خشک بهش میدادم ولی به غذا خشک حساسیت داد و دونه زد بدنش،دو روزه تخم مرغ ابپز بهش میدم خیلی دوست داره، امروز هم یه ذره ماست بهش دادم، از دیشب خیلی همش میو میو میکنه و امروز هم اسهال بود، ولی کاملا میل به غذا خوردن و بازی کردن داره، کیکار باید بکنم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      سرو صدای پیش از حد طبیعی در بچه گربه ها طبیعیست.
      اگر مشکل جدی مشاهده نکردید ،نگران نباشید.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  81. مهران گفته:

    سلام.یه بچه گربه یک ماه و نیمه داریم،حمایتی برداشتیم،دچار اسهال بود،الان ۱۰روز گذشته همچنان اسهال داره،ینی به محض خوردن از اون طرف پس میده بیرون،راست روده شده انگار،ولی سرحاله،بازی هم میکنه،آیا انگل داره یا مشکل دیگریست؟؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      جیره غذاییه مصرفیش را به اختصار توضیح دهید و درمان های دوره ای انگل را جدی بگیرید.
      در وعده هایش از ماست پروبیوتیک استفاده کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزیز سلام

          در چنین مواردی حتما نزد دامپزشک مراجعه کنید تا با چکاپ کامل حضوری تشخیص و درمان را آغاز کند.
          تب و بی حالی و بی اشتهایی در توله ها خطرناک است.

          دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  82. Mobina گفته:

    سلام
    گربه من چند روزه که یکمی بی حاله و کسالت داره و دیروز دیدم که داره بالا میاره و از اون موقع به جز شیر مادرش چیزی نمیخوره و کم تحرک تر از قبل شده
    باید چیکار کنم که حالش خوب شه؟
    یجا خونده بودم که باید بهش عسل بدم اما نخورد

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      بی حالی علامت کلی از بسیاری بیماری هاست.جهت چکاپ و تشخیص و درمان به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  83. مهلا گفته:

    سلام من یه گربه ۲ ساله دارم ۴ یا۵ روز بود که غذا نمیخورد الان تازگیا یکم غذا میخوره و یبوست داره غذا هم بهش جگر سفید خام میدم و به آبش هم روغن زیتون اضافه کردم ولی نخورد چیکار کنم؟وقتی میره سرخاک نمیتونه دستشویی کنه اصلا نمیبینم ادرار کنه یا مدفوع

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      حتما برای چکاپ دستگاه گوارشی گربه تان به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  84. افسانه گفته:

    سلام، من یه گربه سه ساله دارم که چند روز پیش با اینکه عقیم شده علائم فحلی داشت، حالا از دیروز هیچی نمیخوره، امروز عوق میزد اما بالا نمیاورد، اب هم انگار میخواست بخوره اما نخورد من دندوناشو چک کردم لثه ش خیلی رنگ پریده هست
    من باید چیکار کنم ایا به فحلی مربوطه؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      رنگ پریدگی لثه ها از علائم کم خونی است که برای چکاپ و رفع این مشکل باید به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  85. مهلا گفته:

    سلام من مهلا هستم یه گربه ۲ ساله دارم لاغر شده غذا نمیخوره و یبوست هم داره وقتی میره سر خاک،خاک رو چنگ میزنه و نه ادرار میکنه نه مدفوع هر غذا میبرم میدم بهش نمیخوره اصلا حوصله هم نداره وقتی نازش میکنم میو میو میکنه.چیکار کنم؟ دمش هم شکسته قبلا یه گربه اونو زده دیگه اصلا نمیتونه دمش رو تکون بده چیکار کنم؟ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      عزیزم حتما برای چکاپ ودرمان آسیب دمش به دامپزشکی مراجعه کنید،
      در رابطه با بی اشتهایی و یبوستش هم بهتر است یک
      آزمایش کلی زیر نظر دامپزشک انجام شود تا علت را پیدا کنند.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  86. امیرحسین گفته:

    سلام من یه گربه خانگی دارم تازه زایمان کرده ولی یه چند روزی صداش گرفته صداش مثل بزغاله میشه حالت اوغ زدن هم داره اشتهاش هم کم شده درست غذا نمیخوره سرفه هم میکنه.حالا چکار باید کرد؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      آیا سیستم تنفسی اش هم درگیر است؟
      بد و صدا دار نفس کشیدن میتونه نشانه عفونت ریوی شایع در گربه ها باشد،که در ادامه عفونت ،تب،بی اشتهایی و بی حالی داریم.
      برای بررسی و شروع درمان به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  87. مهدی گفته:

    سلام وقت بخیر ..گربه من مگس شکار میکنه و میخوره خیلی جلوشو گرفتم و حتی محیط همیشه پاکسازی کردم..ولی هر از گاهی ک یدونه مگس میاد تو خونه شکارش میکنه و میخوره،میخواستم ببینم خطر نداره؟؟و اینکه ایا گربه ها دندون شیری دارن و میوفته دندوناشون؟؟چون گربه من هفت ماهشه و تا جایی ک میدونم دندوناش نیوفتاده یا اگر افتادا متوجه نشدم،چجوری باید بفهمم چه اتفاقی افتاده؟

  88. سعیده گفته:

    سلام من یه گربه داشتم فروردین ماه زایمان کرد سه تا بچه داره نگهداری میکنیم ازشون، دیشب مادرشون ناحیه مقعد بچه گربه هارو لیس میزد امروز صبح دیدم هرسه گربه ناحیه مقعد متورم شده حتی یکی از گربه ها پاهای پشت روی زمین میذاره و باپاهای جلو راه میره و میکشه خودشو و اینکه همش دارن لیس میزنن ناحیه مقعد مشکلشون چی میتونه باشه نزدیک دوماهشونه الان

  89. ناهید گفته:

    من دوهفته ست یه گربه دو ماهه پرشین نگهداری میکنم.بردم دکتر معاینه اولیه دکتر گفت سالمه.ضد نفخ و آهن و ضد انگل داد. تا بعد برای واکسن.
    . بهش دوجور غذای خشک و ترکیب مرغ و سیب زمینی و هویج و نخود فرنگی و ماست پروبیوتیک می دادم. چند روزه مدفوعش شله.همه رو قطع کردم جز غذای خشک. اما باز گاهی شله و امشب هم بعد مدفوعش دیدم دور مقعدش مایع مدفوعش کمی متمایل به قرمزی بود. نمی‌دونم خون بود یا من اشتباه تشخیص دادم.
    ممنون میشم جوابمو بدید
    حال کلیش خوبه.بازی می‌کنه و اشتهاش خوبه.
    غذای خشک هم یکی ایرانیه یکی خارجی.
    بابت چیه این حالت ؟؟

  90. اهو گفته:

    سلام خسته نباشید من گربه ام ۱ ماهو ۲ هفته اشه بعد اینو بردم دامپزشکی ۱ میلیون خرج آزمایش و اینا کردم بعد گفتن سالمه سالمه
    حالش تا امروز صبح خوب بود امروز صبح بی‌حال شد غذا به زور میخوره همش می‌خوابه ورجه ورجه هم وقتی حالش خوب بود خیلی میکرد ولی امروز همش خوابه و غذا به زور میخوره تروخدا یه کاری کنید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      وضعیت دفع اش هم چک کنید .اگر غیر معمول و همراه با تهوع بود،به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  91. Fm گفته:

    سلام وقتتون بخیر .
    من دو روزه یک بچه گربه خیابونی یک ماهه رو به سرپرستی گرفتم ولی اصلا غذا نمیخوره با سرنگ به زووووور بهش شیر میدم اصلا بوی شیر رو دوست نداره و چون خیلی کوچیکه نمیتونم غذای دیگه ای بهش بدم خیلی آرومه و دوست داره تو جاهای دنج و تاریک قایم بشه و بیشتر تایم روز خوابه و وقتی بیداره خیلی کم بازی می‌کنه و باز می‌خوابه مشکل خاصی داره نیازه دکتر ویزیتش کنن؟

    • شبنم گفته:

      دوست عزیز سلام، اول اینکه باید توجه کنی بچه گربه ها بیشتر تایمش ن رو خواب هستن، دوم اینکه چه جور شیری بهشون میدی؟ شیر گاو اصلا و ابدا نباید به گربه داده بشه چون لاکتوز داره و گربه توانایی هضمش رو نداره و اسهال میشه که خطرناکه، سوم اینکه هیچ وقت با سرنگ ب بچه گربه شیر ندید چون با شتاب وارد دهان میشه و میتونه باعث خفگی گربه تون بشه، چهارم اینکه بچه گربه ها نمیتونن ب تنهایی عمل دفع رو انجام بدن و مادرش با لیس زدن مقعدش کمکش میکنه دفع کنه و شما به عنوان سرپرست باید به کمک یه تیکه پنبه یا دستمال نمدار به آب گرم مقعدش رو دورانی ماساژ بدید تا دفع کنه، اگر این موارد را رعایت کردید و همچنان حس کردید گربه زیاد از حد بی حاله مریض ب نظر میاد اونو پیش یه دامپزشک چکاپ کنید

  92. Fm گفته:

    سلام وقتتون بخیر .
    من دو روزه یک بچه گربه یک ماهه رو به سرپرستی گرفتم ولی اصلا غذا نمیخوره با سرنگ به زور بهش شیر میدم اصلا بوی شیر رو دوست نداره خیلی آرومه و دوست داره تو جاهای دنج و تاریک قایم بشه مشکل خاصی داره نیازه دکتر ویزیتش کنن؟

  93. شیدا گفته:

    سلام خسته نباشید
    من یک گربه خیابانی دارم که از بچگی توی حیاط ماست و پریروز زایمان کرد.از پریروز خیلی بی حال و اینکه دیروز مقدار زیادی استفراغ کرد.ولی غذاهاشو میخوره و اشتهاش کم نشده.میخوام بدونم خوب میشه و اینکه باید چیکار بکنم؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      این حالات طبیعیست و سعی کنید به مدت یک هفته تا ۱۰روز از نظر تغذیه ای بیشتر غذاهای مقوی برایش تهیه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  94. حسین گفته:

    با سلام
    من ی گربه نر یکساله دارم
    عقیم نشده و داخل حیاط نگهداریش میکنم
    امروز اسهال داشت و بعدش هم بالا اورد ولی اثری از کرم ندیدم داخل استفراغش
    اشتهاش هم متوسط رو ب پایینه
    باید قرص ضد انگل بهش بدم؟؟؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اسهال و استفراغ و بی اشتهایی از علائم بسیاری از بیماری هاست.
      باید حتما نزد دامپزشک چکاپ شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  95. نازنین گفته:

    سلام من چند روزه یک گربه ۲ هفته ای پیدا کردم که از مادرش جداش کردن متاسفانه
    الان ۴ روز هستش که مدفوع نمی کنه ولی خیلی خوب شیر میخوره . خیلی هم میخوابه
    بیماری خاصی داره یا طبیعیه ؟

  96. فاطمه گفته:

    سلام
    یه گربه نر بالغ خیابونی توی حیاط هست
    ریزش موی وحشتناکی داره و سرما خورده
    دامپزشکی قرص تتراسایکلین و پودر پروپوکسورا ۱% داد.
    قبل از اینکه از قرص تتراسایکلین ( یادم نیس قبل پودر هم بود یا نه ) استفاده کنم چند روزی هست که متوجه شدم دستشوییش کفی و سفیده و مثل خلطه و سریع جذب خاک میشه مشکل از چی میتونه باشه؟

  97. معین گفته:

    سلام وقت بخیر گربه نر ۱۱ ماهه dsh عقیم نشده امروز صبح خیلی بیحال بود در حدی که نمیتونست از محل خواب راحت بیاد بیرون یه جورایی اسلوموشن بود. میخواستم ببرمش دکتر که انگار یه دفعه زرنگ شد و فرار کرد پشت بام تا ۷ ۸ ساعت بعد برگشت و رفت یه گوشه خونه قائم شد و خوابید و یه مقداری سینه مرغ دادم بهش نه زیاد ولی ضعف داشت همون حالت خوابیده میخورد و بلند نمیشد حتی، اب هم گذاشتم براش چیز دیگه ای بهش بدم یا چند ساعت یه بار غذا بهش بدم؟ چه علائم دیگه ای پیدا کرد فورا ببرمش دکتر الان فقط بیحالی و ضعف داره. ممنون

  98. شقایق برزگر گفته:

    سلام وقتتون بخیر من چند ماه پیش یک گربه رو امداد کردم د جراحی شد ماده و نژاد DSH هستش اما مدتی هست که اسهاله، ابتدا بردم پیش پزشک مترونیدازول دادن و رژیم غذایی خوب شد اما باز اسهال شد بعد یک دو هفته، یک پزشک دیگه بهش قرص دیفنوکسیلات دادن و پودر پروبیوتیک بعد ۲ روز خوب شد اما دوباره امروز اسهال بود. البته بهش مالت نداده بودم اما دیروز دادم اسهال شد. الان میگن ممکنه FIP باشه و باید آزمایش بده به نظرتون ممکنه؟ چون من خودم احساس میکنم از کالای که میدم باشه

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیزسلام

      بله ،بهتر است آزمایش بدهد و از نظر یک سری بیماری ها چکاپ شود.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  99. مهدی اکبرپور گفته:

    سلام من یه گربه پرشین ماده دارم الان ظرف دو روز چندین بار بالا آورده البته بهش غذای لته برند شایر دادم خیلی زیادخورد از اون تایم به بعد اینجوری شد
    حال عمومیش خوبه بازی میکنه شیطنتشو داره میل به غذا هم داره ،طبق تجربه بهش چند ساعت غذا ندادم بعدش یه تیکه فیله مرغ کبابی دادم ولی صبح باز بالا آورد چیکار باید بکنم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      کمی ماست پروبیوتیک در وعده هایش قرار دهید ،کم کم بهتر میشود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  100. علی گفته:

    سلام .ی گربه کوچیک که تازه به دنیا اومده و مادر نداشت رو آوردم خونه مراقبت کنم..الان بعد ی هفته حالش اصلا خوب نیست.صبح بردم دامپزشکی شیرخشک و قطره دایمتیکون دادن بهش ولی بهتر نشده ..حالش بد تره.. خیلی…فکر میکنم داره میمیره …

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیزسلام

      باید در ارتباط با ادامه درمانش با دامپزشکش مشورت کنید.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  101. .... گفته:

    سلام
    من یک نوار چسب رو لوله کردم‌ برای بازی با گربه ام بعد گربم اون چسب رو خورد
    باید چیکار کنم؟
    چیکار کنم استفراغ کنه؟
    لطفا کمکم کنین

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اگر تا ۴۸ ساعت علائمی چون نفس تنگی و خفگی نداشت ،مشکلی ندارد و دفع میشود.در غیر اینصورت به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  102. بابک جعفری گفته:

    سلام.۱۵ روزه که یه بچه گربه چهارماهه ترکیش آنگورا گرفتم.از دیشب متوجه شدم هی میره آب کثیف تنگ ماهی قرمز رو میخوره و وقتی داشتم نوازشش میکردم متوجه یه ضخم یک و نیم سانتی خشک زیر موهاش شدم که به نظر دردناک و حساس نیومد، از صبح تقریبا غذا نمیخوره و از بعد ازظهر بیحال شده لطفا راهنمایی بفرمایید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      بی حالی و بی اشتهایی میتواند دلایل بسیاری داشته باشد که باید از نزدیک چکاپ شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  103. میترا گفته:

    سلام من‌گربه ماده ۱۰ساله دارم از ۳ماهگی پیداش کردم و اون زمان هیچ تجربه ای نداشتم غذا مرغ ایپز میدادم بعد از چند ماه با غذای خشک آشنا شدم بچم تا چند سال پیش مشکلی نداشت ولی بعد استفراغ ها شروع شد .سه سال پیش ازمایش دادیم انزیم های کبدی بالا بود و ظاهرا گاستریت معده هم داره یه مدت دارو هاشو خورد استفراغ قطع شد ولی بعد از یه مدت باز شروع شد متاسفانه عقیم نکردم وبعد از یه مدت به دلیل این مشکلات خیلی ضعیف شده از بچگی وقتی میرسم کلینیک استرس داره به حدی که چندتا دکتر باهم نگه میدارن بیهوش میکنن تا معاینه بشه حتی تحمل اون بیهوشی نداره با دز خیلی پایین بیهوش میکنن الان باز هر روز استفراغ داره واقعا دیونه میشم گربم از جون خودم عزیزتره برام چکار کنم غذاش هم همیشه رویال خورده تو این ۱۰سال یه ندرت مارک دیگه دادم ولی اصلا غذای خونگی نمیخوره هر مدلی میپزم نمیخوره خیلی حساس و بد غذا هم هست و تقریبا ۹ماه سال فحله که این زمان استفراغ تشدید میشه

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      در بچه گربه ها طبیعیست.کمی شکمش را ماساژ دهید تا برطرف شود .اگر بهتر نشد نیاز به تجویز دارو هست که باید به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  104. سپیده گفته:

    سلام ممنون میشم راهنمایی کنید گربه کمتر از یکسال دارم که از خیابون پیداش کردیم همون ابتدا بهش ضد انگل دادیم فقط یک بار بعد از گذشت ۹ ماه که نگهش داشتیم امروز صبح استفراق کرده و همراه استفراق کرم بیرون داده، سفید رنگ ، بهش فقط غذای خشک میدادیم و کباب دل مرغ بهمراه برنج پخته، ممنون میشم راهنماییم کنید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      ضد انگل هر ۳ ماه باید تکرار شود.لطفا پیگیری کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  105. مگی گفته:

    سلام گربه من ۱ماهه زایمان کرده الان حدود ۱ هفتس پلک سومش توی چشمش دیده میشه و الان سه روزه اسهال‌داره خیلی نگرانشم و چون کاملا دستی نیست و‌توی حیاط هست نمیشه زاحت بردش دامپزشکی

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اگر بی حال و کم تحرکی بعلاوه اسهال ندارد،بهتر است در وعده های غذاییش از ماست پروبیوتیک استفاده کنید.و در رابطه با چشمانش حتما باید مراجعه حضوری داشته باشید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  106. zhinus گفته:

    سلام
    من گربه م پرشین کلاسیکه و دو ماهه مامان شده تقریبا از دوره اواسط بارداری که غذای بچه گربه می خوره گاهی اسهالی میشد بعد از زایمان اسهالش موند و حتی دکتر هم بردم که تشخیص تب و عفونت معده داد. در طول دوره درمان اسهالش بند اومد اما به محض تکمیل دوره ۱۰ روزه مترونیدازول و پروبیوتیک دوباره اسهالش شروع شد و هر چهار تا توله هم الان اسهالی شدن دوباره دوره رو شروع کنم با همون داروها؟!

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      رژیم غذاییشان را تغییر دهید و مدتی برایشان مرغ آبپز بعلاوه کمی برنج و ماست پروبیوتیک تهیه کنید و حساسیت سیستم گوارشیش برطرف شود.
      اگر بهتر نشد با مشورت پزشکش برای شروع دوباره درمان اقدام کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  107. شادان گفته:

    سلام گربه dsh چهارساله من دو سه روزی بی حال و حوصله بود و خیلی زیاد میخوابید. شکمش هم قلمبه شده بود خیلی. تا دیروز که بهش مالت و روغن زیتون دادم یه کم ورم شکمش کم شد و سرحالتر شد. ولی هنوز شکمش باد داره. مشکل اشتها هم نداره ولی دفعش کم شده بود که وقتی روغن زیتون خورد بهتر شد. ولی بازم کمتر از همیشه‌س. چیکارش کنم؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اگر بی حال و بی اشتها نیست مشکلی وجود ندارد.سعی کنید در وعده هایش از روغن زیتون استفاده کنید تا وضعیت طبیعی شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  108. فاطمه گفته:

    سلام گربه ی من پرشینه به خاطر خوردن سرخس بردمش دامپزشکی گفت مشکل از معدشه بعد مولتی ویتامین و هیدروکسیزین و آموکسی کلاو داد تا پنج روزتا وقتی که این دارو رو میخورد حالش خوب بود
    ولی وقتی دارو قطع شد علائمش مثل عطسه کمی بیحالی و یه صدایی از دهنش میاد انگار که به زور نفس میکشه
    ممنون میشم زود کمکم کنید

  109. نازی گفته:

    سلام
    گربه من نژادش هیمالین چاکلت غذا میخوره اشتهاش خوبه ولی سه روزه ک غذاهارو کامل بالا میاره و مدفوعش داره حالت ابکی میگیره باید چیکار کنم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      تا ۴۸ ساعت اگر این روند ادامه داشت و همراه با بی حالی و تغییر رنگ در مدفوع بود باید به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  110. پگاه گفته:

    سلام، وقت بخیر.
    یک گربه مدتهاست توی حیاط خونه‌ی ما میاد و بهش غذا میدیم.
    حدودا ۳ماه شده که شکمش بزرگ شده و بعضی وقتا اوق میزنه اما استفراغ نمیکنه.
    علتش چی میتونه باشه؟
    اگر ضد انگل تجویز کنه دکتر براش میتونم بیارمش توی خونه؟ چون ۲تا اسکاتیش دارم. برای اونا مشکلی پیش نمیاد؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      بله بعد از چکاپ نزد دامپزشک و دریافت واکسن و ضدانگل میتونید در خانه کنار گربه های دیگرتان نگهش دارید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  111. الیانا گفته:

    سلام ممنون بابت مطلب خوبتون . یک سوال دارم . من یه گربه تقریبا نابالغ رو تازه خریدم . اصلا غذای خشک نمیخوره تا جایی که مجبور شدم کل غذا رو بیرون بریزم . امروز بهش کمی پنیر دادم یه صدای عجیب موقع غذا خوردن میداد مثل اه . بعدش نه اسهال شد نه هیچی فقط همین پیش دامپزشک خواستم ببرم تعطیل بود شب هم بردم تعطیل بود . مشکلی داره لطفا راهنمایی کنید خیلی نگرانم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      گربه ها گوشت خوار هستند و به عنوان منبع لبنی فقط میتونید از ماست پروبیوتیک برایشان استفاده کنید.به جز غذای خشک و غذایی که خودتان برایش تهیه میکنید ،تا ۲۴ ساعت چیز دیگه ای در ظرفش نگذارید تا مجبور شود که بخورد و عادت کند.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  112. Lemonade گفته:

    سلام خسته نباشيد
    گربه ماده دي اس اچ دارم
    ٨ماهشه حدودا
    هميشه خيلي زياد گاز ميگرفت و دردناك
    الان سومين روزه كه كلا گاز نميگيره
    يكي دو بار فقط خيلي اروم دندوناشو گذاشت رو دستم
    دندوناي شيريشم هنوز نيوفتاده
    سرشو ميماله به دستم وقتي نزديك صورتشه
    قبلا اينكارو نميكرد
    دراز كه ميكشه ناله ميكنه و هي ازاين پهلو به اون پهلو ميشه
    يا پاهاشو هي تكون ميده
    خيلي نگرانم
    مشكل خاصي نيست يا بايد بره كلينيك؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      احتمال فحلی وجود دارد که در این زمانها اگر مایل به جفت گیری حیوانتان نیستید باید محبتتان را صدچندان کنید و سعی وکنید بیشتر در آغوشش بگیرید تا این تایم را راحتتر سپری کند.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  113. تینا گفته:

    ایا راهی هست که از سلامتی کامل گربه‌م مطمئن بشم؟ایا آزمایش خون کامل و بعد معاینه گربم توسط دامپزشک میتونه تمام مشکلات رو مشخص کنه؟
    من تا به حال گربم رو پیش چندین دامپزشک برای چکاپ بردم ولی معمولا دامپزشک ها سوالی درباره ی وضعیت عمومی گربم ازم نمیپرسن و باید خودم هرچیزی به نظرم مهمه رو یادآوری‌کنم.این موضوع نگرانم میکنه چون من تخصص گربه ندارم و کم تجربه هم هستم.

  114. Zynab_khalili گفته:

    سلام من یه گربه یک ونیم ساله دارم چند روزه لب به غذا نمیزنه فقط اب میخوره هیچ صدایی هم نمیکنه حتی نمیخابه شاید درطول ۲۴ساعت۱۰دقیقه بخابه تند تند نفس میکشه و معدش خیلی شدید مثل دستگاه پمپاژ هی میزنه ،دامپزشک میگفت دل درد داره و دارو داد و امپول زد ولی هیچ فایده ای نداشت توروخدا اگ تجربشو داشتید یا چیزی میدونید کمکم کنید ،چی بهش بدم که اشتهاش باز شه یا دل دردش کم شه

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      من قبل از معاینه نمیتوانم دارو تجویز کنم ولی این علائم را نزد دامپزشکی دیگر و حضوری بررسی کنید.حتما آزمایش و عکسبرداری میتواند کمک کننده باشد.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  115. سودا گفته:

    با سلام لطفا فوراً بهم بگید و کمکم کنید گربه من نژاد پرشین هست ماده و ۱ ساله و نیم ۶ بار بالا آورده و من باید چیکار کنم براش برنج و ماست گذاشتم و آب تا بخوره اما نمیخوره چیکار کنم خواهش میکنم ازتون کمک کنید مایع هست استفراغ ش

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      علائمی مثل بی اشتهایی و اسهال و استفراغ از مشکلات جدی در گربه ها خبر میدهد.
      در چنین مواردی سریعا به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  116. حسین گفته:

    سلام وقت بخیر من گربه خریدم تقریبا هفت ماهه هستش وقتی اوردم خونه هیچی نخورد رفتم غذای گربه گرفتم خورد غذاشو ولی اصلا بازی نمیکنه وقتی غذا خورد میره زود میخوابه این عادی هستش یا مریضه

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      بعد از خرید گربه از پرورشگاه ها حتما نزد دامپزشک چکاپش کنید.
      بی حالی اش باید بررسی شود که از چه مشکلاتی خبر میدهد.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  117. حسینی گفته:

    سلام وقت بخیر
    من یه گربه میکس پرشین و اسکاتیش ۷۶ روزه دارم که خیلی شیطون و شکمو بود از آبان ماه که قارچ گرفت و دکتر یه سری محلول داده و میزنیم و معمولا هر هفته میریم بهش آمپول تقویتی میزنه هی کم کم تحرکش و اشتهاش کم شده و الان هم از جمعه که بردیمش دامپزشکی و بهش آمپول تقویتی زده شاید هر روز تنها یک وعده غذا خورده اونم خورد خورد خورده و تحرکشم کمه اکثرا خوابه امروز هم از صبح ساعت ۷ که غذا خورده دیگه هیچی نخورده میاد سمت غذا ولی هیچی نمیخوره قبلا بهش مرغ و هویج و برنج یا سیب زمینی میدادم ولی نمیخورد دیگه بهش کنسرو میدم اونم خورد خورد و کم میخوره میشه راهنماییم کنید لطفا

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      بی اشتهاییش باید نزد دامپزشکش بررسی شود.چون من اطلاعی از دارودرمانی اش ندارم و احتمال دارد اثرات دارو باشد.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  118. فریبا گفته:

    سلام خسته نباشید ببخشید من ی گربه ۸ ماهه دارم ک دچار مدفوغ شل شد سریع به دکترش زنگ زدم بهم گفت مترونیدازول بدم بهش با سینه مرغ ۳ روز دادم کلا مدفوع نکرد قطع کردم دارو را، ولی بازم بعضی وقتا که نگاه میکنم مدفوعش سفت و شل داره الانم فقط غذای خشک سلبن میخوره با ماهی کیلکا سینه مرغ، ممکنه از غذای سلبن باشه؟؟؟
    چون کمش میکنم سلبن خوب میشه
    میخوام آدی کت بگیرم براش
    نیاز به تنوع غذایی داره؟؟؟؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      بدلیل حساسیت گوارشی گربه شما بهتر است از غذای خانگی مثل مرغ پخته بعلاوه سبزیجات مجاز بدون ادویه و روغن و نمک استفاده کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

      • Vesal گفته:

        سلام
        من ی گربه دارم ک تقریبا ۲ ماهی هست زایمان کرده و از سر شب اوق میزنه و بالا میاره همش
        صبح تخم مرغ اب پز خورده
        غذای خشک اصلا نمیخوره
        گوشت و مرغ و ماست بهش میدم معمولا
        سر شب هم گوشت و لوبیای اب پز با ماست خورده
        الان همش بالا میاره و اب دهنش همش اویزونه
        چیکار باید کنم؟؟؟ لطفا راهنماييم كنيد خانم دكتر

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزیز سلام

          اگر تا ۴۸ ساعت این وضعیت ادامه داشت و بی حال و تب دار هم شد ،باید برای بررسی دقیقتر وضعیتش به دامپزشکی مراجعه کنید.

          دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  119. ملیسا گفته:

    سلام
    من ی گربه ی پرشین چهار ساله دارم هفته ی قبل دچار سنگ کلیه شد و دفع کرد و مراحل درمان رو طی کرد و من همون موقع همه ی ازمایش ها و چکاپ های ممکن رو روش انجام دادم و هیچ مشکلی نداشت و غذای جدید براش گرفتم و از وقتی فذای جدید رو شروع کرده اسهال شده و هرروز بدتر میشه حتی غذارو ازش گرفتم ولی بازهم دلپیچه داره و مدام از خاکش استفاده میکنه ولی از هر ده بار یک بار دسشویی میکنه. بمن گفتن ممکنه دوباره مشکل پیدا کرده باشه مگه میشه بعد یک هفته که چکاپ کامل شده دوباره مشکل پیدا کرده باشه؟ حتی احتمال نمیدن بخاطر غذاش باشه. لطفا راهنماییم کنید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      جیره غذاییش را به حالت قبل برگردانید و اگر مجددا مشکل داشت به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  120. سپیده ستوده گفته:

    سلام، من یه گربه نر یک سال و ۱ماهه دارم که امروز متوجه شدم روی دمش خون آبه هست و مقعدشم خون آبه داره ولی نه بی حال شده نه غذاش کم شده و حتی بیشتر از قبلم غدا میخوره و بازی میکنه جیش هم کرده ولی مدفوع نه غذا هم بهش تا ۱ ماه پیش غذای خشک میدادم ولی الان مرغ ریش ریش یا مرغ و کاهو و برنج و هویج رو میکس میکنم میدم بخوره آب تمیز هم همیشه در دسترسه، این خون آبه داشتن طبیعی هست؟ چون دکتر قبلا یک بار دیگه هم ک مدفوع نمی‌کرد گف روزی ۱۰ سی سی روغن زیتون در دو وعده ولی الان که خون آبه داره واقعا ترسیدم نمیدونم چیکار کنم لطفا کمک کنید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      احتمال دارد که خونریزی حاصل از سختی در دفع باشد.اگر با روغن زیتون حل نشد به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  121. پریسا گفته:

    سلام خسته نباشید
    دکتر من بچه گربه ۶ ماهه دارم چندباری داداشام از بالا محکم پرتابش کردن پایین ازاون ب بعد هم بیشتر اسهال میشه هم که تو خونه دو سه روزه مدفوع میکنه تیکه های کوچیک انگار که دست خودش نیست نمیدونم چجوریه کلا میدونه ک باید بره رو خاکش دستشویی کنه الان دو سه روزیه اینجوری شده خیلی به کمکتون احتیاج دارم دکتر لطفا بهم بگید چیکارکنم خیلی ناراحتم چون مامانم میگفت ک گربه ها اسهال بشن و خوب نشن میمیرن خیلی میترسم الان چیکارکنم دکتر؟؟؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      این علائم میتونه بدلیل ترس و استرسش باشد.
      بیشتر بهش توجه کنید و وقت بگذارید و در زمان دفع روی خاکش قرارش دهید تا مجداا عادت کند.در حین این پروسه اگر از تشویقی هم استفاده کنید خیلی خوشایند تر است و زودتر عادت میکند.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  122. مهسا گفته:

    سلام گربه ۵ ماهم ناله میکنه وقتی دست به شکمش میزنی هم بدتر میشه یه بارم دو روز قبل بالا آورد زیر رنگ و کفی چیزی هم داخل استفراغش تبود فقط مایع بود مشکلش چیه ؟خیلی نگگرانم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      احتمال مشکل کبدی و صفراوی وجود دارد که باید نزد دامپزشک ویزیت شود و بعد از معاینه و عکسبرداری تشخیص دقیق گذاشته شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  123. محیا گفته:

    سلام من دوتا گربه ۳/۵ماهه دارم یکی از گربه هام از صبح چندبار اسفراغ کرده و فقط مایع هستش چند ساعت بعدشم اسهالش شروع شد چیکار باید بکنم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      باید توسط دامپزشک از نزدیک سریعا بررسی شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  124. انصاری گفته:

    سلام من یه گربه ده ماهه نر دارم امروز فقط یه مقدار از گردنی که ریز ریز براش خورد میکنم خورد ولی بالا اورد دو سه ساعت بعد بعدش بهش اندازه یه بند انگشت گوشت پخته دادم ولی همونو دوباره بالا اورد خیلی بیحال بود و بهش یذره مولتی. ویتامین دادم و میخام پوره سیب زمینی نرم شده با شیر بدم بهش خوبه براش؟؟؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      بی حالی و بی اشتهایی از علائم بسیاری از بیماری های گربه هاست.
      اگر این وضعیت ادامه پیدا کرد و با علائمی چون اسهال و استفراغ تشدید شد
      حتما سریعا به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  125. sanaz گفته:

    سلام
    من گربم نر و حدوداً ۵ماه‌ش هست
    الان ۳روزه که مدام اسهال و استفراغ داره
    اسهالش خیلی کم قطره خونی هم همراهش هست
    استفراغش هم آب زرد رنگ و تقریباً کف مانند هست
    خیلی خیلی هم بی حال شده
    هیچی،هیچی هم غذا نمیخوره
    فقط یمقدار آب میخوره که اونم چیزی طول نمیکشه که استفراغش میکنه
    وقتی هم ازش دور میشم و پیشش نباشم چیزی طول نمیکشه که شروع میکنه به میو میو کرده که یعنی برم پیشش
    فقط لطفا،لطفا،لطفا نگید که به دامپزشک مراجعه کنم هرکاری از تجربه خودتون به ذهنتون میاد که باعث میشه بتونم واسه این بچه کاری کنم بهم بگید که انجام بدم
    چون واقعا دسترسی به دامپزشک ندارم و اگه شما هم کمکی بهم نکنید بچم جلو چشمم از دست میره و فقط یه عمر عذاب وجدانش میمونه واسم….

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      این علائم از علامت های چند بیماری شایع و کشنده در گربه هاست.
      قطعا باید زیر نظر دامپزشک درمان شود.ترکیب دارویی،سرم تراپی و روند بهبودی و پیشروی بیماری فقط با تشخیص دامپزشک از نزدیک امکان پذیر است.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  126. ... گفته:

    سلام من یه گربه را از ۵ ماهگی تا الان که ۸ ماهشه و نره به سر پرستی گرفتم دیروز دیدن که روی مقعدش خون خشک شده هست الان هم از ظهر تا الان که شبه خوابه و خیلی بی حاله ناهار هم برنج و ماست و مرغ دارم بهش
    لطفا راهنمائی کنید چیکار کنم
    اگر ماساژی چیزی براش هست بهم بگید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      مدفوع خونی بهمراه بی حالی و بی اشتهایی نشانه های بسیاری از بیماری هاست که بهتر است در اولین فرصت به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  127. نجوان گفته:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    گربه اسکاتیش فولد تقریبن سه ماه دارم از وقتی اوردمش اسهال بود ولی از ناحیه تحرک و شیطنت مشکلی نداره خوش اشتها هم هست دو تا دامپزشک عوض کردم بهش دارو دادن. غذاش هم غذای خشک بچه گربه ها هست. روزی سه یا چهار بار مدفوع میکنه بستگی داره که چقدر می خوره. اسهالش هم ابکی نیست ولی فقط شله
    می‌ خواستم ببینم ایا غیر از دارو کار دیگه ای میشه کرد چون در مدت این سه هفته من هیچ بهبودی توش ندیدم و تقریبن چه مدت زمانی لازم هست تا این گربه بهبود پیدا کنه.
    ممنونم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اگر چکاپ شده و مشکلی ندارد در وعده هایش از ماست پروبیوتیک استفاده کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  128. نگار صادقی گفته:

    سلام.ببخشید گربه کوچمون نره و یک سال و نیم سن داره.اول با مشکل کلسی ویروس پیداش کردم تعدادی از دندوناش ریخته بود گذاشتم پانسیون بعد یه هفته از پانسیون برگشت و دوتا دندون خراب دیگه داشت اونام کشید دکتر.ولی بعدش دچار عطسه و آبریزش بینی شد الان دوهفته اس که آنتی بیوتیک میگیره.دوشنبه آخریش بود دکتر گفت که یکی دو روز دیگه هم نگهش دار بعد رهاش کن.الان ۴روز گذشته.دوتا سوال دارم یکی اینکه با توجه به اینکه یه مقدار تنفسش صدا میده هنوز،ولش کنم مریضیش برنمیگرده دوباره ؟یکی اینکه دو هفته اس اسهاله.غذا هم بهش مرغ و ماست و غذا خشک مفید میدم.چیکار کنم؟ دوبار دیفونکسیلات داد دکتر اثر نکرد الان میگه روزی سه تا قرص سوکرالفیت بدم.خوبه؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      بهتر است چند روز دیگر و تا پایان دوره داروها نزد شما بماند و غذای خشک را قزع کنید و از سینه مرغ و سیب زمینی و هویج پخته بدون روغن و ادویه برایش استفاده کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  129. نوید گفته:

    سلام وقت به خیر . گربه من مدتی هست که رنگ مدفوعش خیلی تیره شده ، البته من در ۲۴ ساعت دو بار ویتامین ب کمپلکس و ویتامین سی بهش میدم ، غذای هشک مفید میخوره و در روز یک وعده اول صبح بهش میکس سینه مرغ و‌سیب زمینی میدم البته گرمش نمی کنم از توی یخچال در میارم و میریزم توی ظرف غذاش تقریبا روزانه یک قاشق ماست پروبیوتیک هم بهش میدم ، میخواستم سوال کنم این تیرگی مدفوع مربوط به چیه ، ممنون میشم پاسخ بذید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      مدفوع تیره از خونریزی معده و اعضای گوارشی بالاتر خبر میدهد .
      غذای خشکش را عوض کنید و بعد از چند روز وضعیت را مجددا چک کنید و گزارش دهید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  130. Sohiel گفته:

    سلام یک گربه کوچک خیابانی دارم که بر یک اثر دستاش شکست اونا رو بستمش تا چند روز هیچ مشکلی نداشت اما اشتباهی با غذایش کمی پیاز و سیر پخته شده با سوسیس بود که از روز بعد (دو روز)هیچ غذایی نمی خوره و بی حال شده و اسهالم داشت احتملا مسمومیت با پیاز و سیر باشد دامپزشک هم وجود ندارد چه راهکاری برایش دارید که بهتر شود

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      بله سیرو پیاز ممنوعه است و خواهشا استفاده نکنید .

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  131. دنیا گفته:

    سلام من دوروز پیش یه گربه رو از ینفر گرفتم که تو کارگاه نگهش میداشت و خیلی کثیف بود..بردمش دکتر بهش واکسن ضد انگل تزریق کردن و داروی ضد انگل تجویز کردن که همراه با بستنی گربه دادم خورد..اشتهای گربم خوبه ولی کمی اسهال داشت و بی حاله و همش میخوابه.. اینا میتونه از عوارض واکسن باشه؟ نفخ هم داره

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      بله این عوارض تا ۲ الی ۳ روز طبیعیست،نگران نباشید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  132. معصومه گفته:

    سلام من یه گربه تقریبا ۸ماهه دارم الان پنج روزه بی حاله غذا میخوره ولی اون گربه سابق نیست تحرک نداره بازی نمیکنه گوشه گیر شده نمیدونم مشکل از چیه توی جایی هستیم که دامپزشک دوره میشه یه راه حلی بگین خیلی نگرانم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      بی حالی در گربه ها عوامل مختلفی دارد که باید باعلائم دیگر و ویزیت حضوری بررسی شود.
      اگر علائم دیگری چون بی اشتهایی و اسهال و استفراغ هم دارد گزارش کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  133. آيسان گفته:

    سلام من يه گراف ٩ماهه دارم كه فكر مي كنم بادكنك خورده ولي نه تهوع داره نه بي حالي و نه بي اشتهايي! بودم دكتر آندوسكوپي انجام داد و گفت تو معده هيچي نيست و سايز تو روده باشه بايد اسهال كنه تا دفع بشه وگرنه جراحي ميشه! ولي من چون مطمئن نيستم و خوردن بادكنك رو به چشم نديدم واقعا نميدونم چي كار كنم لطفا كمكم كنين !!

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اگر علائم گوارشیه خاصی ندارد نگران نباشید .
      ولی اگر مطمئن هستید و تا الان دفع نشده باید عکسبرداری شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  134. زهرا گفته:

    سلام .خسته نباشید.ببخشید گربه من چهار ماهه هست. همه چی رو میجوه و قورت میده.صبح یه دقیقه چشم برگردوندم دیدم یه کم پنبه خورده که بقیه شو از دهنش کشیدم بیرون.چند دقیق پیشم دیدم رفته اسکاج ظرفشویی رو میجوه و یه کم از سیمای زبرشم قورت داده بود.یه ثانیه غافل میشم یه چیزی پیدا میکنه و میخوره.چی میتونم بهش بدم اینایی که خورده از بدنش دفع شه و براش مشکل ساز نشه؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      برایش خمیر مولتی ویتامین تهیه و استفاده کنید که پیکا خواری اش درمان شود و خمیر مالت هم برای دفع مو هایی که میخورد موثر است.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  135. St گفته:

    سلام، گربه ی من حدودا دو ماه پیش به خاطر تغییر غذا اسهال شد و من بردمش دامپزشک و با سرم بهتر شد ولی دوباره دو سه روز بعد با خوردن یه مقدار گوشت گوسفندی اسهال شدیدتر و خونی گرفت و دوباره پیش دامپزشک بردمش و با مترونیدازول و اموکسی کلاو قطع شد اسهالش و خونریزیش، اما مشکلی که الان هست اینه کا با اینکه اسهال نیست دیگه و مدفوع فرمش طبیعیه اما مخاط به همراه مدفوعش دفع میکنه، باید چی کار کنم الان؟ دوباره ببرمش پیش دامپزشک؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      نه مشکلی ندارد ولی برای چکاپ بعد از قطع داروها بهتر است که مجددا به دامپزشکش مراجعه کنید‌.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

      • سحر گفته:

        سلام من گربه ۵ ماهه دارم هر وقت چیز جدیدی به غذاش اضافه میکنم یا تشویقی جدیدی میخرم موقع مدفوع انتهای مدفوع یه چیز کشدار که تهش یکم خون هم هست دفع میکنه البته مدفوع نرماله فقط تهش اینجوری میشه تقریبا دوبار اینجوری میشه بعد دفعات بعد عادی و نرمال برای مثال به غذای خونگیش برای اولین بار کدو هلوایی اضاف کردم که بعدش مدفوع به این صورت شد میشه راهنمایی کنید ممنون

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزیز سلام

          گربه ها رکتوم بسیار حساسی دارند و با هر تغییری در تغذیه احتمال چنین علائمی طبیعیست . اگر مدفوع خونی تیره رنگ و با بی حالی و بی اشتهایی همراه بود باید سریعا بررسی شود.

          دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  136. محمد گفته:

    سلام گربه من ۷ ماهشه ، خیلی خوش غذا هست ولی الان ۲روزه خیلی کم غذا میخوره ، یه ماه پیش بردمش دکتر شربت و یه سری مکمل غذایی داد خیلی خوب بود بازم غذاش خوب بود ولی الان ۲ روزه خیلی کم غذا میخوره ، همشم زبونشو میکشه به دماغشو دور دهنش ، ماست رو میزنم سر انگشتم بزور لیس میزنه ، چی کار کنم الان یکم غذا بخوره

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      بی اشتهایی اش اگر بیش از ۷۲ ساعت به طول انجامید و همراه با علائمی مثل اسهال و استفراغ بود سریعا به دامپزشکی مراجعه کنید.در غیر اینصورت غذایش را عوض کنید .

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  137. ملیکا گفته:

    سلام من گربه dsh نر حدودا ۴ ماهه دارم که یکم مدفوعش شله و همراه مدفوعش یکم خونابه هست یجورایی اسهال خونی هست،غذاش هم روزای اول که اوردمش ترک بود الان ایرانی سلبون گرفتم و شیکمش صدا میده و حس میکنم دوس نداره ولی انرژیش خوبه،فقط بخاطر اون خون و صدای شیکمش و باد معده تقریبا زیادش نگرانم،باید چیکار کنم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      با توجه به اینکه اسهال خونی دارد و این نشان از مشکلی در گوارشش است باید حتما نزد دامپزشک معاینه و چکاپ شود.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  138. fatemeh گفته:

    سلام وقت بخیر
    من یه گربه خیابونی دارم ک گاهی میارمش تو خونه ولی بیشتر تو حیاط، حدود ۶ماهشه و ۱کیلو۹۰۰ وزنشه.خیلی بیحال و بیشتر میخوابه مگر موقع غذا خوردن باشه و اصلا بازی نمیکنه تازه متوجه دونه های سفیدی ک شبیه کنجد دور مقعدش شدم و یه دوبار ک مدفوعشو دیدم شل بود کاملا.برام مقدور نیست زیاد هزینه کنم میشه لطفا راهنماییم کنید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      احتمال ابتلا به انگل وجود دارد و باید نزد دامپزشک حضورا معاینه شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  139. موژان گفته:

    سلام ممنون میشم سریع جوابم رو بدید.من ی گربه پرشین نر یک سال و نیمه دارم که امروز قرص انگل خورد با هزار تا دردسر.یک ساعت پیش بهش غذای کنسرویش رو دادم بعد الان یهو بالا اورد قبلا هم موقع قرص انگل خوردن شب اینطوری شده بود فقط هم غذاش رو بالا اورد با اینکه این نوع غذا رو خیلی دوست داره .الان حالش خوبه و سریع رفت غذا و اب خورد مشکلی هم نداره فقط میخواستم بدونم چیکار کنم که بالا نیاره بعد از قرص انگل چیز دیگه ای هم امروز بهش ندادم ممنون میشم راهنمایی کنید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      بعد از مصرف قرص ضد انگل تا ۴۸ ساعت تهوع و بی حالی طبیعیست نگران نباشید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

    • ofogh.soo گفته:

      سلام دوست عزیز اگه گربه تون بدقلقه و تو خوردن داروهاش اذیت میکنه حتما داروشو لابلای سینه پخته شده یا جگر آبپز قاطی کنین. حتما قرصشو له کنین. کپسول هم محتویاتشو بریزین تو غذاش.

      • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

        دوست عزیز سلام

        ممنون از پاسخ صحیح شما.راهکار بسیار خوبی است.

        دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  140. لاله گفته:

    سلام
    من دوتا گربه دارم یکی ۸ ماهه یکی ۴ ماهه هردوشون انگل تراپی شدن ولی مدفوع گربه بزرگه هنوز یکم نرمه چیکار کنم سفت بشه؟غذاشونم فیله مرغ و سیب زمینیه
    و اینکه گربه کوچیکه خیلی شیکمو و پر تحرکه ، عادیه؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      تحرک و شیطنت عادی است و برای درمان اسهال از ماست پروبیوتیک برایشان استفاده کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

      • تینا گفته:

        سلام
        گربه ی دی‌اس‌اچ نر ۲.۵ ساله دارم
        مدتی بود مشکل استفراغ داشت سونوگرافی انجام دادیم مشخص شد به گاستریت معده دچار شده.بعد از آزمایش به توصیه دامپزشک غذاش رو به کنسرو تغییر دادم،تا یه مدتی خوب بود، دوباره چند وقته تقریبا یک روز در میان بالا میاره.
        مورد دیگه ای که داره زمانی که غذا خشک میخوره مدفوعش کاملا تیره و تقریبا سیاه رنگ میشه ولی زمانی که مرغ یا کنسرو میخوره رنگ مدفوعش روشن‌تر میشه.آیا غذاخشک میتونه انقدر مدفوع رو تیره کنه یا احتمال داره این مورد نشونه مشکل دیگه ای باشه؟
        دامپزشک هم راهنمایی دقیقی نمیکنه و هروقت که بچم مشکل گوارشی داره میگه غذاش رو عوض کنید حتما حساسیت دارهواقعا نگرانم و نمیدونم این قدر عوض کردن نوع و مارک غذا(کنسرو،غذاخشک های مختلف،غذای خانگی و…)براش مشکل ساز نمیشه؟

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزیز سلام

          احتمال بسیار زیاد غذای خشکش بی کیفیت است و دچار خونریزی گوارشی میشود که مدفوع تیره نمایان میشود.
          سعی کنید مدتی از غذای خشک استفاده نکنید و بعد از آن از غذای خشک مطمئن و با کیفیت تری استفاده کنید.

          دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  141. ناظمی گفته:

    سلام خسته نباشید ببخشید من یه گربه دارم متاسفانه زیر شکمش دچاره ورم شده و غذا هم نمیخوره و فقط اب میخوره علائمش چیه ؟؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      میتونه دچار یبوست شده باشد. وضعیت دفعش هم چک کنید و برای چکاپ بهتر به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  142. Romina گفته:

    سلام من یه گربه ی ۵ماهه دارم ۵روز پیش گم شد از دیشب که پیداش کردم مدام استفراغ میکنه دکتر هم که بردمش سفکسیم وorsبهش داده ولی هنوز مدام ادامه داره انقد که الان وقتی استفراغ میکنه میلرزه و نمیتونه تا چنددقیقه تکون بخوره چیزی هست که برای ضدتهوع پیشنهاد کنید؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      لطفا برای چکاپ مجدد به دامپزشکی مراجعه کنید تا به ادامه درمان بپردازند.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  143. ملینا گفته:

    سلام گربه۹ماهع پرشین دارم بهش جیگر و گوشت خام گوسفند دادم از اونموقع تاحالا زیاد غذا نمیخوره بااینکه خیلی شکمو بود پیش دامپزشکم بردمش گفتن ی دوره۵روزه باید ببریمش که امپول سرم بزنه از اونموقع که پیش دامپزشک میبرمش دیگه عملا چیزی نمیخوره امروزم روز اخره از دیروز که سرم زده فقط ۲تا تشویقی خورده خیلی نگرانشم بنظرتون اون پزشک کارش خوب بوده درضمن روز سوم که مرغ اپز بهش دادیم بالا اورد دیگه سعی کردیم فقط غذا خشکشو بدیم بنظرتون حالش خوب میشه بعد این دوره که دکتر گفتن؟؟؟؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      در رابطه با بی اشتهایی مواردی بسیاری پیش رو است که باید حتما چکاپ کامل و عکسبرداری از لوله گوارشی انجام شود تا دقیقتر تشخیص داده شود مشکل کجاست و درمان را شروع کرد.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  144. مریم گفته:

    سلام روزتون بخیر گربه ی من امروز بعد از یکساعت بعد از غذا بالا آورد دیدم تو استفراغش یه کرمه که به ندازه رشته ماکارونی ولی باریکتر و دراز بود سریع بردمش دامپزشکی بهش قرص زد انگل داد .حالا نگرانه دخترم و خودم هستم چون میترسم ماهم مبتلا شده باشیم .باید چکار کنم و میخواستم بدونم درمانش سخته یا خیر ؟؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      نگران نباشید ،اگر بیماری مشترک انگلی بین انسان وحیوان بود حتما دامپزشکتان برای پیشگیری به شما توصیه های لازم را گوشزد میکرد.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  145. فرنوش گفته:

    سلام. من یه گربه حدودا ۷ ماهه دارم که دیروز صبح استفراغ کرد و مقداری کاموا که خورده بود رو بالا آورد. بردمش دکتر، بش دارو داد که مطمئن بشه روده‌های ملتهب نشدن، ولی بیشتر از ۱ بار نذاشت داروهاشو بش بدیم انقدر که بد قلقی کردو فرار کرد. الان حالش ظاهرا خوبه، دیگه هم بالا نیاورد، مدفوع هم کرد، مشکل اسهالی نداشت. ولی یه روزه که آب نخورده و حاضر نمیشه به غذای خشکشم لب بزنه. به نظرتون هنوز چیزی داخل شکمش مونده که بالا نیاورده؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      باید حتما داروهاشو مصرف کند ،احتمال دارد بی اشتهاییش به دلیل التهاب در لوله گوارشی اش باشد.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  146. فرشته گفته:

    سلام من یه گربه ی چهارماهه ولی خیلی ریزه میزه دارم غذا بهش جوجه کباب و سیب زمینی پخته بصورت میکس با مرغ و ضایعات مرغ و خیلیییی کم شیر و ماست میدادم حالش خوب بود ولی امروز اسهال کرد یبار عصر یبارم چهار پنج ساعت بعدش زیاد بیحال نیس بازی میکنه در کل هم خواب الوده همیشه چون بچس اولین اسهالش زیاد ابکی نبود ولی دومی ابکی بود اشتهاش کمه ولی بیحال نیس .
    نمیتونم ببرمش دکتر نیست اطرافمون
    میشه راهنمایی کنین خواهش میکنم باید چیکار کنم؟ اسهالش طبیعیه ؟ یا بیمار شده؟ چون از سالم بودن غذا مطمئنم فقط شاید یکم غذاش چرب بوده یا تو ظرفش چن ساعت مونده میکروب گرفته نمیدونم
    اما در کل همین غذاهارو دادم همیشه
    چیکار کنم ؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      نباید از شیر برایش استفاده میکردید .برای گربه ها فقط از شیر بدون لاکتوز باید استفاده کرد.برایش از ماست پروبیوتیک استفاده کنید بهتر میشود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  147. نوشین گفته:

    سلام گربه دی اس اچ جهار ماهه دارم پنلکوپنی داشت یک ماه و نیم قبل درمان شد ولی از همون موقع اسهاله غذا خوب میخوره بازی می کنه دامپزشک قرص ضد انگل و شربت کوتریموکسازول هم داد ولی بازم مدفوعش شل هست و به پاهاش میچسبه و مجبورم ببرم بشورم راهی هست به نظرتون غذا هم خشک میخوره برند ترک

  148. زهرا گفته:

    سلام من گربم پنج ماهشه و بعضی وقتا می‌ره بیرون و میگرده دیشب استفراغ کرد که یه بال مرغ گنده همراه با پراش بود بعد از اون دیگه هیچی نمیخوره و بی‌حال بی‌حاله نمی‌دونم چیکار کنم لطفاً راهنماییم کنید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      احتمال دارد قسمتی از استخوان در لوله گوارشی اش باقی مانده باشد .
      تا ۴۸ ساعت اگر علائمش تغییری نکرد به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  149. بدون نام گفته:

    سلام گربه من قلبش تن تند میزنه و اصلا دست شویی نمیکنه؟ الان از دیروز حرکت نمیکنه فقط قلبش میزنه و دستشویی نمیکنه لطفا راه حلی بگین

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      بی حالی و تپش قلب از علائمیست که باید سریعا توسط دامپزشک بررسی شود .
      لازم است به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  150. سحر گفته:

    سلام خسته نباشید گربه من دیشب استفراغ کرد و از دیشب تا حالا هم هیچی نخورده آب هم فکر کنم نمیخوره به طور کلی سالم به نظر می رسه اما نگرانش هستم چون خیلی شکمو هست ولی الان بی اشتها شده یا اون یکی گربم بازی نمیکنه، ممنون از لطفتون

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      بی حالی و کم اشتهایی از علامت های بسیاری از بیماریهای گربه هاست که باید توسط دامپزشک بعد از ۴۸ ساعت ادامه این روند بررسی شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  151. اشکان گفته:

    با درود
    گربه ام بیش از یک ماهه که اسهال داره
    اشتهاش خوبه
    بی حال و گوشه گیر هم نیست
    سه تا دارو عوض کردم
    میترونیدازول هم دادم
    ولی گویا فایده نداشت
    امروز صبح باد شکم با صدای بلند ازش خارج شد انگار که هفتیر شلیک کردن که بعدش دستشویی آبکی کرد
    نطرتون چیه ؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      از ماست پروبیوتیک و پودر بروبیوتیک مخصوص حیوانات برایش استفاده کنید و از خوددرمانی بپرهیزید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  152. KJ گفته:

    سلام گربم ۵ ماهه هستش یک هفته هست که اسهال داره دکتر بردمش تبش۳۹.۵ بود اشتهاش خوبه شربت مترونیدازول داد ۴ روزه می خوره ولی خوب نشده ولی دکتر برای ۵ روز داده بود علتش چی می تونه باشه ممنون میشم جواب بدین

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      با تجویز مترونیدازول قطعا عامل انگلیست و برای ادامه درمان باید با دامپزشکش مشورت کنید.چون تحت نظر ایشون است و از نزدیک ویزیتش کردند.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  153. الی گفته:

    سلام
    ی گربه ماده حدود سه چهار ماهه زیر ماشین پیدا کردم کاملن دستی و احتمالن خونگیه بهش غذا خشک گربه ی خودمو دادم و غیر اون چیزی نمیخوره
    البته گوشت مرغ رو امتحان نکردم
    ی بوی بدی از ناحیه ی مقعدش میاد و زود ب زود مدفوع و ادرار می‌کنه و اسهالم هست شک کردم مشکل گوارشی داشته باشه میخواستم واگذارش کنم ترسیدم مشکلش می‌تونه جدی باشه؟ چیکار کنم؟ با گربه خودم مشکل داره نمیتونم زیاد نگهش دارم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      این موارد میتونه علائم بسیاری از مشکلات گوارشی و بیماری ها باشد.
      باید حضورا نزد دامپزشک ویزیت شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  154. ندا گفته:

    سلام خسته نباشید من یه گربه شش ماهه دارم چند روزه اسهال شده باید دقیق چه کاریو انجام بدم چون تا الان گربه نداشتم نمیدونم ممنون از شما

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      از ماست پروبیوتیک و پودر پروبیوتیک مخصوص حیوانات برایش استفاده کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  155. مارال گفته:

    سلام من یه بچه گربه پرشین دوماهه و نیم دارم که باغذاب خونگی شامل مرغ و هویج و کلم بروکلی وبه همراه یک وعده شیر خشک و مولتی ویتامین تغذیه شدنی کنم چندروز دارم سعی می کنم غذای خشک رو وارد وعده غذایش کنم تا زمانی با غذای خونگیش قاطی می کردم مشکلی نبود ولی دیروز سعی کردم غذای خشک خالی بهش بدم شکم شل شده خیلی نگران شدم باید چیکار کنم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      شُل شده منظورتان چیست؟
      اگر منظورتان نخوردن است که کمی با آب مرغ همراهش کنید و یا مرطوبش کنید تا عطردار شود تا بخورد.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اصلا نگران نباشید،طبیعی است.از ماست پروبیوتیک در وعده هایش استفاده کنید بهتر میشود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  156. نازیلا گفته:

    سلام وقتتون بخیر خسته نباشید خواهشا کمکم کنید گربه من تقریبا۶ماهشه دوروزه مدفوع نکرده روز اول یه بار مدفوع کرده روز دومم یه بار خیلیی کم غذاش رو مثل همیشه نه ولی میخوره دلش خیلی درد میکنه گاهی دردش ساکت میشه دوباره ناگهانی شروع میشه به یه طرف میخوابه پاهاشو رو زمین میکشه یا بلند میشه پاهاش رو خم میکنه بردیم دامپزشک گفت چیزی نیست روغن زیتون بدید خوب میشه امروز چندبار دادم ولی خوب نشد خواهشا کمک کنید خیلی میترسم از دستم بره

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اگر با ۴۸ ساعت مصرف روغن زیتون در وعده هایش بهبود پیدا نکرد.
      از دامپزشکش بخواهید برایش سونوگرافی شکم انجام دهد تا مشکل دقیقتر بررسی شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  157. نازیلا گفته:

    سلام وقتتون بخیر.گربه من دوروزه مدفوع نکرده شکمش ورم کرده و درد داره چند دقیقه خوب میشه دوباره دلدردش شروع میشه غذا میخوره ولی کم مثل همیشه نه روغن زیتون امروز چندبار دادم فقط یه بار اونم خیلی کم مدفوع کرد دیروز هم یه بار مدفوع کرده شکمش رو منقبض میکنه چیکار کنم خیلییی نگرانشم بردم دامپزشک گفت هیچی نیس روغن زیتون بدین خوب میشه ولی فایده نداشت

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اگر با ۴۸ ساعت مصرف روغن زیتون در وعده هایش بهبود پیدا نکرد.
      از دامپزشکش بخواهید برایش سونوگرافی شکم انجام دهد تا مشکل دقیقتر بررسی شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  158. Fatemeh گفته:

    سلام خسته نباشید ما یه گربه پنچ ماهه داریم امروز صبح استفراغ کرد همراه استفراغش کرمهایی پیچ پیچی بود خیلی نگران بچه‌ها هستم. نگران کننده که نیست؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      حتما باید سریعا برای بررسی بیشتر به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  159. شادی گفته:

    سلام من یک گربه تقریبا ۳ ماه دارم که اسهال شدید بود و با سرم و دارو اسهالش برطرف شد. بعد از برطرف شدن اسهالش به شدت و با ولع غذا میخورد که یک بار بالا آورد. بعد از اون کم کم غذای خشک مخصوص گربه رو وارد رژیم غذاییش کردم تقریبا ۳ روز. الان میبینم معده اش کمی باد کرده و بی حال هست و همش میخواد بخوابه. از چی میتونه باشه؟ چکار کنم واسش؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      این علائم در بچه گربه ها میتونه کمی خطرناک باشه.لطفا در اولین فرصت برای چکاپ به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  160. زهرا گفته:

    سلام.وقت بخیر.من یه بچه گربه یه ماه و نیم پیدا کردم که تا اوردم خونه شبش اسهال شد و دو بار استفراغ کرد.اسهالش زیاد شد و ابکی.تو استفراغش یه کرم اسکاریس زنده دیدم.بردم دامپزشکی گفت اسکاریسه.اسهالش که شدید شد بردمش دامپزشکی سرم و انتی بیوتیک تزریقی نوشت .دوبار سرم و دارو گرفت ولی دیگه به غذا خوردن افتاد.دیگه تزریق نکرذم.دکتر فهمید بردن و اوردنش برای تزریق سخته براش پی پرازین و شربت مترونیدازول نوشت.دوهفته پی پرازینو دادم و سه روزه قطع کردم.فقط مترونیدازول دارم میدم.اسهالش دیگه ابکی نیست ولی هنوز شله ولی میتونه کنترل کنه و جای مخصوص دستشویی کنه.غذا بهش فقط سینه مرغ پخته میدم ولی خسته شده لز خوردنش.بردم دکتر برای اسهالش گفتم هنوز شله شربت کلیندامایسین نوشت که میدم بهش دهنش کف میکنه و بزاقش زیاد میشه و همشو میریزه بیرون.و اینکه اسهالش به قرمز میزنه و کش میاد. سه هفته ست دارم مترونیدازول میدم.ممکنه اسهالش به خاطر دادن شربت مترونیدازول خوب نمیشه ؟ میترسم ندم باز اسهالش ابکی شه.و اینکه دیروز یه نخ کاموایی ضخیم پنج سانتی تو اسهالش بود که اول فکر کردم کرمه ولی الیاف مصنوعی در هم تنیده بود که فشرده و شکل کرم شده بود.به نظرتون مترونیدازولو قطع کنم یا بازم بهش بدم؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      به احتمال خیلی زیاد گربه شما هنوز به انگل مبتلا است .
      مترونیدازول را قطع نکرده و مجددا در رابطه با مشاهدات اخیر خود با دامپزشکش مشورت کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  161. حنا گفته:

    سلام. گربه من کوچیکه استخوان خورده. دیشبم هرچی استخوان خورده بودو بالا آورد ولی هیچی نمیخوره دیگ چیکار کنم؟؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      در چنین مواردی تا ۴۸ ساعت وضعیت عمومی حیوان را چک کنید. در صورت دفع اجرام خورده شده تقریبا خطر برطرف شده و تا چند روز دستگاه گوارش ملتهب از آسیب حاصله است و ممکن است با کمبود
      اشتهایش مواجه شوید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی

      • Kimia 22 گفته:

        سلام
        من یه بچه گربه ی ماده ی چار و نیم ماهه دارم ، که به واگذاری قبولش کردم قبلا پیش یه خانومی بوده که گربه رو به همه نوع غذایی عادت داده و همه چی میخوره الان دوهفته میشه که پیش منه ، منم همون روندو پیش گرفتم ولی الان گربه انگار دل درده ، اسهاله بی حوصلس و همش میخاد بخابه درحالیکه گربه ی پرجنب و جوشیه شکمشم باد کرده ، دیروز یه عالمه ماهی آبپز خورد ، هرروز ما هرچی بخوریم همونو بهش میدیم ، چیکار کنم حالش خوب شه ، فعلا به دامپزشک دسترسی ندارم

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزیز سلام

          اساسا دستگاه گوارش گربه ها بسیار حساس و آسیب پذیر است.
          هرگونه کوتاهی در تغذیه و اشتباه تغذیه ای باعث اینچنین مشکلاتی میشود.
          بهتر است برای منبع پروتئینی از مرغ به همراه کمی سبزیجات مثل
          سیب زمینی و هویج استفاده کنید.
          ماهی در بیشتر موارد باعث حساسیت میشود .بهتر است کمتر استفاده شود.

          دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  162. شقایق گفته:

    سلام، خسته نباشید، من دوتا بچه گربه‌ی شش هفته‌ای دارم. از توی خیابون پیداشون کردم دامپزشک بردم و ضد انگلشون رو یک هفته ی پیش خوردن. ولی سه روز پیش یکیشون اسهال و بی حال شد بردم دکتر بهش سرم زد. بعد دو روز خوب شده بود. الان از امروز دوتاشون اسهال شدن ولی همچنان بازیگوشن. هیچ گیاهی هم توی خونه ندارم. فکر میکنم به خاطر غذاشون باشه، تا الان شیر بدون لاکتوز و غذای خونگی میخوردن ( کمی مرغ آبپز، هویج، گل کلم) متاسفانه میزان سبزیجات زیادتر بوده فکر میکنم مشکل از همینه. دو هفته غذاشون همین بوده، بعد براشون کنسرو مخصوصشون رو گرفتم یه وعده ازش خوردن فکر میکنم اونم بهشون نساخته. مشکل همین غذاست؟ توی این سن میتونن غذای خشک بچه گربه‌ها رو بخورن؟ یا کنسرو دیگه‌ای رو امتحان کنم؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      برای تغذیه از شیرخشک مخصوص و غذای خشک مخصوص بچه گربه استفاده کنید تا کَم کَم گوارشش بهبود پیدا کند.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  163. Negin گفته:

    سلام من ۳ تا بچه گربه ۴ ماهه دارم ک دوتاشون اسهال خیلی شدید دارن و یکیشون تقریبا خوبه، امروز یکیشون بالا اورد و اون یکی ام هی میو میو میکرد انگار که دل درد داشت،نمیدونم چیکار کنم به یه دامپزشک گفتم گفت قرص میترونیدازول وکوتریموکسازول بدم بهشون، به نظرتون این قرص ها تاثیری داره؟قرص ضد انگل هم بدم بهشون؟رژیم غذاییشونم اصلا مناسب نیست بیشتر جگر مرغ میدم و شیر که اصلا بهشون نمیسازه و از این به بعد به نظرتون متناسب با سنشون چه غذایی بدم بهشون؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      داروهایی که دکتر دامپزشک براشون تجویز کردن قطعا برای بهبود حالشون تاثیرگذار است و خواهشا از خود درمانی بپرهیزید.
      در رابطه با تغذیه هم میتونید از غذای خشک مخصوص بچه گربه
      و یا مرغ پخته به همراه مقدار کمتری هویج و سیب زمینی بدون ادویه و روغن استفاده کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  164. ava mosavi گفته:

    سلام من یه گربه سه ماهه دارم که فقط غذای خشک بهش دادم و ظهر شیر موز بهش دادم بخوره شیر تاریخش نگذشته بود ولی خودم حالت تهوع گرفتم می خواستم بدونم برای گربم مشکلی پیش نمیاد با خوردن شیر موز ؟؟؟؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      شما نباید از شیرلاکتوزدار برای تغذیه گربه تان استفاده کنید.
      یا باید از شیر لاکتوز دار استفاده کنید و یا شیرخشک مخصوص بچه گربه.
      احتمال دارد برای دفع این وعده دچار اسهال و گاها استفراغ شود که برطرف میشود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  165. ava گفته:

    سلام من یه گربه سه ماهه دارم که فقط بهش غذای خشک دادم توی بعضی از سایت ها یسری مواد غذایی نوشته که برای گربه مضره و توی سایت دیگه همونا رو مفید دونسته اگه میشه راهنمایی کنید که چه مواد غذایی برای گربه خوب نیست ممنون

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      بهترین تغذیه برای گربه ها غذای خشک مخصوص و یا میکس مرغ پخته بعلاوه مقداری هویج و سیب زمینی بدون روغن و ادویه جات است.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  166. مریم گفته:

    سلام روزتون بخیر اگه میشه جوابه منو اورژانسی بدین .بچه گربه من یه مقداره خیلی کمی پودر خشکه شکلات لیس زد .الان حالش خوبه و بازی میکنی الان یک ساعته که خورده .میخواستم ببینم براش مشکلی پیش میاد یا خیر؟؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      خیر،مشکلی ندارد.
      ولی از تکرار مجدد این عمل جلوگیری کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  167. مریم گفته:

    سلام بچه گربه من ۲ ماهشه چند روزه که یه وقتایی وقتی بهش غذا میدم بلافاصله بعدش اوق میزنه و کف بالا میاره گاهی هم غذا همراهش بالا میاره .رفتم دامپزشکی آمپوله زده تهو بهش زد روزه اول خوب بود ولی دوباره بالا آورد .لطفا راهنماییم کنید و بگید چکار کنم در ضمن بازیگوشی و شیطنت هم داره و مدام هم گشنشه و دنباله غذاست .بهش غذا شیر خشک مخصوص یا سینه مرغ پخته با آبش یا غذا خشک بهش میدم .راستی زیاد هم مدفوع نمیکنه این چند روز یک بار شکمش کار کرده

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیزسلام

      اگر گل و گیاهی در خانه دارید توجه کنید که از اون گیاه میخوره یا نه…
      این دسته تهوع گاها برای شیطنته حاصل از خوردن گل و گیاه یا … است.
      از یک قاشق روغن زیتون در وعده غذاییش برای تسهیل در دفعش استفاده کنید.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  168. ریحانه طوسی گفته:

    سلام خوبین بچه گربم پنج ماه وبیست روزشه دوروزی بردمش خونه خالم ترسیدغذانمیخوریدالان که اوردمش خونه خودمون ارومه ولی دوباربالااورده یبارشب یبارصب الانم هیچی نمیخوره خابه همش شیرمیخوره میخام براش پروبیوتیک بگیرم چیکارکنم؟؟؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اگر همراه تهوع ،بی حالی و بی اشتهایی هم دارد ، در اولین فرصت برای چکاپ نزد دامپزشک مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیزسلام

      تا ۴۸ ساعت وضعیت عمومی بدنش را چک کنید هرگونه علائمی چون استفراغ،نفس تنگی و… داشت به دامپزشکی مراجعه کنید .

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

      • محدثه گفته:

        سلام من بعد ۴۸ساعت دیدم کاموا ده سانتش از مقعد بیرون زده اروم بقیشو کشیدم و راحت اومد علایم بالینی خوب شد حتی اشتها و تب ولی الان دو روزه هنوز مدفوعش شله ولی خون نیست توش اصلا و رنگش روشنه چی کارکنم چی بدم بخوره

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزیز سلام

          چقدر خوب ،خیلی خوشحالم که مشکل جدی پیش نیامد.
          مشکل اسهالش هم برطرف میشود .بعد از دفع جسم خارجی اسهال طبیعی است.

          دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  169. معصومحمودی گفته:

    یه گربه حدودا دو ماهه از کوچه پیدا کردم حمامش کردم خوب مرغ پخته با هویج خورد تحرک خوب بازیگوش است ولی فرداش متوجه شدم بوی خیلی بدی از انتهای بدنش میاد دو باره حمام کردم ولی بعد از دستشویی بوی خیلی متعفن دارد حالش خوبه غدا خوب میخوره بازی میکنه علت این بو چیست البته هنوز واکسن نزده ودکتر نبردم ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید ایا انگل دارد یا عفونت ؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اگر وضعیت مدفوعش طبیعی باشد یعنی خیلی سفت و شُل یا اسهال خونی نباشد، ،بوی مدفوعش طبیعی است .ولی سعی کنید تا ۳ ماهگی از غذای خشک مخصوص بعلاوه شیر خشک مخصوص برایش استفاده کنید .

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  170. پریا گفته:

    سلام ببخشید من یک گربه ماده دارم. سه روز پیش رفته بود کوچه بعدش که برگشت حالش خوب نبود و هیچی نمی خورد بجز آب و استفراغ میکرد الان سه روزه اوضاع همینه و هیچی نمیخوره بجز آب وهمش استفراغ می‌کنه موهاشم شروع کرده به ریختن .آخرین باری که بهش غذا دادیم مرغ خام خورده بود ممکنه از اون باشه؟؟تو رو خدا کمکم کنید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اگر بی حال هم هست باید به دامپزشکی مراجعه کنید.
      این علائم میتونه از وجود بیماری های بسیاری در گربه ها خبر دهد.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  171. پریا گفته:

    سلام ببخشید من یک گربه ماده دارم. سه روز پیش رفته بود کوچه بعدش که برگشت حالش خوب نبود و هیچی نمی خورد بجز آب الان سه روزه اوضاع همینه و هیچی نمیخوره بجز آب موهاشم شروع کرده به ریختن .آخرین باری که بهش غذا دادیم مرغ خام خورده بود ممکنه از اون باشه؟؟تو رو خدا کمکم کنید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      بی حالی و بی اشتهایی میتونه علائم بسیاری از بیماری ها باشد.
      باید برای مشخص شدن دقیق وضعیتش و چکاپ به دامپزشکی مراجعه کنید. و خواهشا هیچوقت از مواد غذایی خام برای تغذیه اش استفاده نکنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  172. نگین گفته:

    سلام. خسته نباشید. یه گربه نر خیابونی هست جلوی خونمون که همیشه واسش غذا میذارم، یه مدته خیلی شکمش داره گنده میشه. انگاری که انقباض داشته باشه شکمش تکون میخوره، خودش خیلی لاغره فقط شکمش گنده است. نه گوشت پخنه میخوره نه غذای خشک فقط مرغ میخوره، چیز دیگه ای نمیخوره. نگرانشم. چه کاری از دستم بر میاد براش؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      در وعده های غذاییش میتونید از روغن زیتون استفاده کنید،احتمال دارد دچار یبوست شده باشد .و برای اینکه غذای خشک بخورد ۲۴ساعت به جز غذای خشک که با آب مرطوب شده چیز دیگه برایش نگذارید ،با گذر زمان و گرسنگی میخورد.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  173. سپیده گفته:

    سلام چندتابچه گربه دوماهه داریم که بمدت دوسه روزه بیحالن وغذانمیخورن چندبارم امروزحالشون بهم خورده کلا بی انرژی شدن.غذاشون که معمولا علاوه برشیرمادرشون جیگرمرغ آب مرغ شیر وماست میدادیم خواستم بدونم علت این بیحالیشون چیه یهو اینجوری شدن.خیلی نگرانم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      بی حالی در بچه گربه ها میتواند از بسیاری از بیماری ها خبر بدهد.
      اگر این بی حالی با تنگی نفس و بی اشتهایی و یا اسهال و استفراغ همراه بود،سریعا به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

      • Moz گفته:

        درود..اگه گربه ای همه این مشکلات رو باهم داشته باشه نشون چه بیماری ای هست..من چهار روزه گربم رو میبرم دکتر ولی هیچ جواب قاطعی بهم نمیدن..

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزیز سلام

          اگر آزمایشات و بررسی ها توسط دامپزشک به بیماری یا مشکل خاصی اشاره نکرد باید فرمول تغذیه اش را تغییر دهید.

          دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  174. Elham گفته:

    سلام گربم دو روزه هیچی نخورده استفراغ میکنه دسترسی به دام پزشکی ندارم .توی خونه میتونم کاری انجام بدم؟چیزی بهش بدم خوب بشه؟

  175. ستاره گفته:

    سلام خسته نباشيد
    من يه گربه پرشين دارم كه هى نوچ نوچ ميكنه دهنش و هى در حال عق زدنه. من چيكار كنم؟ انگار ميخواد بالا بياره ولى نميتونه

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      احتمال داره شیئی توی گلوش گیر کرده باشه ودچار اذیت شدنش بشه.
      برای بررسی این موضوع به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  176. شادی اسمائیلی گفته:

    سلام من گربم از وقتی واکسن هاری زده دوبار اسهال کرده با اینکه ۳ روز از واکسنش گذشته
    رژیم غذاییشم تغییری نکرده شیرم فقط بدون لاکتوز میخوره

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اگر با استفراغ و بی حالی و بی اشتهایی همراه نباشد ،مشکلی ندارد و
      تا ۳ ماهگی از شیر خشک مخصوص برایش استفاده کنید.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  177. مریم گفته:

    سلام روزتون بخیر .من یه بچه گربه ۱ ماهه و نیمه دارم .امروز صبح بهش یه مقدار مرغ پخته دادم و بعدش کمی کنسرو بهش دادم بعد از ۲ تا ۳ ساعت بع بالا آورد که توش دوتا لخته خون بود .سریع بردمش پیشه دامپزشک بهش شربته انگل و ویتامین آ و آهن بهش داد و گفت از فردا شروع کن براش و گفته تا شب بهش غذا نده اصلا .آب کمی خورده ولی گشنه اش هست و غذا میخواد .در حاله حاظرم خیلی بی حاله و یه کم دیگه بالا آورد که آبکی بود ولی اصلا تب نداره .میخواستم بدونم چکار باید بکنم تا بهتر بشه .در ضمن یه برنامه غذایی مناسب میخواستم براش بدین ممنون میشم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      بهتر است به توصیه های دامپزشک توجه کنید و برای برنامه غذایی هم گربه ها تا ۳ ماهگی باید از شیرخشک مخصوص خودشان به همراه مقدار کمی غذای خشک مخصوص و یا مرغ پخته به همراه سیب زمینی و هویج تغذیه کنند.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  178. شیدا گفته:

    سلام. من یه گربه دو ماهه دارم. الان چند روزه ک دیگه غذا نمیخوره نه غذای مخصوصش نه گوشت و.. اسهال و استفراغ هم داره و خیلی گوشه گیر شده باید چیکار کنم؟!

  179. فرامرز گفته:

    سلام
    من ۲ تا گربه و به سزپرستی گرفتم الان حدود ۳ ماه هستن
    صبح ها بهشون شیر میدادم . ظهر تخم مرغ و شب ها گوشت قرمز پخته شده . از دو روز پیش اصلا غذا نمیخورن و تو شکمشون هم هیچی نیست. خیلی میخوابن و کمی بی حال شدن و فقط میخون ماساژ بشن
    چه کار کنم ؟؟؟؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      بی اشتهایی و بی حالی از علائم بیماری های مختلف است .
      حتما برای چکاپ حضوری به دامپزشک مراجعه کنید .

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  180. آرام گفته:

    سلام خسته نباشید ، من یه گربه مادر دی اس اچ به سرپرستی گرفتم ، ۳تا بچه زایید فرداش جابه جاش کردن من نگهداری کنم ، روز اول که از استرس اسهال داشت و بالا اورد ، امروز روز ۵امه پیش منه دوروز بعد از اینکه اومد هم اسهال کرد و امشب سه روزه مدفوع نکرده ، لب به اب نمیزنه ماست پروبیوتیک همش بهش میدم ،روزی ۴بار دو قاشق، مرغ هم پختم با اب مرغ ولی له له و ابکی میخورتش.ولع به ماست و غذاشم خیلی داره و خوب میخوره، اما مدفوع نمیکنه ، بی حالم هست مقداری ولی بچه هاشو زیاد میلیسه،
    از دهنشم زیاد اب میاد.
    گربه بسیار لوسیه به بچه هاشم میزاره دست بزنم، فقط به یه طرف هم میخوابه شکمشو ناز میکنم احساس میکنم یکی دوتا قلمبه اندازه سر بچه میاد زیر دستم،
    سوال من اینه که ایا ممکنه بازم بچه داشته باشه؟ و اینکه مدفوع نمیکنه چیکار کنم؟ خیلی ممنون میشم راهنمایی کنین؟؟؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      در موارد یبوست گربه از دو قاشق روغن زیتون در هر وعده استفاده میکنیم و در موارد اسهال است که از ماست پروبیوتیک استفاده میکنیم.
      برای اینکه مطمئن شید که هنوز باردار هست یا نه باید به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  181. مریم گفته:

    سلام خسته نباشید من یک هفته ی پیش یه بچه گربه نر بی سرپرست پیدا کردم و آوردم خونه ازاش دارم مراقبت میکنم حالش خیلی خوب بود بهش غذای خشک مخصوص گربه میدادم و کمی شیر پاستوریزه کم چرب و سینه مرغه پخته شده با برنج بهش میدادم .امشب بازی میکرد یهو دیدم رفت تو کمد دیواری خواستم درش بیارم دستمو چنگ زد ولش کردم دیدم ایستاده داره مدفوع میکنه یه کم مدفوعش شل بود .در ضمن اینو بگم تو جای مخصوص خودش همیشه ادرار میکرد همچین رفتاری خیلی بعید بود ازاش همیشه هم تو جای خودش میخوابید ولی امشب هر جا خسته میشد میخوابید .در ضمن من داشتم زیرشو تمیز میکردم یه نایلون زیرش پهن کردم یهو یه تیکه نایلونو خورد و بعد از چند دقیقه بالا آورد .میخواستم ببینم باید چکار کنم یه کم بیحاله بچه .خواهشا راهنماییم کنید چون من اطلاعات خاصی ندارم ممنون میشم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      این علائم اعم از اسهال و استفراغ و در ادامه بی حالی بدلیل مصرف شیر پاستوریزه است.باید از شیر خشک مخصوص گربه و در موارد دسترس نبودن شیر خشک از شیر بدون لاکتوز استفاده کنید.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  182. ریحانه گفته:

    سلام من دوتا گربه یکی هیمالین یکی پرشین ۳ماهه دارم.به سرپرستی گرفتم د هنوز واکسن نزدن.۳ روز بهشون صبا خامه دادم صاخب قبلیشون میداد .امروز ۳ بار استفراغ کردن.هیچ مسکل دیگ ای ندارن و طبیعی ان اشتها دارن بازی هم میکنن چیکار کنم؟دو روز تحت نظر بگیرم اگ استفراغ تکرار شد ببرم دامپزشک؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      دلیل استفراغشون خوردن خامه است .
      لبنیات جز خوراکی های ممنوع برای حیوانات است.برای بهبود گوارشش مصرف خامه را قطع کنید.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  183. علی گفته:

    باسلام من یه گربه دارم از وقتی بچه بوده تو حیاط ما بوده الان یه سالشه چند هفته بود بهش مرغ آب‌پز می‌دادیم می‌خورد الان دو سه روزه نمیتونه مدفوع کنه فک کنم دچار یوبوست شده بهش شیر و گوشت خام با روغن پارافين خوراکی هم دادیم ولی فعلا اثر نکرده هر از گاهی فقط ادرار میکنه اونم کم و شکمش هم یه ذره اومده جلو میشه راهنمایی کنید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      گوشت خام و شیر اصلا تغذیه ای مناسبی برای گربه نیست.
      از مرغ پخته با سبزیجات بدون سیر و پیاز و ادویه بعلاوه روغن زیتون استفاده کنید تا وضعیت یبوستش بهتر شه.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  184. Cat گفته:

    سلام گربم دو سالشه الان سه هفتس اسهال شدید داره تا یچی میخوره پنج دقیقه بعدش مدفوع شل میکنه دامپزشکی بردم انگار بلد نبودن تغییری نکرده

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیزسلام

      سلام دلیلش میتونه تغذیه اش باشه که میتونید از ماست پروبیوتیک استفاده کنید ولی اگر ادامه پیدا کرد و خونی شد حتما سریعا به دامپزشک مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  185. مهدی گفته:

    سلام خسته نباشید.ی گربه مادر تو کوچه ما بچه بدنیا اورد ولی بچش ول کرد منم دلم سوخت بعد سه روز و کلی میو میو اوردمش پیش خودم..تا الان ک تقریبا پنجاه روزشو همه چی خوب بود با سرنگ شیر میدادم بهش…بعد ک چهل روزش شد با مشورت دامپزشک غذای کمکی مثه سینه مرغ له شده واب مرغ بهش میدم…انرژیش عالیه و شیطونه ولی از دیروز ک تو مدفوعش یذره خون بودش شکمش باد کرده مثه ی بادکنک کوچیک ی ضربه کوچیک زدم ب دلش صدای تو خالی میداد…ولی هم انرژیش عالیه هم اشتهاش..روزی هم تقریبا پونزده ساعت میخوابه..راهنمایی میخوام ک برای ورم شکمش و خون مدفوع چیکار کنم؟علتش چیه؟ممنون

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      مدفوع خونی اگر همراه بی حالی و بی اشتهایی باشد میتواند خطرناک باشد.
      ولی در کل رکتوم گربه ها بسیار حساس است و در موارد یبوست میتونه باعث خونریزی سطحی رکتوم شود.
      بهتر است جهت اطمینان بیشتر به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  186. سوفی گفته:

    سلام. من یه گربه ۳ ساله پرشین نر دارم که عقیم نشده. از یک ماهگی که اوردمش اول بهش سینه مرغ و ماست میدادم یه وعده هم غذای خشک با آب نرم میکردم. بعدا غذای خشک سانابل. یا رویال. یه کم که گرون شد، سانابل و رویال و بیشتر جوسرا سنسی کت میدادم. الان غذای خشک به شدت گرون شده و از عهده م خارجه. یه هفته پیش پائو پائوی ترکیه ای با طعم سالمون گرفتم. از وقتی این غذا رو میخوره، بچه اسهال گرفته. دو روز هم شده که توی مدفوعش چند قطره خون بوده. خیلی نگرانشم. بچه م داره از دست میره. غذا رو هم نمیدونم چکار کنم. لطفا راهنمایی کنید. ممنون

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      شما میتونید به مدت یک ماه برای بهبود روند سیستم گوارشش از
      غذای خانگی که شامل مرغ آبپز بدون نمک و ادویه به علاوه یک سوم مقدار مرغ،سیب زمینی و هویج و برنج پخته استفاده کنید.
      برای درمان حالت مدفوعش هم در حالت اسهال میتونید در هر وعده دوقاشق ماست پروبیوتیک به همراه غذا برایش استفاده کنید.
      بعد از یک ماه از برندهای غذای خشک ایرانی که هم در دسترس است و هم مقرون به صرفه و با کیفیت تهیه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

        • محمودرضا اعتضادی گفته:

          با سلام،

          غذاهای گربه ای که علامت سازمان دامپزشکی کشور را دارند از استاندارد مناسبی برخوردار هستند. در بین غذاهای ایرانی برندهای با کیفیتی نظیر سلبن و مفید وجود دارند. ببا توجه به سن گربه شما، غذاهای خشک مخصوص بچه گربه مناسب می باشد.

          با تشکر

  187. نگار گفته:

    سلام وقت بخیر
    گربه من تقریبا پنج ماهشه حالش تا عصر خوب بود
    ولی یهو رفت طرف سطلش ولی هیچ کاری نکرد
    یکم اومد سمت من و یچیز کف مانند به رنگ سفید بالا اورد
    پنج دقیقه بعد هم سفید بالا اورد ولی ایندفعه با غذا
    همیشه غذای مخصوص میخوره و بعضی وقتا مرغ بهش میدم
    یعنی برنامه غذاییش عوض نشده مشکل از چی میتونه باشه؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      گربه ها اکثرا به علت جهش بعد از غذا خوردن ،پرخوری ،بلع مو و یا گیاه،خوردن غذاهای فاسد استفراغ میکنند .
      حال اگر مداوم بود و همراه با تب و بی حالی و بی اشتهایی بود به دامپزشک مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  188. مبینا گفته:

    سلام داداشم ی بچه گربه خیابونی روحدود ی هفته پیش پیدا کرده ک مامانشو گم کرده بوده واکسنشو زده الان ۳روز اوردیمش خونه روز اول و دوم خوب بود یک تیک ران مرغ میدادم غذا یه مخصوص خودشم میخورد ولی دیروز یکم کوکو دادم خورد ک از شیبویا نخود و گوشت و اینجور چیزا درست شده بود از دیروز عصر خیلی بیحاله شکمشم کار نمیکنه چیزیم نمیخوره نمیدونم چیکار کنم خیلی نگرانشم

  189. سپیده گفته:

    سلام خسته نباشید
    من یه بچه گربه یکماهه پیدا کردم وازش نگهداری میکنم
    الان دوروزه شکمش بادکرده وهمش باددفع میکنه
    راحت مدفوع میکنه وگاهی اسهال میره
    همش میخوابه و خیلی کم بازی میکنه
    هنوزواکسن نزدیم بهش چون در دسترس نیست
    چیکارکنم نمیدونم

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اسهال وبی حالی و بی اشتهایی در بچه گربه ها خطرناک است.
      لطفا جهت چکاپ به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  190. shavil a گفته:

    سلام گربه من ۲ سال و نیمه هستش و از دیشب داره استفراغ میکنه و بخاطر حالت تهوع چیزی نمیتونه بخوره خیلی میره توی خاکش ولی دستشویی نمیکنه و کمی هم مدفوعش شل شده تا عصر مشکلی نداشت و دوروز پیش پر پرنده خورده دیروز هم استرس بهش وارد شده خیلی نگرانشم علایم چه بیماری ای هستش؟ و اینکه میتونم بهش یک چهارم متوکلوپرامید بدم؟ممنون میشم جواب بدین.

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      اسهال و استفراغ از آلارمهای دستگاه گوارش است.
      که میتواند عامل خیلی از بیماریها باشد.
      خوردن پَر پَرَنده هم بی تاثیر نیست ولی از تجویز خودسرانه قرص جلوگیری کنید و به دامپزشک مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

      • سارا گفته:

        سلام . من دو تا بچه گربه خیابونی به سرپرستی گرفتم و واکسناشونو‌زدم. ولی خاکشون توی تراس بود اونجا دست شویی میکردن و‌کم‌کم میرفتن رو دیوارو‌ سه گشتی میزدن ولی بر میگشتن. تا این که ۱ روز رفتن و دیگه نیومدن
        ۲روز پیش یکیشون بعد ۱ هفته برگشت ولی اینقدر لاغر شده که معلومه ۱ هفته چیزی نخورده. تا اومد اینقدر گرسنه بود بهش کالباس مرغ دادیم بعدم رون مرغ . همرو بالا اورد اسهالم داره. دیروز بردمش دکتر کلی آمپول و سرم زد ولی نصف شب ۲ بار استفراغ کرد
        امروزم ۱ بار. خیلی بی حال و‌کم اشتها شده. هرچیم‌ میخوره بالا میاره

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزیزسلام

          این علائم میتونه عامل بسیاری از بیماری های جدی باشد.
          در حالی که گربه هایdshواکسینه هم نیستند ،درصد ابتلا بالاتر میرود.
          جهت پیگیری درمان مجددا به دامپزشکی مراجعه و در صورت لزوم از کیت تشخیصی استفاده کنید.

          دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  191. مونی قدیری گفته:

    سلام گدبه پرشین ۱۰ ماهه دارم غذا خشک خوب میخوره ولی اخر مدفوعش خون تازه دیدم مقعدشم خونی بود دکتر بردم قرص سوکرالفیت و شربت ملین لاکتولوز میدم بهش حال عمومی ش عالیه غذا اب میخوره شیطونی شو میکنه ولی هنوز ۲ ۳ روز درمیون ته مدفوعش و روی مقعدش خون تازه هست . رادیو گرافی هم شده دکترش گفته یبوستِ . پس چرا خوب نمیشه

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      گربه ها اصولا رکتوم بسیار حساسی دارند و گاها در مواقع یبوست خونریزی سطحی دارند.
      اگر آزمایش ها برای بررسی وضعیت عمومی بدنش انجام شده مشکلی نیست.
      یک قاشق روغن زیتون بدون بو در روز برای رفع یبوست کافی است.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  192. مهدیس گفته:

    سلام خسته نباشید و وقتتون بخیر
    ببخشید من یه گربه بی مادرو به سرپرستی گرفتم که تازه دو روزه چشاشو وا کرده خیلی شیطون و پر انرژیه براش شیرخشک مخصوص بچه گربه پرسا گرفتم اشتهاش خوبه و بهش آب هم میدم بعد غذا هم شکمشو آروم میمالم و ادرار زیاد میزنه اما الان سه روزه مدفوع نکرده شکمشم انگار نفخ داره یکم. الان چندباره مقعدشو آروم میمالم ک مدفوع کنه اما هیچ‌خبری نیست
    قبل این سه روز هم اسهال بود که دامپزشکش گفت برای نفخش هر سه ساعت بهش یکی دو قطره دایمتیکون بده و شکمشو آروم بمال برای اسهالشم یکبار توی شیرش یکم پروبیوتیک بریز تا معده ش خوب کار کنه
    توی این سه روز هم ک مدفوع نکرد من الان یه روزه که سه وعده بهش یه قطره روغن زیتون دادم ولی تاثیری ندیدم‌ هنوز
    در ضمن من همیشه شیرشو یکم رقیق تر بهش میدم چون اون اسهالی ک شده بود بخاطر شیرش بود فکر کنم
    الان نمیدونم چیکار دیگه خیلی نگرانشم اگه میشه راهنماییم کنین لطفا

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام
      نکته حائز اهمیت درباره گربه شما این است که متاسفانه کامل شیر مادر نخورده پس تا کامل شدن واکسن هایش خیلی مراقبش باشید.
      این مشکلات در سیستم گوارشش هم بدلیل تغذیه اش است که بهتر است از فیبر بیشتر و روغن زیتون استفاده کنید و در صورت ادامه این روند به دامپزشکش مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  193. Ayda گفته:

    سلام خسته نباشید من ی گربه پرشین ۳ماهه دارم ک دو روزه اسهال شده و خودشو کثیف میکنه مرغ اپز میخوره فقد اونم سینه چیکار باید بکنم ؟!

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      مرغ ابپز به تنهایی در اینده برای گربه تان مشکل ساز است.
      میتونید همراه مرغ از ماست پروبیوتیک و هویج ، سیب زمینی و برنج هم استفاده کنید .
      برای راهنمایی بیشتر ذر تغذیه میتونید پیج Dr_moki در اینستاگرام را دنبال کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      در گربه ها بدلیل علاقه به کاموا ، خیلی این اتفاق میفتد .
      تا ۷۲ ساعت حواستان به بلع و دفعش باشد اگر دچار مشکل شد به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی( اینترن دامپزشکی)

  194. فرزانه پ گفته:

    سلام. من یه گربه ده ماهه دارم. چند روزی سفر بودم و گذاشته بودیمش پانسیون، از پانسیون که آوردیمش خیلی خوب و سرحال بود. سه روز بعد یهو اسهال شد و فرداشم دیدم یه تیکه نخ کاموا خورده بوده و بالا آورده‌. حالا از اون روز سه روزه که اسهال و استفراغ داره. اشتهاش نسبتا خوبه و آب و غذا می‌خوره ولی بالا میاره. حالش هم تقریبا خوبه و بازی و شیطونی می‌کنه ولی خب به خاطر اینکه غذا به بدنش نمی‌رسه یه کمی بی‌حال‌تر از معموله. وزنش هم یه مقدار کم شده.
    من این چند روز اول ۱۲ ساعت بهش غذا ندادم و فقط آب دادم، بعد مرغ پخته و ماست پروبیوتیک که دوست داره دادم ولی بهتر نشده. راهنمایی بفرمایید مشکلش چیه و چه کار باید بکنم؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام
      احتمالا سیستم گوارشیش بدلیل خوردن کاموا کمی تحریک شده .
      برای درمان و چکاب به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

      • Aris.kh گفته:

        سلام . گربه من ۵ ماهشه ۲ روزه اسهال شده و امروز از صبح همش استفراغ میکنه . بکی دوبارم ن . شاید بیشتر از ۱۵ بار . همدن صبح بردمش دکتر . ۲ تا امپول زدن یکی واکنسش ادن یکی و نمیدونم . بعد خوب نشده بود دوباره غروب بردمش براش امپول ضد تهوع زدن ولی تاثیر نداشته همش استفراغ میکنه . و غذا هم اصلا نمیخوره . همش میره جاهای تاریک مثله زیر مبل و تخت . هر وقت بخاد استفراغ کنه میاد بیرون . و گربم خیلی صدا نمیکنه ولی موقع استفراغ انگار درد داره همش ناله میکنه . دلیلش چیه؟ باید چیکار کنم تا زودتر خوب شه؟؟. خیلی بیحاله .

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزیز سلام

          معمولا در مواقع که پِت شما عطسه،سرفه،اسهال و استفراغ دارد زدن واکسن پیشنهاد نمیشود .
          چون واکسن باعش تشدید وضعیت شده.
          تا ۴۸ ساعت اگر شرایط عادی نشد مجددا به دامپزشکی مراجعه کنید.

          دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  195. گلی گفته:

    سلام گربه ی من حدود ۱۶ ماهشه سه شب قبل قرص انگل خورده و ۴۸ ساعته بجز تریت چیزی نمیخوره البته سرحال و قبراقه باید ببرمش دکتر؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      حیوانات خانگی بعد از مصرف قرص ضد انگل تا ۷۲ ساعت بی اشتها و بی حال هستند نگران نباشید.

      دکتر مائده چودکی(اینترن چودکی)

  196. نسیم گفته:

    سلام
    من یه گربه هیمالین دارم تقریبا ۴ ماهشه، الان ۵ روزی میشه اسهال داره . غذای خشک کیتن رویال بهش میدم اما زیاد نمیخوره و عاشق مرغ پخته هست و مرغ رو زیاد میخوره اما همچنان اسهال هست. میشه راهنماییم کنین؟ ممنون

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      میتوانید از ماست پروبیوتیک در هر وعده یک قاشق استفاده کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  197. Mahfa گفته:

    سلام ممنونم از توضیحات خوبتون.
    من ی گربه تقریبا یکماهونیمه دارم ک چند روزی یبوست داشت الان خوب شده ولی بشدت باد معده میده بادهای خیلی خیلی بد بو آیا این دلیل خاصی داره یا طبیعیه؟ قبل از این ۳تاگربه دیگه داشتم ولی هیچکدوم اینجوری نبودن براهمین نگرانشم
    غذاهم غذای مخصوص گربه میخوره درطول روز حدود ۲۰ ساعت هم میخوابه

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام
      این مشکل میتونه از تغذیه نامناسب باشه ،سعی کنید غذای خشک مناسب سنش برایش تهیه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  198. رها گفته:

    سلام. گربه ی من ۸ ماهشه و یک هفته هست که عقیم شده(نر، دی اس اچ)
    در طول این یک هفته اسهال داشت ولی خیلی رقیق نبود. به دکترش هم که گفتیم، گفتند از عوارض بعد از عمل و استفاده از آنتی بیوتیکه (چون نذاشت بعد از عمل براش آمپول بزنن، دکتر مجبور شد براش شربت آنتی بیوتیک تجویز کنه)
    روز هشتم بعد از عمل، الیزابتش رو باز کردیم و دکتر هم بخیه رو کشید. الان دو روز گذشته و اسهالش خیلی بیشتر و خیلی رقیق شده. دکترش میگه برنج و ماست بهش بدیم، همراه غذای خشک، مشکلی نیست. (ماست پروبیوتیک) ولی حالش داره بدتر میشه چون امروز همه ش خودش رو مخفی می کنه از ما.
    می خواستم بدونم تجویز پزشکش درست بوده یا باید کار دیگه ای انجام داد؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام
      قطعا تشخیص و درمان همکارمان با توجه به معاینه حضوری بهترین است.
      درمان را ادامه دهید.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  199. رزیتا گفته:

    سلام ، ما یه بچه گربه تقریبا ۲۵ روزه که مادرش ولش کرده بود و برادرش رو ماشین زده بود پیدا کردیم که چشماش عفونت داشت و دستش زخمی بود و خیلی لاغر حدود ۴۰۰ گرم ، روز اول با شیر گاو تغذیه شد روز دوم بردیمش دامپزشک و داروی انگل بهش دادن و روز دوم کنسرو و غذای مخصوص گربه بهش دادیم. روز دوم غذا خورد ولی همچنان اسهال بود ، روز سوم تقریبا حالش خوب بود ولی از روز چهارم اسهال خونی داشت و غذا نخورد و با اینکه سرم رینگر تزریق کرد دامپزشک مرد. می خواستم بپرسم چه چیزی ممکنه باعث مرگش شده باشه که اگر اشتباهی کرده باشیم متوجه شده و در برابر بچه گربه های دیگه این اشتباه رو انجام ندیم، ممنون میشم راهنمایی کنید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام
      اسهال خونی عامل چند بیماری شایع و کشنده در بچه گربه هاست و عامل مرگ گربه شما احتمالا یکی از این بیماری ها بوده که با کیت تشخیص بیماری تشخیص داده میشود و با واکسن های دوره ای از ابتلا به این بیماری ها جلوگیری میشود.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  200. رویا گفته:

    سلام من یه گربه یک ساله دارم که همیشه غذای خام میخوره اصلا غذای پخته نمیخوره الان چند روزه که اسهال گرفته خیلی ناراحتش هستم لطفا یه راه کاری بهم بدین

  201. مهسا گفته:

    سلام
    من دو تا بچه گربه سه ماهه پیدا کردم که ضعیف بودن. اوایل بهشون تخم مرغ آب پز میدادم و بعد اون یه مدت گوشت مرغ پخته. هر کاری میکنم غذای خشک مخصوصشون رو نمیخوام. حتی بیشتر از یک روز کامل گرسنه موندن ولی در حد چند تا دونه از غذا رو خوردن. آخر مجبور شدم دوباره مرغ پخته بهشون بدم. چیکار کنم که غذای خشک رو بخورن

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام
      گربه ها گوشتخوار اجباری هستند و در وعده های غذایی باید از گوشت حتما استفاده شود.
      برای اینکه به غذای خشک علاقه مند شوند حتما از برند و مدلی استفاده کنید که مورد علاقه عام گربه هاست و میتوانید اوایل مصرف برای خوش طعم کردنش از بستنی گربه یا سوپ های اماده استفاده کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  202. نسرین گفته:

    با سلام گربه من پرشین ۳ ساله هست که اخیرا دور دهنش لکه های قهوه ای خیس میبینم اولش خیس هست که اگه دیر بشه خشک میشه و من از دور دهانش پاک میکنم غذاش هم تو این ۳ سال فقط رویال کنین هست مدل ایندور و گلوله مویی و دنتال ترکیب میکنم همیشه هیچ مشکل دل درد و بی اشتهایی هم نداره ولی این موضوع باعث نگرانیم شده که ایا مشکل گوارشی داره؟ و اینکه جدیدا زبونش هم بیرونه بیشتر مواقع ممنون میشم راهنمایی کنید

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام
      این لکه ها مشکلات پوستی هستن که دلایل مختلفی دارند .
      برای معاینات دقیقتر به دامپزشک مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  203. Yasna گفته:

    سلام یک گربه ی ۱ماهه دارم فقط شیر بدون لاکتوز و مرغ ابپز بدون ادویه بهش دادم بخوره
    پریروز صبح کف سفید بالا اورد و بعد از ظهرش استفراغش جامد بود و امروز صب دوباره کف بالا اورد با اینکه هیچ چی از دیشب نخورده بود
    چه اتفاقی افتاده چکار باید بکنم براش مشکلی واسش پیش نیومده باشه

  204. مهلا گفته:

    سلام بچه گربه من یه تغییر غذایی داشت و اشتباها با کیتینش ماست پرچرب دادم و‌نفخ داشت و اسهال شد ماست و حذف کردم و کیتین خالی دادم و یه ذره اب اضافه کردم که راحت بخوره ولی بازم نفخ داره و اسهاله این به خاطر ماسته یا کلا مشکل داره با کیتین و باید همون اب مرغ و بخوره؟؟ ۴۵ ۴۶ روزش هم هست

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      برای تغذیه گربه ۴۵ روزه فقط از شیر خشک مخصوص و مرغ اب پز یا غذای خشک مخصوص استفاده کنید در غیر اینصورت دچار مشکلات گوارشی می شود.

      دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  205. سيما گفته:

    با سلام
    گربه من ١٠ ماهش هست، از زماني كه پيش ما بوده وضعيت جيره غذاييش تغييري نكرده، قبلا هم از بستني گربه برند وينستون هم استفاده كرده، اما طي هفته گذشته بعد يك ماه و نيم بهش دوباره كمي بستني دادم و آخر شب بعد از اينكه ديدم اسهال شده شروع كرد دور دهنش رو ليس زدن و بالا آورد هرچي غذاي خشك خورده بود، گلوله مويي يا شي غير از غذا نبود. دكتر گفت احتمالا پرخوري كرده چون سرحال بود و تب هم اصلا نداشت جيره غذاش شد مرغ آب پز فرداش هم عذاي خشكشو باز ادامه داد. از امروز بعد از دوشب دوباره همون اتفاق براش افتاد باز هم بالا آورد و اسهال بود تب نداره و سرحال هست. نياز هست اقدام ديگه اي انجام بدم يا مثل سري قبل فقط مرغ آب پز بدم؟ امكان داره بدليل خوردن بستني مخصوصشون باشه؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      تا چند از غذای سبک بدون ادویه و روغن برایش اماده کنید
      استفراغ اگر همراه تب و بی حالی نباشد حساسیت گوارشی کوتاهیست که از بین خواهد رفت.
      در صورتی که همراه با تب و بی حالی و اسهال بود حتما مجددا به دامپزشکی مراجعه کنید.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  206. آوا گفته:

    سلام من یه گربه دو ماهه ماده دارم که از تقریبا دو روزه بی حال شده و زیاد بازی نمیکنه و خیلی بیشتر از قبل میخوابه و گاهی غذا میخوره و گاهی هم نسبت به غذا بی میلی میکنه…این درحالیه که قبلا همش دلش میخواست بازی کنه و اشتهاشم خوب بود…چیکار کنم؟

    • محمودرضا اعتضادی گفته:

      با سلام،

      بی حالی و بی اشتهایی از نشانه های بیماری در گربه ها می باشد. در مورد گربه شما، احتمالات متعددی وجود دارد. توصیه می کنم برای تشخیص و درمان بیماری به دامپزشک مراجعه فرمایید.

      دکتر اعتضادی

  207. مهشید گفته:

    سلام من دوتا بچه گربه ۱ماهه دارم ،یکیشون که نره دیروز یک بار اسهال شد و فقط مرغ پخته بدون ادویه و شیر خشک خورده بود، امروزم استفراغ داشت و غذای خشک و شیر خشک گربه خورده بود بی حالم نیست ،چیکار باید بکنم؟

    • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

      دوست عزیز سلام

      برای تغذیه بچه گربه زیر ۲ ماه که ازشیر مادر جدا شده فقط باید از شیر خشک مخصوص بچه گربه وغذای خشک مخصوص استفاده کرد در غیر اینصورت درگیر مشکلات گوارشی مثل اسهال. استفراغ و یا یبوست می شود.

      دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

  208. Hds گفته:

    سلام خسته نباشید.راستش من هفته پیش یه بچه گربه پیدا کردم و روز بعدش مدفوع کرد و دیگه نکرد. دامپزشک هم ک بردم فقط گفت تو شیرش سفیده تخم مرغ بریز ولی نشد متاسفانه شکمش خیلی سفت شده

    • محمودرضا اعتضادی گفته:

      با سلام،

      اگر یبوست شدید است و دفع ندارد لازم است به دامپزشک مراجعه فرمایید. همچنین برای تغذیه لطفا از شیر خشک مخصوص گربه استفاده نمایید. شیر گاو معمولا در گربه ها باعث مشکلات گوارشی خواهد شد.

      دکتر اعتضادی

    • محمودرضا اعتضادی گفته:

      با سلام،

      لطفا از غذاهای خام برای تغذیه گربه استفاده نفرمایید. در حال حاضر تغذیه او باید شیر خشک مخصوص گربه باشد. احتمال اسهال و استفراغ بسیار زیاد است. اگر بیقراری او ادامه دار بود لازم است به دامپزشک مراجعه فرمایید.

      دکتر اعتضادی

  209. نغمه گفته:

    باسلام ما بچه گربه حدودا چهار هفته ی پیدا کردیم بدون مادر شیرخشک گربه بهش دادیم الان حدود چهارروز اوردیمش خونه همش اسهال داره وموقع دفع جیغ میزنه ومدفوع میکنه البته بصورت اسهال شیر خوب میخوره وخوابش هم خوبه حرکت هم داره ولی فقط مشکلش اموقع مدفوع هست که بیقراری میکنه تا کارش تموم
    شه واسهال هم هست چکاربایدبکنم

    • محمودرضا اعتضادی گفته:

      با سلام،

      اسهال و یبوست در بچه گربه ها علل مختلفی دارد. ابتدا لطفا شیر خشک او را با یک برند دیگر شیر خشک مخصوص بچه گربه عوض کنید اگر مشکل اسهال و درد در موقع دفع برطرف نشد، لازم است توسط دامپزشک معاینه شود.

      دکتر اعتضادی

  210. بهار گفته:

    سلام گربه من ده روز خونه نیومده بود الانم که امده دهانش بوی بد میده و غذا هم که بهش دادم دو ساعت بعد بالا اورد و روزها بعدش با اینکه گرسنه اس و غذا میخواد غذا نمیخوره فقط اب میخوره خودش مخفی میکنه نمیدونم مدفوع کرده یا نه چشمهاش قی میکنه با اینکه تمیزش میکنه بازم قی میکنه خیلی لاغر شده لطفا بگین چیکارکنم

    • محمودرضا اعتضادی گفته:

      با سلام،

      با توجه به اینکه گربه واکسیناسیون شده باشد یا خیر و اینکه آسیب دیدگی فیزیکی به علت ضربه یا درگیری داشته باشد احتمالات مختلفی وجود دارد. در هر صورت احتمال عفونت سیستمیک زیاد است و معاینه دامپزشک ضروری می باشد.

      دکتر اعتضادی

  211. علیرضا گفته:

    سلام و عرض ادب
    من یک‌گربه بی مادر ۶ روزه دارم از روز اول بهش رسیدم
    از شیر خشک مخصوص استفاده کردم هر ۳ ساعت ۶ سی سی شیر میخوره و ۱۰ دقیقه ماساژش میدم و بعد ۳۰ دقیقه با پنبه مرطوب مقعد رو ماساژ میدم برای دفع ادرار و مدفوع
    متاسفانه ۴ روزه یبوست داره و با مشورت از روش تنقیه استفاده کردم
    بعد از تنقیه مدفوع میکنه اما فقط بعد تنقیه با اب و صابون
    روغن زیتون هم بهش دادم
    ۱ قطره شربت لاکتولوز هم دادم
    چیکار کنم خوب بشه
    اگر ادامه دار باشه چقدر میتونم تنقیه رو ادمه بدم
    ضرر نددره براش‌؟؟

    • محمودرضا اعتضادی گفته:

      با سلام،

      تنقیه به این صورت به هیچ وجه توصیه نمی شود، امکان آسیب دیدگی روده ها وجود دارد. لطفا از شیر خشک مخصوص بچه گربه استفاده فرمایید، شیر خشک انسان و شیر گاو در گربه مشکلات گوارشی عدیده ای ایجاد می کند. در صورت ادامه یبوست، لازم است دامپزشک او را معاینه نماید.

      دکتر اعتضادی

  212. حدیث گفته:

    سلام
    گربه من موی کنار گوشش حجمش کم شده و دور گردنش رو مرتب میخارونه.الان یکسالشه و تازه از الان قرص انگل داره استفاده میکنه اما تا الان با هیچ گربه ای در ارتباط نبوده و همیشه توی خونه بوده و غذا پخته میخوره .ایا ممکن انگل داشته باشه و همین موضوع باعث ریزش موش شده باشه?

    • محمودرضا اعتضادی گفته:

      با سلام،

      موارد مختلفی مانند قارچ های پوستی و انگل و یا حساسیت محتمل است برای تشخیص و درمان آن ویزیت دامپزشک لازم می باشد. در مورد غذا، غذای خانگی روزمره انسان برای تغذیه گربه مناسب نیست. ادویه، نمک و پیاز برای تغذیه گربه مناسب نیست و معمولا غذا های خانگی تمام مواد مغذی لازم را به بدن او نمی رسانند.

      دکتر اعتضادی

    • محمودرضا اعتضادی گفته:

      با سلام،

      لطفا پفک را از جیره غذایی او حذف بفرمایید. معمولا اگر مقدار آن اندک باشد مشکلی پیش نخواهد آمد. اگر مشکلات گوارشی مانند استفراغ و اسهال بوجود آمد لازم است به دامپزشک مراجعه فرمایید.

      دکتر اعتضادی

  213. احمد گفته:

    باسلام
    من یه بچه گربه بدون مادر تو سقف خونه پیدا کردم یک هفته است دارم بهش شیر خشک نوزاد انسانی میدم نمیدونم لاکتوز داره یا نه امروز بعد ۶ روز متوجه شدم که اصلا مدفوع نداشته ولی هر گاهی ادرار داره امروز صبح بعد دادن شیر متوجه شدم شکمش خیلی باد کرده چه کاری میتونم براش انجام بدم هیچ چیزی جز همون شیر بهش ندادم روزی ۵ بار بهش شیر میدم هر بار ۵ سی سی هیچ تجربه ای در نگهدار حیوان نداشتم جسته گریخته یه چیزای تو اینترنت سرچ کردم ممنون میشم کمک کنید
    اگر شیر لاکتوز داشته باشه چه اقئ=دامی باید براش انجام بدم

    • محمودرضا اعتضادی گفته:

      با سلام،

      شیر خشک انسان برای تغذیه بچه گربه مناسب نیست. هم به علت لاکتوز هم به علت میزان پروتئین و کامپوزیشن مواد معدنی و ویتامین ها. لطفا از شیر خشک مخصوص گربه استفاده نمایید. علت نفخ او هم می تواند به دلیل استفاده از این شیر خشک باشد. لطفا مصرف شیر خشک انسان را قطع نمایید و از شیر خشک مناسب استفاده فرمایید.

      دکتر اعتضادی

  214. آرام گفته:

    سلام، دوستان من یک گربه چهارهفته ای دارم که مادرش که خیابونی بوده رهاش کرده، الان شیربدون لاکتوزبهش میدم باشیشه شیر، دایم گرسنشه وخوب غذامیخوره وخوابشم هم خوبه، سرحاله وبازیگوشی میکنه وفعالیتش زیاده،ادرارهم بموقع انجام میشه فقط یکم احساس میکنم نفخ ویبوست داره ومدفوعش قبلاسفت وسیاه رنگ بود ولی جدیداقطعه قطعه وزردرنگه، دوروزی یکبارهم مدفوع میکنه والبته بیشتراوقات هم میلرزه، تب وافت قندخون هم نداره، درظاهربنظرنمیادکه مشکلی داشته باشه امااین لرزش یکم منوترسونده واینکه برای نفخ ویبوستش چه کاربایدبکنم؟پیشاپیش ممنون ازتوجه ووقت دوستان

    • محمودرضا اعتضادی گفته:

      با سلام،

      شیر گاو بدون لاکتوز برای تغذیه طولانی مدت بچه گربه مناسب نیست. شیر گربه غنی تر و پروتئین و چربی بسیار بالاتری از شیر گاو دارد. نفخ و یبوست نیز احتمالا به دلیل تغذیه با شیر گاو می باشد. لطفا از شیر خشک گربه استفاده نمایید.

      دکتر اعتضادی

  215. ناهید صعبی گفته:

    سلام، گربه ی من ۴ روزه مدفوع نکرده و شکمشم خیلی ورم کرده، بردم دگتر گفت هیچی نیست فقط یه قطره بهش داد، باید چیکار کنم میترسم از بین بره

  216. دنیا گفته:

    سلام من گربه ی حامله پرشین کت دارم که بخاطر پرخوری اسهال شده ۸ ساعت بهش غذا ندادم ولی حالا مرغ پخته میکس شده با برنج نمیخوره همش گرسنه هست بخاطر حاملگی نمیدونم چه کار کنم لطفا راهنمایی کنید .آیا باید به پزشک مراجعه کنم دیگه اسهال نیست البته ولی نگرانیم ضعیف شدنش برای حاملگی است

    • محمودرضا اعتضادی گفته:

      با سلام،

      لطفا از غذایی که دوست دارد برای او تهیه بفرمایید. در حاملگی تا حدودی عادات غذایی تغییر می کند. می توانید از غذای خشک مخصوص گربه مادر نیز استفاده فرمایید. اگر اسهال شدید است و اصلا تمایل به غذا خوردن ندارد بهتر است که دامپزشک او را معاینه کند.

      دکتر اعتضادی

  217. مهسا گفته:

    با سلام وقت بخیر
    یک گربه هست که ماده و یازده ماهش هست از یک ماهگی میومد تو حیاط من بهش غذا میدادم الان حدود دو هفته ای هست شکمش خیلی باد داره حتی وقتی غذا نخورده هم باد داره انگار که غذا خورده باشه در اون حد باد داره ، اشتهاش و رفتارش تغیر نکرده فقط تو اون پنج ساعتی که پیشه منه از قبل بیشتر میخوابه ، غذاش از بچگی جگر مرغ پخته شده بوده ، در ضمن در حد چند نقطه دم مقعد کثیف هست قبلنا کاملا تمیز بود ، تحرکش هم کم شده بیشتر یا خوابه یا میشینه خیلی نگرانشم که دچار نفخ یا چاقی نشده باشه توانایی مالی دامپزشک بردن رو هم ندارم با گربه نری دیده نشده فکر نمیکنم حامله باشه احساس نفخ و یبوست دارم چه کار باید بکنم ممنون میشم کمکم کنید

    • محمودرضا اعتضادی گفته:

      با سلام،

      گربه به غذای کامل احتیاج دارد که تمام نیازهای تغذیه ای او را اعم از ویتامین ها و مواد معدنی تامین کند. جگر مرغ به تنهایی برای تغذیه او کافی نمی باشد. احتمال مشکلات گوارشی و کمبود مواد تغذیه ای وجود دارد. لطفا از غذای خشک کامل استفاده فرمایید. اگر مشکل نفخ و اسهال همچنان ادامه داشت لازم است دکتر دامپزشک او را معاینه کند.

      دکتر اعتضادی

  218. شیرین روشن گفته:

    سلام
    یه گربه ۲.۵ ماهه دارم که از غذای خشک زیر یک سال و مرغ آب پز برای تغذیه اش استفاده میکنم اما شکمش مدام صدا میده و بوی خیلی بدی هم میده چکار میتونم براش بکنم

    • محمودرضا اعتضادی گفته:

      با سلام،

      لطفا ابتدا مرغ آب پز را از جیره غذای او حذف کنید و بررسی نمایید. در مرحله دوم، غذای خشک را با یک غذای خشک بچه گربه دیگر جایگزین کنید و مجددا بررسی بفرمایید که کدام غذا با گوارش او سازگارتر می باشد.

      دکتر اعتضادی

  219. النا گفته:

    سلام.
    من ۳ روزه یک گریه پرشین نر ۴۸ روزه رو گرفتم. غذایی که بهش میدادند سیب زمینی و مرغ آبپز بود.
    اون شب منم همین غذارو دادم به همراه پنیر خامه ای. شب شیکمش کار نکرد.
    صبح روز اول بهش همون غذا رو دادم ولی اسهال و استفراغ بود. سیب زمینی هارو بالا آورده بود. بی حال بود و حدود ۱۲ ساعت هیچی نخورد و خیلی خوابید. شب بهش مرغ و سیب زمینی آبپز دادم و کمی ماست. خوب و سرحال بود.
    صبح روز دوم بهش یه ذره شیرخشک مخصوص دادم ولی بالا آورده بود و دوباره اسهال بود. حدود ۶ ساعت هیچی نخورد و خوابید. شیر و لبنیات رو از رژیمش حذف کردم دیدم بازم اسهاله اما دیگه استفراغ نداشت‌.
    بهش مرغ آبپز با تیلیت نون دادم. عصر سرحال بود. مدفوعش یکم سفت شده بود. عصر و شب بهش کته و مرغ آبپز دادم روش یکم غذای خشک خرد کردم. حالش بهتر بود.
    صبح روز سوم هم مدفوعش مثل روز قبل کمی سفت بود. بهش مخلوط تخم مرغ و مرغ آبپز دادم با خرد شده غذای خشک اما بعد یک ساعت دوباره مدفوعش شل بود. الان بهش مرغ آبپز دادم با تیلیت نون دادم و خوابیده.
    نمیدونم دیگه چیکار کنم. لطفا راهنماییم کنید.
    سپاس

    • محمودرضا اعتضادی گفته:

      با سلام،

      لطفا لبنیات و تخم مرغ را از جیره غذایی او حذف بفرمایید. لطفا فقط به او برنج و مرغ آب پز که بدون نمک روغن پیاز و ادویه طبخ شده باشد به همراه ماست پروبیوتیک به او بدهید. اگر تا ۷۲ ساعت مشکل اسهال و استفراغ او رفع نشده بود نیاز است که توسط دامپزشک معاینه گردد.
      تغییر غذا در گربه ها باید به تدریج صورت گیرد در غیر این صورت باعث مشکلات گوارشی خواهد شد. بعد از رفع مشکلات گوارشی او از غذای خشک بچه گربه برای تغذیه او استفاده بفرمایید.

      دکتر اعتضادی

  220. کندی گفته:

    سلام گربه من قبلا غذای خشک با یه مارک متفرقه میخورده یکماهی میشه براش غذای جوسرا گرفتم اما بیشتر از پنج تا دونه میخوره بعد از پنج ساعت بالامیاره، حال عمومیش کاملا خوبه و وقتی غذای قبلشو میخوره بالا نمیاره اما این غذارو میخوره بالا میاره چرا؟
    غذای قبلیش کیفیت خوبی نداره اما اونو میخوره بالا نمیاره. البته این رو هم بگم من چندبار غذاشو عوض کردم اصلا این علائمو نداشت فقط جوسرا میخوره بالا میاره

  221. سمن گفته:

    گربه موبلند یکساله دارم حدود ۲۴ ساعت گذشته رو بی‌حال هست و چند بار استفراغ کرد که بوی بد داشت غذا هم چیزی نخورده ممکنه دچار انسداد روده شده باشه یا گلوله مو باعث شده که استفراغ کنه الانم دامپزشکی در دسترس نیست تا فردا باید صبر کنم درمان خونگی براش وجود داره که بتونم کمکش کنم

    • محمودرضا اعتضادی گفته:

      با سلام،

      اگر گربه دچار انسداد باشد، مدفوع نمی کند. همچنین استفراغ دلایل بسیاری می تواند داشته باشد. استفراغ ناشی از گلوله مویی حداکثر یک یا دو بار در ماه اتفاق می افتد و بیشتر از آن طبیعی نیست. احتمالات مختلفی مانند مسمویت غذایی، عفونت دستگاه گوارش و غیره وجود دارد. لطفا به دامپزشک مراجعه نمایید.

      دکتر اعتضادی

  222. مسیح گفته:

    سلام گربه من امروز پی گوسفند خورده از همون موقه تا حالا حالت تهوع داره و همش اوق میزنه اما چیزی بالا نمیاره خواستم راهنماییم کنید ک اگه بشه یچیزی بدم یکم بهتر شه تا فردا چون الان شرایت کلنیک بردنش نیست

    • محمودرضا اعتضادی گفته:

      با سلام،

      لطفا اکنون فقط از غذاهای ساده مانند مرغ پخته (بدون نمک، روغن، ادویه و پیاز) و برنج پخته و ماست پروبیوتیک برای تغذیه او استفاده نمایید. اگر بعد ۲۴ ساعت هنوز مشکل وجود داشت نیاز است که توسط دامپزشک معاینه شود.

      دکتر اعتضادی

  223. ارزو گفته:

    گربه من حدود ۶ ماهش هست، بعضی وقتا چند روز پشت هم دقیقا همون وقتی که غذا میخوره، بالا میاره
    یه مدت خوب میشه باز دوباره اینطوری میشه
    دامپزشک همین روزا میبرمش ولی خطرناکه؟

  224. آل مهدی گفته:

    سلام گربه من پرشین نر یک و نیم ساله است دوروز غذا هیچی نمیخورد بردمش دکتر بهم بی کمپلکس و آدی ژل معده و رانیتیدین داد الان استفراغ و اسهالش برطرف شده ولی بی حال شده غذای خشکشو نمیخوره دهنشو مزه مزه میکنه و ناحیه شکمیش درد داره وقتی به کمر و پهلوهاش دست میزنم دمشو با عصبانیت تکون میده فعالیتش خیلی کمتر شده اصلا دپرس انگار چکار کنم ؟؟؟

  225. نرگس گفته:

    سلام گربه من تقریبا هفته ای یکبار چندوقته که استفراغ می‌کنه امروز هم کف بالا آورد و شکمشم یخورده غر غر می‌کنه خیلی نگرانم چیکار باید بکنم؟این حالت عادیه؟

    • محمودرضا اعتضادی گفته:

      با سلام،

      خیر، اصلا طبیعی نیست. احتمال بیماری های گوارشی مختلف نظیر التهاب روده وجود دارد. لطفا برای تشخیص و درمان به دامپزشک مراجعه فرمایید. در این زمان، از غذاهای کاملا پخته و ساده بدون نمک پیاز ادویه و هر گونه افزودنی برای تغذیه او استفاده فرمایید.

      دکتر اعتضادی

    • Yasna گفته:

      گربه منم همینطوره امروز صب کف بالا اورد با اینکع هیچی نخورده بود شکمشم گاهی صدا میده
      میشع بگی چکارش کردی؟؟ خوب شده الان یا نه
      خیلی ناراحت و نگرانم

  226. آرمین گفته:

    با سلام.ما جدیدا یک گربه پرشین ۲ ساله گرفتیم.صاحب قبلیش بهش مالت نمیداد ، چون خوشش نمیامد.الان که ما بهش مالت میدیم،حدود ۶ ساعت بعد استفراغ میکنه.آیا این عادی است؟
    یا مهدی عج

    • محمودرضا اعتضادی گفته:

      با سلام،

      استفراغ در گربه علل بسیاری می تواند داشته باشد، ولی لطفا اگر از هر مکمل و غذایی که برای حیوانات خود استفاده کردید و باعث حساسیت یا مشکلات گوارشی شد، سریعا آن را حذف بفرمایید. با اینکه خمیر مالت معمولا حساسیت زا نیست اگر مصرف آن را قطع کردید و هنوز استفراغ وجود داشت، نیاز است که توسط دامپزشک معاینه شود.

      دکتر اعتضادی

  227. مهری گفته:

    سلام، گربه ی من علاقه ی زیادی به شکار و خوردن مگس داره متاسفانه، سر این کار دعواش میکنم اما باز تکرار میکنه، نمیدونم چیکار کنم، آیا خطرناکه خوردن حشره برای گربه ها؟ چون یک بار مسموم شده بود اما نمیدونم به خاطر خوردن حشره بود یا نه

      • ساغر گفته:

        سلام
        گربه من یک هفته پیش مریض شد و استفراغ میکرد حدود ۴۸ ساعت هم اب و غذا نخورد
        دامپزشک بهش سرم چند امپول تقویتی زد و چند تا دارو و گفت که در معدش گاز جمع شده بود
        الان گربم غذا به مقدار کم میخوره ( در حد ۴ ۵ تا دونه غذایی) و به بدنش دست میزنیم درد میکنه
        مسئله نگران کننده ایی هست؟ یا خوب میشه؟

          • پیمان موسوی گفته:

            سلام من یه پرشسن نر ۷ ماهه دارم حدود ۱۰ روز پیش یبوست شد چند روز شب شروع کرد به ناله و تمام مخاط سفید بود بردیم عکس و ازمایش گرفتن کم خون بود و گفتن مشکل کبد داره که سونو شد و گفتن کبد هیچ مشکلی نداره و دچار عفونت ادراری شده که باعث یبوست شده و تنقیه شد بعد از این که به لاکتولوز جواب نداد و شروع کرد به انتی بیوتیک گرفتن حالش خوب بود دفع داشت غذا میخورد الان ۳ روزه دوباره یبوست شده و هرچی دارو میدیم دفع نداره و غذا هم نمیخوره اگه میشه راهنماییم کنید.

          • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

            دوست عزیز سلام

            برای چنین مواردی باید در صورت بازگشت علائم به دامپزشک مربوطه مراجعه کنید.

            دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

  228. یاسمین گفته:

    سلام
    گربه ی من امروز از درد ناحیه ای که بین شکم و لگنش هست درد میکشه،از خودش صدا میده و موقع دست زدن به اون ناحیه خودشو از شدت درد میکشه عقب،چندین بار دیدم که موقع دستشویی کردن داد میزنه ولی هیچ کاری نمیکنه،ممکنه یبوست باشه؟

    • محمودرضا اعتضادی گفته:

      با سلام،

      لطفا سریعا به دامپزشک مراجعه فرمایید. احتمال مشکلات بسیاری وجود دارد که انسداد روده و یبوست یکی از آنها است. برای تشخیص دقیق و درمان لازم معاینه دامپزشک ضروری می باشد.

      دکتر اعتضادی

  229. ندا گفته:

    سلام
    گربه من نزدیک به ۲۴ ساعته حالت تهوع داره. استفراغ به صورتی که چیزی از دهنش بیاد نداره اما همش دهنشو مزه مزه میکنه و لبهاشو میلیسه. غذا خوب خورده، مالت هم خورده و اسهال هم نداره. میشه راهنماییم کنید که چیکار باید بکنم؟
    (گربه ام پرشین هست)

  230. باران گفته:

    سلام گربه ي من إسهال دارد و استفراغ و داشتم درد مي كنه درمان خونگي وجود دارد؟
    دامپزشكش ميگه٢٤ ساعت هيچي نخوره

    • محمودرضا اعتضادی گفته:

      با سلام،

      برای تشخیص علت اسهال و استفراغ بهتر است به دامپزشک مراجعه کنید. بسیاری از بیماری ها باعث اسهال و استفراغ در گربه می شوند. اگر مشکلات معده منشا غذایی داشته باشند قطع کردن غذا توصیه می شود و بعد آن استفاده از غذاهای ساده مانند برنج و مرغ پخته بدون ادویه و پیاز و ماست پروبیوتیک. اگر اسهال قطع نشد مراجعه به دامپزشک حتما لازم خواهد بود.

      لطفا سوالات دامپزشکی خود را در قسمت مشاوره با دامپزشک مطرح بفرمایید.

      با تشکر
      دکتر اعتضادی

      • زهرا گفته:

        سلام
        من چند روزه ی گربه حدود یک ماهه از خیابون پیدا کردم
        بهش شیر خشک پرسا میدم و دو روزه میکس مرغ و سیب زمینی و هویج و جعفری
        امروز دیدم مدفوعش زرده روشن هست اما اسهالی نیست
        سرچ کردم نوشته بود عفونت باکتریایی و خطرناک
        الانم تا تعطبلاته تا چند روز خیلی نگرانم لطفاً راهنماییم کنید

        • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

          دوست عزیز سلام

          در چنین مواردی تا ۴۸ ساعت باید شرایط گوارشیشو چک کنید اگر بی حالی و تب و بی اشتهایی هم همراهش بود ،جهت چکاپ و معاینه حضوری به دامپزشک مراجعه کنید.

          دکتر مائده جودکی (اینترن دامپزشکی)

        • KJ گفته:

          سلام گربم یک هفته هستش که اسهال داره سه روز پیش بردمش دامپزشکی شربت مترونیدازول داد تبش بالا بود امپول دگزامتازونم براش زد روز اول مدفوعش به شکل اسهال و زرد بود دو روزه مدفوعش تیره هستش ممکنه به خاطر غذای گربه ای باشه که می خوره یا خون هستش ؟ اشتهاش خوبه سر حالم هست بازی می کنه چند روز طول میکشه با دارو اسهالش بر طرف بشه ؟

          • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

            دوست عزیزسلام

            اینکه اشتهایش خوب هست و سرحال است نشانه خوبیست.
            رفته رفته با مصرف داروها وضعیت دفعش هم بهتر میشود.

            دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

          • مازیار گفته:

            با درود و عرض خسته نباشید، من گربه ام بالای دو سال سن داره و ماده هستش، البته اینم بگم که سه رنگه و خیلی حساسه، الان نزدیک دو یا سه هفته است هر چی میخوره بالا میاره، دکترم بردیم یه سری دارو داد ولی افاقه نکرد، کلا حالش خیلی خوبه تحرک داره، بازی میکنه ولی نمیدونم چرا بیشتر چیزهایی که میخوره بالا میاره،همیشه غذای خشک می‌خورده ولی الان براش رویال کنین گرفتیم بازم بالا میاره، فقط در حال حاضر غذای بسته بندی شده مانند ساردین و تن ماهی رو خوب میخوره و اگه مجبور باشه مرغ رو هم میخوره ، نمیدونم والا چی کار کنم؟ امروز دوباره رفتیم پیش دکترش قرار بود آزمایش خون بگیره که نگذاشت و دکترش گفت استرس داره بزاریم هفته بعد، راستش تو اروپا هزینه اش بالاست خواستم بدونم راهی نداره واسه بهبودش؟ در ضمن اسهالم نیست و بسیار حالت طبیعی داره، ممنون از شما

          • دکتر مائده جودکی(اینترن) گفته:

            دوست عزیز سلام

            بعد از ۱۰الی ۱۴روز اگر شرایطش به حالت قبل برنگشت اقدام به آزمایش بفرمایید.

            دکتر مائده جودکی(اینترن دامپزشکی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوروزتان خجسته باد!
از چهاردهم فروردین ماه، آماده خدمت رسانی به شما همراهان گرامی هستیم.
 
خرید کنید!
close-image